آپدیت بزرگ ویندوز ۱۱ با اسکرین‌ریکوردر، نسخه جدید Phone Link و بهبودهای عمومی از راه رسید

سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
لپ تاپ مایکروسافت روی میز با آپدیت ویندوز ۱۱
جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ افزون‌بر اضافه‌کردن بینگ به تسکبار و فعال‌سازی آی‌مسیج در Phone Link، شامل ابزار ضبط صفحه‌نمایش است.
تبلیغات

جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ که نسخه‌ی جدید بینگ را مستقیماً به تسک‌بار اضافه می‌کند، معرفی شد. این به‌روزرسانی تلاش مستقیم مایکروسافت برای افزایش تعداد کاربران بینگ است، موتور جست‌و‌جویی که ۱۴ سال زیر سایه‌ی گوگل فعالیت می‌کرد؛ اما امروزه هویت مختص‌ به خودش را دارد.

رابط کاربری آی مسیج در Phone Link ویندوز ۱۱

به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ افزون‌بر اضافه‌کردن بینگ به تسک‌بار، پشتیبانی از گوشی‌های آیفون را به اپلیکیشن Phone Link اضافه می‌کند. این یعنی در نسخه‌ی جدید Phone Link می‌توانید آیفون خود را مستقیماً به کامپیوترهای ویندوزی متصل کنید. به‌لطف به‌روزرسانی جدید، امکان استفاده از آی‌مسیج در ویندوز فراهم شده است.

نسخه جدید سیستم ویجت در دسکتاپ ویندوز ۱۱

مایکروسافت می‌گوید به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ تغییراتی در سیستم ویجت‌ها اعمال می‌کند. ازاین‌پس ویجت‌های متفرقه‌ی شرکت‌های متا (مالک اینستاگرام و واتساپ) و اسپاتیفای نیز در ویندوز ۱۱ نمایش داده می‌شوند.

مایکروسافت تسکبار ویندوز ۱۱ را در حالت لمسی بهبود داده است تا کاربرانی که از لپ تاپ‌های تبدیل‌پذیر استفاده می‌کنند، تجربه‌ی بهینه‌تری داشته باشند. ازاین‌پس به محض جدا‌کردن کیبورد از دستگاه، تسک‌بار کوچک‌تر می‌شود و خودش را با فرمان‌های لمسی سازگارتر می‌کند.

نسخه جدید Snipping Tool در دسکتاپ ویندوز ۱۱

مایکروسافت در جدیدترین نسخه‌ی ویندوز ۱۱، ضبط محتوای صفحه‌نمایش را نیز برای کاربران امکان‌پذیر می‌کند. اپلیکیشن Xbox Game Pass مدت‌ها است که ضبط پنجره‌ی اپلیکیشن‌ها را ممکن می‌کند؛ اما در نسخه‌ی جدید Snipping Tool به‌راحتی می‌توانید محتویات کل صفحه را ضبط کنید. در‌صورت تمایل، می‌توان پنجره را کراپ و صرفاً محتویات پنجره‌ی اپلیکیشن را ضبط کرد.

نسخه جدید مایکروسافت تیمز در دسکتاپ ویندوز ۱۱

نسخه‌ای از پیام‌رسان مایکروسافت تیمز که به‌طور پیش‌فرض روی ویندوز ۱۱ نصب شده، در به‌روزرسانی جدید بهبودهایی به خود دیده است تا کاربران بتوانند پیش‌نمایش ویدئوها را ساده‌تر ببینند و سریع‌تر به چت‌های خود دسترسی پیدا کنند.

نسخه جدید ابزار Quick Assits در دسکتاپ ویندوز ۱۱

مایکروسافت اپلیکیشن Quick Assist را نیز بازطراحی کرده است تا ساده‌تر بتوانید به دوستان و خانواده‌ی خود که در سیستشان با مشکل مواجه شده‌اند، کمک کنید.

نسخه جدید Notepad در دسکتاپ ویندوز ۱۱

نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۱ پشتیبانی از تب را به اپلیکیشن Notepad نیز اضافه می‌کند. به‌روزرسانی بزرگ ویندوز ۱۱ گزینه‌ی جدیدی برای بهبود شارژدهی در لپ تاپ‌ها دارد و قابلیت‌هایی برای افراد نابینا ارائه می‌دهد.

مایکروسافت می‌گوید کاربران تجاری ویندوز ۱۱ پرو که دستگاهشان عضو دایرکتوری AAD است ازاین‌پس محتواهای پیشنهادی هوش مصنوعی را در منو استارت مشاهده خواهند کرد.

مایکروسافت می‌گوید قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۱ هم‌اکنون دردسترس کاربران اینسایدر هستند. ماه آینده‌ی میلادی می‌توانید برای دریافت به‌روزرسانی ازطریق بخش Windows Update اقدام کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات