۱۰ وبسایت جایگزین یوتیوب برای تماشای ویدئو

جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
آیکون لوگو یوتیوب / YouTube / یوتوب روی نمایشگر آیفون
در این مطلب، با چند وب‌سایت آشنا می‌شوید که می‌توانند جایگزین خوبی برای یوتیوب باشند.
تبلیغات

بدون شک، یوتیوب یکی از بهترین و محبوب‌ترین وب‌سایت‌ها برای تماشای ویدئو است؛ اما در این مطلب چند وب‌سایت دیگر برای تماشای آنلاین ویدئو معرفی می‌کنیم که می‌توانند جایگزین مناسبی برای یوتیوب باشند.

Vimeo

اسکرین شات وبسایت Vimeo

حتی اگر مخاطب پروپا قرص یوتیوب هم باشید، تماشای ویدئو در وب‌سایت Vimeo می‌تواند برای‌ شما جذاب باشد. Vimeo به‌عنوان اولین وب‌سایتی شناخته می‌شود که از ویدئوهایی با رزولوشن HD پشتیبانی کرد. با این که آپلود ویدئو در Vimeo توسط کاربران انجام می‌شود، اما تمرکز وب‌سایت روی تولید محتوای باکیفیت است.

وب‌سایت تماشای ویدئو Vimeo قابلیت پخش ویدئوهای ۳۶۰ درجه را هم دارد و بعضی از سریال‌های تلویزیونی هم در این وب‌سایت پخش می‌شوند.

جست‌و‌جوی ویدئو براساس دسته‌بندی مرتب، یکی از دلایل انتخاب Vimeo برای تماشای ویدئو است. ویدئوهای پیشنهادی در این وب‌سایت هم می‌توانند برای خلق و خوی شما مناسب باشند. این وب‌سایت برای کاربران گوشی موبایل هم در دسترس است.

Dailymotion

اسکرین شات وبسایت Dailymotion

وبسایت Dailymotion به‌عنوان جدی‌ترین رقیب یوتیوب شناخته می‌شود. این وب‌سایت یک ماه بعد از یوتیوب، در ماه مارس سال ۲۰۰۵ شروع به کار کرد و امروزه بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر ماهانه دارد.

دسته‌بندی ویدئوها در Dailymotion براساس موضوعاتی مثل فیلم و سریال تلویزیونی، مستند، صحنه‌های مهم ورزشی، موزیک ویدئوها و مصاحبه با افراد معروف است.

امکان ایجاد حساب کاربری و تماشای ویدئو براساس علایق کاربر در وب‌سایت Dailymotion وجود دارد.

Playeur

اسکرین شات وبسایت Playeur

وب‌سایت تماشای محتوای ویدئویی Playeur به‌تازگی معرفی شده است و امکان درآمدزایی را برای تولیدکنندگان محتوا از طریق بارگذاری ویدئو فراهم می‌کند. به گفته‌ی Playeur، آزادی بیان در این پلتفرم وجود دارد.

قوانین و مقررات پیچیده و خاصی در وبسایت Playeur وجود ندارد و این یکی از بزرگ‌ترین امتیازها برای یک وب‌سایت تماشای ویدئو محسوب می‌شود.

The Internet Archive

اسکرین شات وبسایت Internet Archive

وب‌سایت The Internet Archive، همان‌طور که از اسمش مشخص است، منبعی برای دریافت انواع محتوای رایگان از جمله کتاب، موسیقی، نرم‌افزار و ویدئو به‌شمار می‌آید.

در وب‌سایت The Internet Archive مجموعه‌ی وسیعی از محتوای قدیمی و جدید پیدا می‌شوند. ویدئوهایی مثل گزارش‌های خبری مهم، فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی که امکان پیدا کردن آن‌ها در وب‌سایت‌های دیگر سخت است، در این وب‌سایت به‌ راحتی پیدا می‌شوند.

Twitch

اسکرین شات وبسایت Twitch

وب‌سایت Twitch یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای تولید و تماشای محتوای ویدئویی زنده است که بیش از ۱۴۰ میلیون کاربر و بیش از هفت میلیون تولیدکننده‌ی محتوا دارد.

تولیدکنندگان محتوا در Twitch، ویدئو‌های زنده اجرا می‌کنند و در آن پخش زنده، هر کاری می‌توانند انجام دهند. یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین دسته‌بندی‌ها در Twitch، دسته‌بندی بازی‌ها است.

به غیر از بازی، دسته‌بندی‌های دیگری نیز برای پخش زنده آن‌ها در Twitch وجود دارند از جمله آواز، نقاشی و آشپزی. از توییچ می‌توانید هم روی گوشی و هم روی لپ‌تاپ استفاده کنید.

جشنواره‌های مهمی به‌‌صورت زنده در Twitch برگزار می‌شوند. کاربران می‌توانند تولیدکننده‌ی محتوای موردعلاقه‌شان را به صورت رایگان و زنده دنبال کنند؛ همچنین با خرید اشتراک ماهانه‌ی کانال تولیدکننده‌ی محتوا، می‌توانند آن را حمایت کنند.

The Open Video Project

اسکرین شات وبسایت The Open Video Project

پروژه‌ی وب‌سایت The Open Video در آزمایشگاه طراحی تعامل دانشکده اطلاعات و علوم کتاب‌داری چاپل هیل دانشگاه کارولینای شمالی توسعه پیدا کرده؛ این وب‌سایت با هدف کمک به تحقیقات چندرسانه‌ای و مجموعه‌ی دیجیتال طراحی شده است.

در وب‌سایت The Open Video Project، ویدئوهایی از آرشیو ناسا و مجموعه‌ی تبلیغات تلویزیونی کلاسیک دهه‌ی ۱۹۵۰ پیدا می‌شود که برای تحقیقات تاریخی می‌تواند مؤثر باشد.

9GAG

اسکرین شات وبسایت 9GAG

اگر به دنبال کلکسیونی از ویدئوهای خنده‌دار، گیمینگ، میم‌ و انیمه هستید، وب‌سایت 9GAG کلکسیونی از این ویدئوها دارد. بیشتر ویدئوهایی که در این وب‌سایت آپلود می‌شوند، سرگرم‌کننده هستند.

بعضی از ویدئوهای وب‌سایت 9GAG حساس و خطرناک هستند و برای هر سنی مناسب نیست. روی این ویدئوها، قبل از تماشا، اخطار دریافت می‌کنید.

TED Talks

اسکرین شات وبسایت TED Talks

وبسایت TED Talks شامل ۴۲۰۰ ویدئوی گفت‌و‌گو در زمینه‌ی فناوری، تجارت، طراحی و علم است که هر هفته پنج تا هفت ویدئو سخنرانی جدید به آن‌ها اضافه می‌شود.

اگر ویدئویی در وب‌سایت TED Talks کمتر از شش دقیقه باشد، با یک دایره‌ی قرمز علامت‌گذاری می‌شود.

DTube

اسکرین شات وبسایت DTube

کلمه‌ی DTube مخفف عبارت Decentralized Tube (غیرمترکز) است. وبسایت DTube به یوتیوب شباهت دارد؛ اما ویدئوها در سرور مرکزی میزبانی نمی‌شوند و وب‌سایت از بلاک‌چین Steem استفاده می‌کند. وب‌سایت‌های غیرمتمرکز به دلیل این که یک نقطه‌ی شکست ندارند، بسیار امن هستند.

کاربرانی که در وب‌سایت DTube ویدئو بارگذاری می‌کنند، بر ازای هر بازدید، توکن STEEM دریافت می‌کنند و می‌توانند آن‌ها را به کیف پول ارز دیجیتال خود انتقال دهند.

معیار نمایش بازدید هر ویدئو در وب‌سایت DTube به تعداد بازدید بستگی ندارد و به جای نشان دادن تعداد بازدید در هر ویدئو، تعداد ارز STEEM دریافت شده در هر ویدئو نشان داده می‌شود.

Facebook Watch

اسکرین شات وبسایت Facebook Watch

محتوای ویدئویی پیشنهادی وب‌سایت Facebook Watch برای تماشا و سرگرمی در این وب‌سایت مناسب است. در پلتفرم Facebook Watch محتوای اختصاصی برای نمایش دارد که از آن‌ها می‌توان به Sacred lies، Sorry For Your Loss و Simi Valley اشاره کرد.

کانال‌ها و نمایش‌های موردعلاقه‌تان را می‌توانید در Facebook Watch پیدا کرده و آن‌ها را دنبال کنید. دسته‌بندی ویدئوها در این وب‌سایت مانند یوتیوب نیست و پیدا کردن محتوا کمی سخت‌تر است.

هیچ شکی در برتری یوتیوب بین وب‌سایت‌های تماشای ویدئو نیست؛ اما خودتان را تنها به یک پلتفرم محدود نکنید. توصیه می‌شود از وب‌سایت‌های جایگزین یوتیوب هم برای تنوع در محتوا، استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات