اپل واچ سری 8 در مقابل نسل پیشین؛ ساعت هوشمند اپل چه تغییراتی کرده است

پنج‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۳
مطالعه 6 دقیقه
اپل واچ سری ۸ در جریان رویداد شانزده شهریور اپل به نمایش گذاشته شد و حالا بهترین زمان برای مقایسه آن با نسل پیشین به نظر می‌رسد.
تبلیغات

اپل واچ سری ۸ سرانجام پس از مدت‌ها انتظار در رویداد شانزده شهریور رونمایی شد. این ساعت هوشمند در کنار خانواده‌ی آیفون ۱۴ و دیگر محصولات این شرکت خودنمایی کرد. به‌طور کلی، ساعت‌های هوشمند اپل یکی از محبوب‌ترین کالاها در میان محصولات متعدد این شرکت هستند و بسیاری منتظر باز شدن پای جدیدترین نسل آن به دنیای فناوری بودند.

تاکنون مدل‌های متفاوتی از اپل واچ عرضه شده‌اند که هر کدام نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند. امروز در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم اپل واچ سری ۸ را با مدل پیشین آن مقایسه کنیم تا ببینیم آیا خرید نسل جدید ارزشش را دارد یا خیر؟

اگر در ذهن شما سؤال شده که جدیدترین ساعت هوشمند کوپرتینویی‌ها با نسل پیشین خود یعنی اپل واچ سری ۷ چه تفاوت‌هایی دارد، تا انتهای این مقاله همراه زومیت باشید.

طراحی و نمایشگر

هفتمین نسل از ساعت هوشمند اپل در دو سایز ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری عرضه شد که هر دو کاملاً با بندهای گذشته سازگار هستند. اپل واچ سری ۷ از سخت‌ترین شیشه محافظ جهان در زمان عرضه بهره می‌برد که مقاومت دربرابر ضربه و خط‌وخش را به‌طور قابل توجهی افزایش می‌داد. اپل واچ سری ۸ نیز با همان اندازه‌های نسل پیشین عرضه خواهد شد و نمایشگر آن دارای مقاومت بالایی است.

اپل واچ سری ۸ در رنگ ها و با بندهای مختلف

نمایشگر رتینای اپل واچ سری ۷، با توجه به کاهش حاشیه، تقریباً ۲۰ درصد محتوای بیشتری را در مقایسه با نسل گذشته و ۵۰ درصد بیشتر در مقایسه با اپل واچ سری ۳ پوشش می‌دهد. اپل می‌گوید نمایشگر این محصول ۴۰ درصد حاشیه‌های باریک‌تری در مقایسه با نسل گذشته دارد، کاملاً دوباره مهندسی و طراحی شده و متعاقباً ابعاد آن به ۱٫۷ میلی‌متر افزایش یافته است.

طراحی اپل واچ سری ۸ با نسل پیشین تفاوت چندانی ندارد

از سوی دیگر، اپل واچ سری ۸ حاشیه‌های نازک‌تری دارد که باعث می‌شود اسکرین دستگاه به لبه‌ها نزدیک‌تر شود. همچنین نمایشگر همیشه‌روشن رتینای اپل واچ سری ۸ می‌تواند واچ‌فیس‌های جذاب این دستگاه را زیباتر از همیشه نشان دهد و حروف در آن خواناتر به نظر می‌رسند.

به‌طور کلی، طراحی اپل واچ سری ۸ نسبت به نسل پیشین تغییر قابل توجهی نداشته است. به همین دلیل افرادی که از ظاهر سری ۷ ساعت هوشمند اپل راضی بوده‌اند، از کار کردن با نسل جدید نیز لذت خواهند برد.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

در اپل واچ سری ۸ از تراشه S8 استفاده شده است اما این پردازنده همان مشخصات S6 و S7 را دارد. این یعنی شاهد بهبود عملکرد چشم‌گیری در نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل نخواهیم بود زیرا در سری ۷ نیز از S7 استفاده شده بود.

واچ فیس اپل واچ سری 7 / Apple Watch Series 7

با گذر از مشخصات سخت‌افزاری، اپل واچ سری ۷، قدرت نرم‌افزاری‌اش را از سیستم‌عامل کاملاً بهینه‌شده‌ی watchOS 8 می‌گیرد و قابلیت‌های جدیدی را برای دوچرخه‌سواران به ارمغان می‌آورد. اپل واچ سری ۷ هنگام سوار شدن به دوچرخه را تشخیص می‌دهد و به کاربر یادآوری می‌کند که تمرینات را شروع کند. ویژگی یادشده در صورت توقف موقت، به‌طور خودکار متوقف و سپس با حرکت کاربر از سر گرفته می‌شود.

اپل واچ سری 8 از به‌روزرسانی جدید watchOS 9 بهره خواهد برد که به آن واچ‌فیس‌های جدید، برنامه تمرینی اصلاح‌شده، و اپی برای دارو اضافه می‌کند.

ویژگی‌های حوزه سلامتی

ویژگی‌های حوزه‌ی سلامتی در اپل واچ سری ۸ بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند به همین دلیل قابلیت‌های اضافه‌شده در نسل جدید قابل توجه هستند.

اپل واچ سری ۸ دارای دو حسگر تشخیص دما است که یکی زیر دستگاه و دیگری در زیر نمایشگر قرار دارد. اپل می‌گوید با اضافه کردن حسگر مذکور می‌تواند بیشتر روی سلامت زنان تمرکز داشته باشد. محصول مذکور می‌تواند تغییرات دما را تا ۰٫۱ درجه سانتی‌گراد ردیابی و هر پنج ثانیه دمای بدن کاربر را بررسی کند. همچنین گفته می‌شود ردیابی دمای بدن در طول شب می‌تواند به بهبود بررسی چرخه تخمک‌گذاری یاری برساند.

نمای کنار اپل واچ سری ۸ به رنگ قرمز

حسگر تشخیص دما و تصادف از مهم‌ترین ویژگی‌های سری ۷ اپل واچ هستند

البته نمی‌توان از ویژگی تشخیص تصادف (Crash Detection) چشم‌پوشی کرد. قابلیت مذکور به اپل واچ سری ۸ امکان می‌دهد در صورت بروز تصادفی شدید، به سرعت آن را تشخیص داده و موقعیت مکانی کاربر را به مخاطبان اضطراری اطلاع دهد. اپل واچ از سری ۴ به بعد دارای قابلیت تشخیص سقوط بود، اما حالا با Crash Detection پا را فراتر می‌گذارد.

به‌طور کلی، سری ۸ نسبت به سری ۷ اپل واچ در بخش ویژگی‌های حوزه‌ی سلامتی بسیار بهتر عمل می‌کند و حرف بیشتری برای گفتن دارد.

باتری

اپل مدت‌ها است که به دلیل عدم ایجاد تغییر معنی‌دار در عمر باتری اپل واچ مورد انتقاد قرار می‌گیرد. با معرفی شارژ سریع اپل واچ 7، این موضوع کمی کاهش یافت، اما اکنون واچ 8 با حالت کم مصرف، طول عمر بیشتری خواهد داشت.

از دیگر ویژگی‌های اپل واچ سری ۷ می‌توان به سرعت شارژ شدن آن اشاره کرد که ادعا می‌شود ۳۳ درصد سریع‌تر از نسل گذشته است و می‌تواند ۸۰ درصد از ظرفیت باتری ساعت را در ۴۵ دقیقه شارژ کند. اپل در ساعت هوشمند پیشین خود از باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۰۹ میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده بود که تا ۱۸ ساعت دوام می‌آورد.

Apple Watch 7 | اپل واچ سری ۷

حال در اپل واچ سری ۸ حالت کم مصرف جدیدی معرفی شده که در صورت فعال بودن می‌تواند عمر باتری را از ۱۸ به ۳۶ ساعت افزایش دهد. البته ویژگی‌ مذکور در ساعت‌های قدیمی‌ (سری ۴ و جدیدتر) که از سیستم‌عامل watchOS 9 استفاده می‌کنند نیز قابل دسترسی است. فعال کردن حالت کم مصرف، نمایشگر همیشه‌روشن و ردیابی خودکار تمرین را خاموش می‌کند، اما همچنان ردیابی فعالیت و تشخیص تصادف فعال خواهند بود.

حالت کم‌مصرف جدید، عمر باتری اپل واچ سری ۸ را به ۳۶ ساعت می‌رساند

در واقع، اپل موفق‌شده عمر باتری ساعت هوشمند خود را افزایش دهد و به همین دلیل می‌توان برای مدت زمان بیشتری بین هر بار شارژ از آن استفاده کرد.

قیمت

اپل واچ سری ۸ در دو روکش آلومینیوم و فولاد ضدزنگ و با چهار رنگ اصلی نیمه‌شب، نور ستاره، سیلور و قرمز عرضه می‌شود. مدل GPS و سلولار اپل واچ سری ۸ از ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) به ترتیب با قیمت ۳۹۹ و ۴۹۹ دلار دردسترس خواهد بود.

از سوی دیگر، نسخه ۴۱ میلی‌متری اپل واچ سری ۷ مبتنی بر وای‌فای ۳۹۹ دلار و نسخه سلولار آن ۴۹۹ دلار قیمت دارد. درضمن، اپل واچ مدل بزر‌گ‌تر ۴۵ میلی‌متری به ‌ترتیب ۴۲۹ و ۵۲۹ دلار قیمت‌گذاری شده است.

نمای کناری اپل واچ سری ۸

البته باید به این نکته توجه داشت که قیمت‌ها بسته به نوع بند و بدنه می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال، احتمالاً مدل تیتانیومی از ۸۰۰ دلار شروع می‌شود و مدل تمام استیل (بند و بدنه) ۷۵۰ دلار قیمت دارد. در این میان، برخی مدل‌های مجهز به بندهای چرمی نیز هستند که قیمت محصول را تا بیش از ۱۴۰۰ دلار افزایش می‌دهد!

نسخه‌های پایه اپل واچ سری ۷ با بدنه‌ای از آلیاژ آلومینیوم، در پنج رنگ عرضه می‌شوند که اپل آن آبی، سبز، نیمه‌شب، نور ستاره و قرمز می‌نامند. نسخه فولاد ضد زنگ نیز در رنگ‌های نقره‌ای، گرافیتی و طلایی دردسترس خواهد بود و یک مدل تیتانیوم مشکی فضایی نیز به این مجموعه اضافه شده است.

سخن پایانی

در نهایت باید گفت تفاوت عمده بین سری 8 و 7 سنسور دما، نمایشگر بزرگ‌تر و عمر باتری بیشتر است. جدای از آن‌ها، چند ویژگی نرم‌افزاری جدید مانند نظارت بر فشار خون و تشخیص تصادف وجود دارد که اپل واچ سری ۸ را متمایز می‌کند.

اگر قصد دارید میان اپل واچ سری ۸ و ۷ یکی را انتخاب کنید و ویژگی‌های نرم‌افزاری و عمر باتری برایتان مهم است،‌ مطمئناً نسل جدید گزینه‌ی بهتری تلقی می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات