گوشی کوالکام با اسنپدراگون 888 و طراحی ایسوس معرفی شد

شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کوالکام از گوشی هوشمندی با پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ و نمایشگر OLED رونمایی کرد. نمایشگر این گوشی نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و ابعادی برابر ۶٫۷۸ اینچ دارد.
تبلیغات

کوالکام از گوشی هوشمندی رونمایی کرده است که با همکاری ایسوس ساخته شده و ماه آینده عرضه خواهد شد. این محصول در حال حاضر با نام smartphone for Snapdragon insiders (گوشی هوشمند برای اسنپدراگون اینسایدرز) شناخته می‌شود و فعلاً نام رسمی آن فاش نشده است. اسنپدراگون اینسایدرز انجمن ۱٫۶ میلیون نفری طرفداران کوالکام است که در فروم‌های آنلاین فعالیت می‌کنند و همیشه جزو اولین گروه‌هایی هستند که از اخبار مرتبط با این شرکت باخبر می‌شوند.

نمای پشت و جلوی گوشی اسندراگون اینسایدرز

این گوشی که با قیمت ۱۵۰۰ دلار و اندروید ۱۱ عرضه خواهد شد، از لحاظ سخت‌افزاری تفاوت چندانی با سایر پرچمدارهای اندروید موجود در بازار ندارد. یک نمایشگر ۶٫۷ اینچی با پنل اولد ۱۴۴ هرتزی سامسونگ، فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت، ۱۶ گیگابایت رم، حسگر اثر انگشت در پنل پشت، قابلیت پشتیبانی از 5G در فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز و وای‌فای 6E مجموعه سخت‌افزار این دستگاه را تشکیل می‌دهند و یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به همراه شارژر ۶۵ واتی این مجموعه را کامل می‌کنند.

این گوشی در واقع برای جامعه هواداران کوالکام طراحی شده و این مسئله در نام‌گذاری آن هم مشهود است؛ اما برخلاف انتظار، کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ را به‌عنوان پردازنده اسنپدراگون اینسایدرز در نظر گرفته و از نمونه جدیدتر آن یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس استفاده نکرده است.

در بخش دوربین اصلی، دوربین سه‌گانه متشکل از یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با فاصله کانونی f/1.8، یک سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز تله‌فتو ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته است. دوربین سلفی این گوشی سنسور ۲۴ مگاپیکسلی دارد. تمام این مجموعه را چیپ اسپکترا 580 ISP کوالکام پشتیبانی خواهد کرد.

گوشی جدید کوالکام در بخش صدا با تکنولوژی Snapdragon Sound عرضه می‌شود که امکان پخش موسیقی با کیفیت بالای ۲۴ بیت و ۹۶ کیلوهرتز را برای آن فراهم می‌کند. این شرکت در توییتی اعلام کرده است که اسنپدراگون اینسایدرز در زمان عرضه با اندروید ۱۱ خام عرضه می‌شود و تا ۴ سال به‌روز‌رسانی‌های امنیتی برای آن منتشر خواهد شد.

ماژول دوربین اسنپدراگون اینسایدرز

اقلام داخل جعبه گوشی شامل ایرباد بی‌سیم، شارژر ۶۵ وات، قاب بامپر پلاستیکی، کابل USB-C و کابل تبدیل USB تایپ C به A می‌شود.

گوشی هوشمند اسنپدراگون اینسایدرز ماه آینده در آمریکا، چین، بریتانیا و آلمان عرضه مخواهد شد و در ادامه برای کاربران سایر کشورها به‌تدریج در دسترس قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات