اسنپدراگون ور 5100 تراشه‌ی نسل بعدی ساعت هوشمند خواهد بود

پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس اطلاعات منتشرشده، اسنپدراگون ور ۵۱۰۰ به پردازنده‌ مرکزی با چهار هسته‌ی کورتکس A73 مجهز خواهد بود.
تبلیغات

کوالکام که از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده‌ی قطعات نیمه‌رسانا برای گجت‌های قابل حمل محسوب می‌شود، ماه گذشته اعلام کرد روی نسخه‌ی جدیدی از تراشه‌های سری اسنپدراگون ور برای ساعت‌ هوشمند و دستبند سلامتی کار می‌کند. در مورد تراشه‌ی مورد نظر اطلاعاتی در فضای مجازی منتشر شده است که به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

طبق گزارش PhoneArena، این تراشه‌ی کوالکام، اسنپدراگون ور ۵۱۰۰ نام دارد. این اطلاعات ازطریق کد LAW.UM.2.0-00700-SW5100.0 به دست آمده است که هر بخش آن مفهوم خاصی دارد. LAW به معنی لینوکس اندروید ور (Linux Android Wear) است به نام قبلی سیستم‌ عامل گوگل برای گجت‌های قابل حمل اشاره دارد.

UM در این کد مخفف مودم یکپارچه (Unified Modem) است و درنهایت، SW5100 به نام تراشه اشاره دارد که اسنپدراگون ور ۵۱۰۰ است. گویا کوالکام تراشه‌ی مورد نظر را مبتنی بر اندروید ۱۰ و ۱۱ طراحی و توسعه داده شده و به احتمال فراوان، از WearOS 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی نسخه‌ی جدید WearOS از تراشه‌های قدیمی‌تر سری اسنپدراگون ور حواشی بسیاری به همراه داشته است؛ به شکلی که کوالکام تأیید کرده اسنپدراگون ور ۳۱۰۰، ۴۱۰۰ و ۴۱۰۰ پلاس از سیستم‌عامل جدید گوگل پشتیبانی خواهند مرد؛ اما هنوز مشخص نیست آیا محصولات فعلی قادر به دریافت WearOS 3.0 خواهند بود یا خیر.

اسنپدراگون ور ۵۱۰۰ از پردازنده‌ای چهارهسته‌ای با هسته‌هایی از نوع کورتکس A73 آرم استفاده می‌کند. چنین ترکیبی به‌نوعی نمونه‌ی ارتقاءیافته‌ی اسنپدراگون ور ۴۱۰۰ محسوب می‌شود که پردازنده‌ای چهار هسته‌ای با هسته‌های کورتکس A53 داشت.

کوالکام مدل‌های مختلفی از سری تراشه‌های اسنپدراگون ور معرفی کرده است؛ اما توانسته موفقیت چندانی در این بازار پرسود کسب کند. درواقع دو شرکت مطرح در بازار ساعت‌ هوشمند یعنی اپل و سامسونگ از تراشه‌های اختصاصی برای محصولاتشان استفاده می‌کنند و چنین ایده‌ای در حال تأثیرگذاری روی شرکت‌های دیگر است؛ به‌طوری‌که برخی از شرکت‌ها در حال طراحی تراشه‌ی اختصاصی برای محصولات جدیدشان به‌خصوص بخش گوشی هوشمند و تبلت هستند.

هنوز مشخص نیست اسنپدراگون ور ۵۱۰۰ در کدام محصول استفاده خواهد شد؛ اما انتظار می‌رود با نزدیک‌تر شدن به زمان معرفی تراشه‌ی جدید کوالکام، اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آوریم. نظرتان در مورد آینده‌ی ساعت‌های هوشمند چیست؟ آیا تراشه‌ی اسنپدراگون ور ۵۱۰۰ می‌تواند به موفقیت کوالکام در بازار ساعت‌ هوشمند کمک کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات