اپل برای رونمایی مدل ارزان ویژن پرو آماده می‌شود

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
مطالعه 1 دقیقه
کاربری هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو / Apple Vision Pro
نشانه‌هایی از یک هدست واقعیت ترکیبی ارزان‌تر اپل مشاهده شده است که وجود یک اپل ویژن غیرپرو را امکان‌پذیر می‌کند.
تبلیغات

اپل ویژن پرو پس از معرفی در ژوئن (خرداد و تیر) سال گذشته، ماه آینده وارد فروشگاه‌ها خواهد شد. هنگام معرفی، نام انتخاب‌شده توسط اپل برای هدست واقعیت ترکیبی خود باعث تعجب عده‌ای از افراد شد؛ اما به نظر می‌رسد این شرکت می‌خواهد نسخه‌ی غیرپرو را معرفی کند، زیرا در حال حذف برچسب «Pro» از Apple Vision در آخرین نسخه‌ی بتا iOS 17 است.

به گزارش 9to5Mac، در بخشی از کد منبع دومین بتای iOS 17.3 عبارت Apple Vision Pro با Apple Vision جایگزین شده است.

این نشان می‌دهد که اپل می‌خواهد برای زمانی که تصمیم به معرفی نسخه‌ی ارزان‌تر هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو می‌گیرد، آماده باشد. در وب‌سایت اپل، تب ناوبری نیز، محصول را به‌جای ویژن پرو ‌با عنوان ویژن ذکر کرده است.

حتی قبل از معرفی رسمی اپل ویژن پرو، شایعاتی مبنی بر اینکه اپل در حال کار بر روی یک نسخه‌ی ارزان‌تر نیز بوده است، وجود داشت؛ زیرا قیمت هدست واقعیت مجازی اپل از ۳۴۹۹ دلار شروع می‌شود. هنوز مشخص نیست که این دو نسخه دقیقاً چه تفاوتی خواهند داشت، اما احتمالاً اپل ویژنِ ارزان‌تر، از مواد درجه یک کمتری استفاده کند و ویژگی‌هایی مانند EyeSight را نداشته باشد.

به گفته مارک گورمن، اپل در نظر دارد قیمت هدست واقعیت مجازی غیر پرو را بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار در نظر بگیرد. با این حال، با توجه به اینکه اپل ویژن پرو در حال حاضر فقط در ایالات متحده عرضه می‌شود و تا پایان سال تنها در چند کشور دیگر عرضه می‌شود، بعید است که اپل ویژن مقرون‌به‌صرفه‌تری تا قبل از سال ۲۰۲۵ معرفی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات