اکنون یک‌سوم کاربران پلتفرم استیم از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند

جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
سهم کاربران ویندوز در استیم
روند گسترش سهم بازار ویندوز ۱۱ ادامه دارد و طبق جدیدترین آمار‌های Valve، اکنون از هر سه‌ کاربر استیم یک‌نفر از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کند.
تبلیغات

Valve هر ماه با برگزاری نظرسنجی اختیاری در پلتفرم خود، اطلاعات مربوط به مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کاربرانش را ارزیابی می‌کند. براساس نتایج این نظرسنجی در ماه گذشته، سهم بازار ویندوز ۱۱ برای اولین‌بار از زمان عرضه‌ی آن در اواخر ۲۰۲۱ از مرز ۳۰ درصد عبور کرد. گزارش فوریه‌ی ۲۰۲۳ نیز اکنون دردسترس قرار گرفته است که نشان از رشد مداوم تعداد کاربران جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل پرچم‌دار مایکروسافت و کاهش کاربران ویندوز ۱۰ دارد.

همان‌طور که Neowin اشاره می‌کند، حضور در نظرسنجی Valve اختیاری است و این شرکت کاربران را به‌صورت تصادفی انتخاب می‌کند. هدف از برگزاری نظرسنجی مذکور، ارائه‌ی داده‌های میانگین پلتفرم به‌جای مقادیر ۱۰۰ درصد دقیق به توسعه‌دهندگان بازی‌ها است.

براساس اعلام Valve، ویندوز ۱۰ همچنان با سهم ۶۲٫۳۳ درصدی، محبوب‌ترین سیستم‌عامل میان کاربران استیم است. به‌هرحال سهم این نسخه از ویندوز روند کاهشی دارد و تعداد کاربران آن براساس آمار فوریه‌ی ۲۰۲۳ حدود ۱٫۱۳ درصد کاهش یافته است. از طرف دیگر ویندوز ۱۱ همچنان به بهبود سهم بازار خود ادامه می‌دهد و طبق داده‌های ماه فوریه‌ی سال جاری با ۱٫۷۳ درصد بهبود نسبت‌به ماه قبل به رکورد ۳۲٫۰۶ درصد رسیده است.

به‌طور کلی بیش‌از ۹۵ درصد از کاربران استیم، از ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند. نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویندوز ۷ با سهم ۱٫۴۳ درصد در جایگاه سوم محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌های استیم قرار دارد. شایان‌ذکر است سهم این نسخه از ویندوز ۷ نسبت‌به ماه قبل ۰٫۱۷ درصد کاهش یافته است. نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویندوز ۸٫۱ و نسخه‌ی ۳۲ بیتی ویندوز ۷ نیز به‌ترتیب با سهم ۰٫۳۴ درصدی و ۰٫۰۹ درصدی، جایگاه چهارم و پنجم این فهرست را به‌خود اختصاص داده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات