ایده متفاوت اپل در بازار ساعت‌های هوشمند: بند اپل واچ با قابلیت تغییر رنگ

چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
سگک بند آلپاین لوپ اپل واچ اولترا
پتنت جدید اپل به بندی اشاره می‌کند که توانایی تغییر رنگ دارد. کاربر می‌تواند متن و آیکون را نیز روی این بند به‌نمایش دربیاورد.
تبلیغات

به‌گزارش 9to5Mac، اپل پتنت جدیدی ثبت کرده است که به بند اپل واچ با توانایی تغییر رنگ اشاره می‌کند. در‌صورت تبدیل‌شدن پتنت جدید به محصولی واقعی، کاربران خواهند توانست رنگ بند ساعت را از‌طریق اپلیکیشن تغییر دهند. گفته می‌شود بند جدید اپل می‌تواند آیکون و اَشکال مختلف و حتی متن را نیز نمایش دهد.

پتنت جدید اپل بندی را توصیف می‌کند که به قطعات الکترونیکی مجهز است. رنگ و میزان مات بودن این قطعات در واکنش به جریان الکتریکی ضعیف تغییر می‌کند. نمونه‌ی این سیستم را امروزه در آینه‌ی دید عقب خودروها می‌بینیم که در خود مانیتور دارند. در برخی از اتاق‌های کنفرانس از شیشه‌هایی استفاده می‌شود که می‌توانند در زمانی سریع بین حالت شفاف و مات جابه‌جا شوند.

طرح اپل واچ با توانایی تغییر رنگ

اپل می‌تواند از‌لحاظ تئوری از همان فناوری برای تغییر رنگ بند اپل واچ استفاده کند. با فعال‌سازی بخش‌های الکتروکرومیک مختلف می‌توان به شیوه‌ی مشابه نمایشگرهای دات‌ماتریکس از بند استفاده کرد. ظاهراً اپل قصد دارد بند جدید را با طراحی سه‌قسمتی بسازد تا بتوان رنگ هر قسمت را بسته به سلیقه تغییر داد.

کاربر از‌ لحاظ تئوری می‌تواند از‌طریق تغییر رنگ بند، متوجه دریافت نوتیفیکیشن جدید شود. نمایش محتوای بصری روی بند جزو دیگر قابلیت‌هایی است که اپل روی آن کار می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات