حلقه هوشمند Ultrahuman با نظارت بر متابولسیم، تأثیر ورزش و غذاها را روی عملکرد بدن نشان می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
حلقه‌ی هوشمند Ultrahuman برای نظارت بر متابولیسم بدن معرفی شد. این محصول می‌تواند داد‌ه‌های کامل‌تری از وضعیت سلامت بدن ارائه دهد.
تبلیغات

استارتاپ تناسب‌اندام Ultrahuman حلقه‌ی هوشمندی ساخته است که ادعا می‌کند قدرت‌های ابرانسانی به کاربران می‌دهد. منظور این شرکت از قدرت ابرانسانی، ردیاب تناسب‌اندام است که با نظارت بر خواب و حرکت، بینشی درمورد متابولیسم بدن کاربر ارائه می‌دهد. این محصول همچنین می‌تواند با ابزار نظارت بر سطح قند این شرکت موسوم به M1 همگام‌ شود تا از داده‌های آن برای ردیابی متابولیک عمیق‌تر استفاده کند.

به گزارش ورج، به‌نظر می‌رسد حلقه‌ی هوشمند Ultrahuman ازنظر طراحی و قابلیت‌ها، از حلقه‌ی محبوب Oura الهام گرفته است. این محصول از حسگر ضربان قلب، حسگر دما و حرکت بهره می‌برد. این حلقه مثل Oura Ring صفحه‌نمایش و پد لمسی ندارد و این یعنی برای مشاهده‌ی داده‌های نظارتی آن باید به اپلیکیشن Ultrahuman مراجعه کنید. بیانیه‌ی مطبوعاتی این شرکت اعلام می‌کند که این حلقه‌ی هوشمند، مخصوصاً به‌نحوی طراحی شده تا عوامل حواس‌پرتی اعلان‌ها را کاهش دهد. کاربران می‌توانند در اپلیکیشن Ultrahuman مواردی مثل مراحل خواب، ضربان قلب، تغییرات ضربان قلب و دمای بدون خود را ردیابی کنند.

حلقه هوشمند Ultrahuman

حلقه‌ی هوشمند Ultrahuman از تیتانیوم ساخته شده و روکشی از جنس کاربید تنگستن برای دوام بیشتر روی آن قرار داده شده است. به گفته‌ی این شرکت، حلقه‌ی هوشمند می‌تواند در زمینه‌هایی مثل وزنه‌برداری و فعالیت‌های دیگر ازجمله قایق‌رانی مفید باشد. تخمین زده می‌شود عمر باتری این محصول با هربار شارژ چهار تا ۶ روز است که از این‌ نظر با بیشتر ردیاب‌های تناسب‌اندام و همچنین حلقه‌ی هوشمند Oura برابری می‌کند.

این حلقه می‌تواند به‌تنهایی مورد استفاده قرار گیرد اما شرکت سازنده ادعا می‌کند اگر با Ultrahuman M1 جفت شود، کاربران می‌توانند ببیند که مصرف غذای آن‌ها چگونه بر بهبود عملکرد بدن تأثیر می‌گذارد. M1 ابزاری برای نظارت مداوم روی قند است. این حسگر یک سوزن توخالی دارد که برشی کوچک در پوست شما ایجاد می‌کند تا ازاین‌طریق بتواند سطح قندخون شما را به‌طور لحظه‌ای ردیابی کند. M1 سپس براساس میزان مصرف غذا و میزان ورزش، به کاربران امتیاز متابولیک ارائه می‌دهد تا ببینید برخی از خوراکی‌ها چگونه ممکن است بر کیفیت خواب و تمرین‌های آن‌ها تأثیر بگذارند. اضافه کردن حلقه‌ی هوشمند به این ابزار، داده‌های دیگری مثل دمای بدن و ضربان قلب را برای نتیجه‌گیری بهتر ارائه می‌کند.

حلقه هوشمند Ultrahuman
حلقه هوشمند Ultrahuman
حلقه هوشمند Ultrahuman
حلقه هوشمند Ultrahuman

موهیت کومار، بنیان‌گذار و مدیرعامل Ultrahuman در بیانیه‌ای گفت با حلقه‌ی هوشمند این شرکت و مجموعه‌ی جدیدی از نشانگرهای زیستی متابولیک، اکنون نه‌تنها می‌توانید متوجه شوید که چه چیزی روی متابولیسم سطح قند بدن شما تأثیر می‌گذارد، بلکه می‌توانید نحوه‌ی عملکرد مؤثر روی بینش‌ها را نیز درک کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید بفهمید میزان متابولسیم قند بدن شما تحت تأثیر کمبود خواب در مقایسه با غذاها، چگونه خواهد بود.

به‌نظر نمی‌رسد حلقه‌ی Ultrahuman به‌عنوان دستگاهی مستقل، از ابتدا اختراع شده باشد. معیارهایی که این محصول ردیابی می‌کند مثل حلقه‌ی Oura و ردیاب متابولیسم Lumen است. داده‌های این معیارها همچنین به‌کاربران می‌گوید که غذاها چگونه بر عملکرد تناسب‌اندام آن‌ها تأثیر می‌گذارند. بااین‌حال، دیدن دو ابزار پوشیدنی از یک شرکت که می‌توانند با یکدیگر کار کنند، در نوع خود جدید است. این دو ابزار درکنار هم می‌توانند چندین نوع داده را برای ردیابی بهتر جنبه‌های مختلف سلامت متابولیک شما ارائه دهند. این درحالی است که بیشتر ردیاب‌های تناسب‌اندام و سلامت، به‌شکل محصولی تکی عرضه شده‌اند.

حلقه‌ی هوشمند Ultrahuman از هفتم جولای برای پیش‌فروش دردسترس قرار خواهد گرفت و انتظار می‌رود عرضه آن از ماه آگوست آغاز شود. این محصول در ابعاد مختلف و چهار رنگ مشکی، خاکستری، نقره‌ای و طلایی عرضه خواهد شد. قیمت این حلقه با دسترسی مادام‌العمر به داده‌ها ۲۹۹ دلار خواهد بود. این یعنی حتی اگر این شرکت طرح اشتراکی جدیدی ارائه دهد، مشتریان کنونی در آینده هزینه‌های دیگری پرداخت نخواهند کرد. البته این استارتاپ اعلام کرده است ۳۰۰۰ مشتری اولی که سفارش خود را زودتر از سایرین ثبت کنند می‌توانند این حلقه‌ی هوشمند را با قیمت ۱۹۹ تا ۲۴۹ دلار خریداری کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات