اپل واچ سری ۸ در مقابل رقبا؛ کدام حریف پیروز میدان می‌شود؟

پنج‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 9 دقیقه
پس از رونمایی اپل واچ سری ۸ حالا زمان مناسبی برای مقایسه آن با رقبایش یعنی گلکسی واچ ۵، شیائومی واچ S1 و هواوی واچ ۳ به نظر می‌رسد.
تبلیغات

شب گذشته اپل واچ سری ۸ توسط شرکت سازنده‌اش رونمایی شد و طرفداران آن سرانجام موفق شدند پس از ماه‌ها انتشار شایعات مختلف، خود محصول را مشاهده کنند. در رویداد شانزدهم شهریورماه دستگاه‌های دیگری از جمله خانواده آیفون ۱۴ و اپل واچ SE جدید نیز به نمایش گذاشته‌ درآمدند.

اپل واچ سری ۸ با ظاهری آشنا معرفی شد اما ویژگی‌های جذابی در حوزه‌ی سلامتی دارد که آن را از نسل پیشین متمایز می‌کند. از آن‌ها می‌توان به حسگر دمای بدن و توانایی تشخیص تصادف اشاره کرد.

حال امروز در این مقاله قصد داریم اپل واچ سری ۸ را درمقابل رقبای آن یعنی گلکسی واچ ۵، شیائومی واچ S1 و هواوی واچ ۳ قرار دهیم تا ببینیم در بخش‌های مختلفی از جمله طراحی، سخت‌افزار، نرم‌افزار و باتری کدام‌یک برتری دارد.

طراحی و نمایشگر

اپل واچ سری ۸ نسبت به نسل پیشین تغییری در طراحی و اندازه نداشته و می‌توان آن را در نسخه‌های ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری خریداری کرد. نمایشگر همیشه‌روشن رتینای ساعت هوشمند مذکور می‌تواند واچ‌فیس‌های جذاب این دستگاه را زیباتر از همیشه نشان دهد و حروف در آن خواناتر به نظر می‌رسند. درضمن، صفحه‌نمایش این محصول دارای روشنایی ۱۰۰۰ نیتی است.

همچنین اپل سعی کرده صفحه‌نمایش ۱٫۹ اینچی (۴۸۴ در ۳۹۶ پیکسل) اپل واچ سری ۸ را فوق‌العاده مقاوم طراحی کند. کریستال ضخیمی که روی آن قرار داده شده باعث می‌شود دربرابر ترک خوردگی مقاومت نشان دهد.

اپل واچ سری ۸ در رنگ ها و با بندهای مختلف

با سری گلکسی واچ ۵، سامسونگ بار دیگر مجموعه ساعت‌های هوشمند خود را تغییر داد. هیچ‌کدام از اعضای خانواده گلکسی واچ ۵ قاب چرخشی فیزیکی محصولات پیشین را به ارث نبرده‌اند و به جای آن از قاب لمسی ظریف‌تری استفاده می‌کنند. این محصول دارای نسخه‌های ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری است. از تغییرات اصلی طراحی می‌توان به نمایشگر کریستال یاقوت کبود (sapphire crystal) که دوام بیشتری نسبت به نسل پیشین دارد و پنل پشتی خمیده‌تر اشاره کرد.

خانواده گلکسی واچ ۵ قاب چرخشی فیزیکی محصولات پیشین را به ارث نبرده‌اند

از سوی دیگر، شیائومی واچ S1 به نمایشگر ۱٫۴۳ اینچی AMOLED با وضوح ۴۶۶ در ۴۶۶ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل‌براینچ با پوشش یاقوت کبود مجهز شده است. قاب این ساعت از استیل ضدزنگ ساخته شده و بند‌هایی از جنس چرم دارد. یکی از موارد جذاب در ساعت هوشمند شیائومی طراحی کلاسیک و عملکرد به‌روز آن محسوب می‌شود.

واچ S1 شیائومی / Xiaomi Watch S1 نقره ای بند آبی

شرکت چینی برای هواوی واچ ۳ از صفحه‌نمایشی دایره‌ای‌شکل ۱/۴۳ اینچی AMOLED استفاده کرده که میزان روشنایی‌اش به ۱۰۰۰ نیت و تراکم پیکسلی‌اش به ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ می‌رسد. برخورداری از این میزان روشنایی بدین‌ معنا خواهد بود که امکان تماشای جزئیات صفحه‌نمایش در محیطی با نور بسیار وجود دارد و حتی می‌توان از هواوی واچ ۳ در محیطی با نور مستقیم خورشید نیز به‌راحتی استفاده کرد. روی صفحه‌نمایش شیشه‌ای محافظی برای جلوگیری از آسیب‌رسیدن به آن قرار گرفته و بدنه نیز از جنس استیل است؛ البته برای پنل پشتی ساعت هوشمند از سرامیک استفاده می‌شود.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

در اپل واچ سری ۸ از تراشه S8 استفاده شده است اما این پردازنده همان مشخصات S6 و S7 را دارد. این یعنی شاهد بهبود عملکرد چشم‌گیری در نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل نخواهیم بود. پردازنده این محصول با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و رم یک گیگابایتی همراهی می‌شود. همچنین اپل واچ سری ۸ از به‌روزرسانی جدید watchOS 9 بهره خواهد برد که به آن واچ‌فیس‌های جدید، برنامه تمرینی اصلاح‌شده، و اپی برای مصرف دارو اضافه می‌کند.

سنسور پشت اپل واچ سری ۸

در اپل واچ سری ۸ از تراشه S8 استفاده شده که با S7 یا S6 تفاوت چندانی ندارد

گلکسی واچ ۵ از پردازنده Exynos W920 با ۱٫۵ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. این محصول همچنین دارای ‌نسخه بهبود‌یافته‌ای از حسگر BioActive است که برای اولین بار در سری ۴ معرفی شد. حسگر مذکور ECG، بررسی ضربان قلب و آنالیز ترکیب بدن را امکان‌پذیر می‌کند. سامسونگ می‌گوید که حسگر بهبودیافته ویژگی‌های ردیابی خواب پیشرفته‌تری را به Watch 5 اضافه می‌کند.

ساعت هوشمند سامسونگ از سیستم‌عامل WearOS 3.0 با پوسته‌ی اختصاصی One UI Watch 4.5 بهره می‌برد که مجموعه‌ای از ویژگی‌های دسترسی جدید، رابط تایپ بهتر و پشتیبانی از دو سیم‌کارت را ارائه می‌دهد. همچنین، اپلیکیشن‌هایی مانند SoundCloud و Deezer به Wear OS 3 می‌آیند و امکان استفاده از ویژگی ناوبری صوتی گوگل مپس نیز وجود دارد. درضمن، صاحبان گلکسی واچ می‌توانند از دستیار گوگل روی ساعت‌های خود استفاده کنند.

نمای نیمرخ ساعت سامسونگ گلکسی واچ 5

واچ اس ۱ شیائومی با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه می‌شود. ساعت هوشمند مذکور از ۱۱۷ حالت ورزشی با موقعیت‌یابی GNSS برای ردیابی فعالیت در فضای باز پشتیبانی می‌کند. شیائومی خاطرنشان می‌کند که این ساعت ۲۴ ساعته وضعیت سلامت افراد را پایش می‌کند؛ اما درمورد حسگرهای دستگاه یا قابلیت‌های نظارتی آن توضیحی نمی‌دهد.

شیائومی Watch S1 از سیستم‌عاملی اختصاصی استفاده می‌کند و توانایی پشتیبانی از اپلیکیشن‌های شخص ثالثی مانند NetEase Cloud Music و Baidu Map را دارد. از سوی دیگر، رابط کاربری این ساعت هوشمند بسیار آسان بوده و هرکسی می‌تواند با آن ارتباط بگیرد.

هواوی واچ ۳

هواوی واچ ۳ از سیستم‌عامل هارمونی ۲ استفاده می‌کند و در پنل پشتی آن حسگرهایی ازجمله حسگر سنجش میزان اکسیژن در خون یا SpO2، سنجش ضربان قلب، سنجش میزان دمای بدن و سنجش میزان استرس قرار گرفته است. همچنین، این محصول ساعاتی را که کاربر در طول روز خوابیده بررسی و آماری از موارد ذکرشده ذخیره می‌کند. ساعت هوشمند جدید هواوی از ارتباطات 4G نیز پشتیبانی می‌کند و تماس‌های صوتی را نیز می‌تواند دریافت کند. درضمن، این ساعت هوشمند ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۲ گیگابایت رم دارد.

باتری

در اپل واچ سری ۸ از باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۰۹ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده که نسبت به مدل نسل پیش تغییری نکرده اما مسئله اصلی حالت کم مصرف جدید است که می‌تواند عمر باتری را از ۱۸ به ۳۶ ساعت برساند.

از سوی دیگر، نسخه‌ی ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری گلکسی واچ ۵ به ترتیب دارای باتری‌هایی با ظرفیت ۲۸۴ و ۴۱۰ میلی‌آمپربرساعت هستند. سامسونگ سرعت شارژ را نیز بهبود بخشیده است. این شرکت ادعا می‌کند شارژرهای نسل جدید ساعت‌های هوشمند آن می‌توانند تنها در ۳۰ دقیقه باتری را از صفر به ۴۵ درصد برسانند.

نمای کناری اپل واچ سری ۸

انرژی موردنیاز شیائومی واچ اس ۱ را باتری ۴۷۰ میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌کند که با یک بار شارژ تا ۱۲ روز استفاده‌ی مداوم و تا ۲۴ روز در حالت آماده‌به‌کار پاسخ‌گو است. شرکت سازنده گفته که یک‌ بار شارژ کامل این دستگاه تنها ۲٫۵ ساعت زمان می‌برد.

در هواوی واچ ۳ از باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی استفاده شده که توانایی پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۱۰ واتی را دارد. باتری این ساعت می‌تواند تا ۱۴ روز دوام بیاورد.

سایر ویژگی‌ها

ویژگی‌های حوزه‌ی سلامتی در اپل واچ سری ۸ بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند به همین دلیل قابلیت‌های اضافه‌شده در نسل جدید قابل توجه هستند.

اپل واچ سری ۸ دارای دو حسگر تشخیص دما است که یکی زیر دستگاه و دیگری در زیر نمایشگر قرار دارد. اپل می‌گوید با اضافه کردن حسگر مذکور می‌تواند بیشتر روی سلامت زنان تمرکز داشته باشد. محصول مذکور می‌تواند تغییرات دما را تا ۰٫۱ درجه سانتی‌گراد ردیابی و هر پنج ثانیه دمای بدن کاربر را بررسی کند. همچنین گفته می‌شود ردیابی دمای بدن در طول شب می‌تواند به بهبود بررسی چرخه تخمک‌گذاری یاری برساند. درضمن، ویژگی تشخیص تصادف (Crash Detection) به این ساعت امکان می‌دهد در صورت بروز تصادفی شدید، به سرعت آن را تشخیص داده و موقعیت مکانی کاربر را به مخاطبان اضطراری اطلاع دهد.

سری هواوی واچ ۳

ویژگی‌های سلامتی اپل واچ سری ۸ آن را نسبت به نسل پیشین و رقبا متمایز می‌کند

از سایر ویژگی‌های گلکسی واچ ۵ می‌توان به سنسور BioActive سامسونگ (ضربان قلب اپتیکال + تحلیل الکتریکی قلب + تحلیل آمپدانس بیوالکتریک)، حسگر دما، شتاب‌سنج، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیس، سنسور نور اشاره کرد. در میان موارد یادشده، سنسور تشخیص دمای بدن گزینه‌ی جدیدی است. داگ وگنر، رئیس بخش پوشیدنی‌ها و لوازم جانبی سامسونگ الکترونیکس آمریکا، گفت که حسگر دما می‌تواند داده‌های بیشتری را دراختیار فرایند ردیابی خواب قرار دهد. به گفته وی، افزودن این حسگر به منظور ارائه گزینه‌های بیشتری به توسعه‌دهندگان در طراحی ویژگی‌های جدید سلامت و تندرستی است.

از دیگر مواردی که توسط خانواده گلکسی واچ ۵ ارائه می‌شود می‌توان به GPS داخلی، LTE اختیاری، بلوتوث ۵٫۲ و وای‌فای اشاره کرد. درضمن این ساعت دارای استاندارد 5ATM و IP68 ضد گردوغبار و آب است.

همچنین باید اشاره کرد که ساعت هوشمند شیائومی از قابلیت‌هایی مانند ردیابی خواب، ضربان قلب و نظارت بر اکسیژن خون پشتیبانی می‌کند و دارای NFC برای پرداخت آسان است و تماس‌های بلوتوث است. شیائومی واچ اس ۱ می‌تواند تا 5ATM زیر آب دوام بیاورد.

واچ S1 شیائومی مدل چرمی

امکان استفاده از هواوی واچ ۳ بدون نیاز به دستگاه دیگری نیز وجود دارد. درواقع، ازطریق سیم‌کارت الکترونیکی می‌توان بدون نیاز به گوشی هوشمند به اینترنت متصل شد و از اپ گالری سیستم‌عامل هارمونی اپلیکیشن‌های دلخواه را دانلود و سپس نصب کرد. اگر به ورزش و ثبت کالری سوزانده‌شده با ساعت هوشمند علاقه‌مندید، هواوی واچ ۳ از صد حالت ورزشی پشتیبانی می‌کند که هفده حالت از آن‌ها را تمرینات ورزشی حرفه‌ای (داخل سالن و در محیط آزاد) تشکیل می‌دهند.

قیمت

اپل واچ سری ۸ در دو روکش آلومینیوم و فولاد ضدزنگ و با چهار رنگ اصلی نیمه‌شب، نور ستاره، سیلور و قرمز عرضه می‌شود. مدل GPS و سلولار اپل واچ سری ۸ به ترتیب با قیمت ۳۹۹ و ۴۹۹ دلار دردسترس خواهد بود.

نمای کنار ساعت سامسونگ گلکسی واچ 5

قیمت واچ ۵ از ۲۷۹٫۹۹ دلار شروع می‌شود. برای خرید نسخه‌های LTE باید ۵۰ دلار بیشتر هزینه کرد. این محصول در رنگ‌های گرافیتی، یاقوتی کبود و نقره‌ای‌، برای نسخه بزرگ ۴۴ میلی‌متری و رنگ‌های گرافیتی، طلایی و نقره‌ای برای نسخه کوچک ۴۰ میلی‌متری به فروش می‌رسد.

واچ S1 شیائومی دارای برچسب قیمت ۱۷۳ دلاری است. البته باید به این نکته اشاره کرد که اگر نسخه‌ی چرمی این محصول را می‌خواهید باید ۱۸ دلار بیشتر هزینه کنید. ساعت هوشمند شرکت چینی در دو رنگ مشکی و نقره‌ای برای خرید دردسترس قرار دارد. ساعت هوشمند هواوی نیز در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی با قیمت ۲۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

در ادامه می‌توانید فهرست مشخصات هر چهار محصول را در کنار یکدیگر مشاهده کنید:

مقایسه 4 محصول
اپل واچ سری 8 استیل مدل 41 میلی‌متری / Apple Watch Series 8 41mm Stainless Steel طلاییاپل واچ سری 8 استیل مدل 41 میلی‌متریابزار پوشیدنی هواوی واچ 3 Huawei Watch 3هواوی واچ 3نمای نیمرخ ساعت سامسونگ گلکسی واچ 5سامسونگ گلکسی واچ 5 نسخه 40 میلی‌متریواچ S1 شیائومی / Xiaomi Watch S1 نقره ای بند قهوه ایواچ S1 شیائومی
معرفی7 سپتامبر 20222 ژوئن 202110 آگوست 202228 دسامبر 2021
نام دیگر- Apple Watch A2773 - Apple Watch A2772 - Apple Watch A2857---
وضعیتموجود، عرضه شده در 16 سپتامبر 2022موجود، عرضه شده در 11 ژوئن 2021موجود، عرضه شده در 26 آگوست 2022موجود، عرضه شده در 31 دسامبر 2021
ابعاد41 در 35 در 10.7 میلی‌متر46.2 در 46.2 در 12.2 میلی‌متر39.3 در 40.4 در 9.8 میلی‌متر46.5 در 46.5 در 11 میلی‌متر
وزن42.3 گرم54 گرم28.7 گرم-
سیم‌کارتeSIMeSIMeSIMخیر
سایر مشخصات بدنه- جلو از جنس سافایر - پشت از جنس سرامیک و سافایر - فریم از جنس فولاد ضدزنگ - مقاومت در برابر فشار آب تا عمق 50 متر - گواهی IP6X برای مقاومت دربرابر گردوغبار- مقاوم در برابر نفود آب تا فشار 5 اتمسفر (عمق 50 متر) - بدنه استیل، پشت سرامیکی - بند پلاستیکی، فلزی، چرمی، چرم ایتالیایی- بدنه‌ی آلومینیومی با بند اسپورت - گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار - مقاوم در برابر نفوذ آب تا فشار 5 اتمسفر - گواهی نظامی MIL-STD-810H- بدنه‌ی دایره‌ای - جلوی شیشه‌ای، فریم فولادی، پشت پلاستیکی - بند پلاستیکی یا چرمی - مقاوم در برابر نفود آب تا فشار 5 اتمسفر (عمق 50 متر)
نوعRetina LTPO OLEDAMOLEDSuper AMOLEDAMOLED
سایز1.9 اینچ1.43 اینچ (~61.8% نسبت نمایشگر به بدنه)1.2 اینچ1.43 اینچ
رزولوشن352 در 430 پیکسل (~326 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)466 در 466 پیکسل، 1:1 (~326 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)396 در 396 پیکسل466 در 466 پیکسل (~326 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظشیشه‌ی سافایرشیشه تقویت شدهکریستال سافایرشیشه Sapphire
سایر مشخصات نمایشگر- نمایشگر همیشه روشن (Always on Display) - روشنایی 1000 نیتروشنایی 1000 نیت- نمایشگر تمام رنگی - پشتیبانی از Always Onنرخ نوسازی تصویر 60 هرتز
سیستم‌عاملWatchOS 9 قابل ارتقاء به نسخه WatchOS 10HarmonyOS 2.0- سیستم‌عامل Android Wear OS - One UI Watch 4.5سیستم‌عامل اختصاصی سازگار با اندروید و iOS
تراشهApple S8-Exynos W920 (پنج نانومتری)-
پردازنده مرکزیدو هسته‌ای-2 هسته‌ای (1.18 گیگاهرتز Cortex-A55)-
پردازنده گرافیکیPowerVR-Mali-G68-
حافظه داخلی32 گیگابایت از نوع eMMC 5.1 با 1 گیگابایت رم16 گیگابایت با 2 گیگابایت رم16 گیگابایت با 1.5 گیگابایت رم-
اسپیکربلهبلهبله-
باتریباتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 282 میلی‌آمپر ساعت- باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی - شارژ بی سیم 10 واتباتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 284 میلی‌آمپر ساعتباتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 470 میلی‌آمپر ساعت
استندبای- تا 18 ساعت (استفاده‌ی عادی) - تا 36 ساعت (حالت ذخیره باتری)- تا 14 روز - تا 3 روز (فعال بودن 4G)-- تا 12 روز (استفاده‌ی عادی) - تا 24 روز (استفاده‌ی حداقلی)
حسگرهاحسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، الکتروکاردیوگرام، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج هوا، ارتفاع‌سنج، قطب‌نما، حسگر دمای بدنشتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، حسگر اندازه‌گیری دمای پوست، فشار هوا، قطب‌نما، VO2maxسنسور BioActive سامسونگ (ضربان قلب اپتیکال، تحلیل الکتریکی قلب، تحلیل آمپدانس بیوالکتریک)، حسگر دما، شتاب‌سنج، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیس، حسگر نورحسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، فشارسنج
پیام‌رسانی- اعلام اعلان‌های دریافتی - نمایش پیام‌های متنیبله- اعلام اعلان‌های دریافتی - نمایش پیام‌های متنی-
سایر مشخصات و قابلیت‌هاپشتیبانی از حالت‌های ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، نمایش الکتروکاردیوگرام قلب، محاسبه مسافت طی‌شده، محاسبه میزان کالری مصرف شده، گام‌شمار، پایش وضعیت خواب، پایش سلامت بانوان، قابلیت تشخیص تصادف، قابلیت تشخیص سقوط از ارتفاع، قابلیت شخصی‌سازی واچ فیس، نمایش وضعیت آب و هوا، نمایش اعلان‌های گوشی و تقویم، نمایش روز و ساعت، تایمر، هشدار بیدارباش، قابلیت Emergency SOS، پشتیبانی از فرامین صوتی Siri، پشتیبانی از Ultra Wideband، سه ماه اشتراک فیتنس پلاسپشتیبانی از 17 حالت ورزشی، پایش ضربان قلب، اندازه‌گیری فشار خون، سنجش سطح اکسیژن خون، پایش وضعیت خواب، پایش وضعیت استرس، امکان کار با دستکش، امکان نصب اپلیکیشن از AppGallery هواوی، امکان تشخیص سقوط از ارتفاع و تماس خودکار با اورژانسپشتیبانی از حالت‌های ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، قابلیت شخصی‌سازی واچ فیس، نمایش اعلان‌های گوشی و تقویم، تایمر، هشدار بیدارباش، سازگار با شارژ بی‌سیم 10 واتپشتیبانی از 117 حالت ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، پایش وضعیت خواب، قابلیت شخصی‌سازی واچ فیس، نمایش اعلان‌های گوشی و تقویم، تایمر، هشدار بیدارباش
فناوریGSM / HSPA / LTEHSPA / LTEعرضه شده در دو نسخه Bluetooth و LTEفاقد ارتباطات سلولار
شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 b/g/n، دو باندهWi-Fi 802.11 b/g/nبله، Wi-Fi 802.11 a/b/g/nWi-Fi 802.11 b/g/n
بلوتوثنسخه 5.3 با پشتیبانی از A2DP، LE5.2، A2DP، LE5.2, A2DP, LE5.2، A2DP، LE
GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSSبله، با دو بانده A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO، QZSSبله، دوبانده، A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO, QZSSبله، دو بانده. GLONASS، GALILEO، BDS، QZSS
NFCبلهبلهبلهبله
USBخیر، شارژ از طریق شارژ بی‌سیمخیر، شارژ از طریق پایه شارژ اختصاصیخیر، شارژ بی‌سیم مبتنی بر WPCخیر، شارژ با شارژر مغناطیسی اختصاصی
رنگ‌هازغال سنگی، طلایی، نقره‌ایمشکی، نقره‌ایگرافیتی، صورتی، نقره‌ایمشکی، نقره‌ای
محدوده قیمت- حدود 400 دلار (مدل GPS) - حدود 500 دلار (مدل سلولار)-- 279 دلار برای نسخه Bluetooth - 329 دلار برای نسخه LTEحدود 150 یورو
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات