با وجود معرفی تنسور، کوالکام به تولید تراشه برای گوگل ادامه خواهد داد

چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به‌تازگی اطلاعاتی در مورد تراشه اختصاصی تنسور منتشر کرده است؛ اما کوالکام می‌گوید همچنان به تولید تراشه برای محصولات فعلی و آینده این شرکت ادامه خواهد داد.
تبلیغات

گوگل  تصاویر رندر زودهنگامی از پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو منتشر کرد که در آن‌ها ظاهر و طراحی خاص این گوشی‌ها را به نمایش می‌گذاشت. این شرکت اطلاعات چندانی در مورد مشخصات سخت‌افزاری نسل بعدی گوشی‌های پریمیوم خود منتشر نکرد؛ اما به تراشه جدید به‌کاررفته در آن‌ها اشاره کرد که برخلاف گذشته، ساخت خود گوگل است و با نام تنسور، برای استفاده در نسل جدید پیکسل‌ سفارشی‌سازی شده.

معرفی چنین تراشه‌ای در واقع به این معنی است که گوگل دیگر به تراشه‌های ساخت کوالکام برای قدرت بخشیدن به گوشی‌هایش متکی نخواهد بود؛ اما کوالکام در واکنش به این مسئله، اعلام کرده است که به همکاری با گوگل ادامه خواهد داد.

بلومبرگ، در توییتی به این موضوع اشاره کرد و به نقل از سخنگوی کوالکام نوشت:

کوالکام به همکاری نزدیک با گوگل ادامه خواهد داد و برای محصولات فعلی و آینده این شرکت که بر پایه‌ی پردازنده‌ی اسنپدراگون هستند، تراشه تولید خواهد کرد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، کوالکام درباره‌ی این موضوع در لفافه سخن گفته است؛ اما به نظر می‌رسد قصد دارد برخی نکات را در مورد تراشه‌هایش یادآوری و اشاره کند که به بهترین گوشی‌های هوشمند و گجت‌های موجود در بازار قدرت می‌بخشند. سخنگوی کوالکام هم در بیانیه‌ای به Android Central اعلام کرده است که تراشه‌های اسنپدراگون، همچنان با تجربه گوشی‌های پرچم‌دار گره خورده‌اند و همکاری با سامسونگ در گوشی‌های سری فولد و فلیپ یکی از مثال‌های آن است. علاوه بر این، کوالکام به موفقیت خود در سری ۸۰۰ تراشه‌هایش از جمله اسنپدراگون ۸۸۸ اشاره می‌کند و به یادمان می‌آورد که همکاری طولانی‌مدت آن‌ها با گوگل، اولین گوشی‌های اندرویدی را به بازار گوشی‌ هوشمند معرفی کرده است.

از سویی دیگر، گوگل اعلام کرده بود که تراشه‌های کوالکام بسیار پیشرفته هستند؛ اما برای پیاده‌سازی قابلیت‌های مورد نظر این شرکت برای سری پیکسل، به اندازه کافی شخصی‌سازی نمی‌‎شوند.

یکی از احتمالاتی که به ذهن متبادر می‌شود این است که کوالکام در بیانیه خود به گوشی پیکسل 5a که قرار است به‌زودی رونمایی شود، اشاره دارد. گفته می‌شود پیکسل 5a با تراشه اسنپدراگون ۷۹۵ همراه خواهد بود. علاوه بر این، بیانیه کوالکام می‌تواند به سایر محصولات (خارج از دسته گوشی‌ هوشمند) اشاره کند؛ مثلاً ساعت‌های هوشمند اندرویدی که با اسنپدراگون وِر عرضه می‌شوند. گفته می‌شود گوگل برای عرضه ساعت هوشمندی با نام گوگل پیکسل واچ برنامه‌هایی تدارک دیده است.

به نظر شما در صورت ادامه همکاری دو شرکت، گوگل تراشه مورد نیاز برای کدام‌ یک از محصولات خود را از کوالکام تأمین خواهد کرد؟

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات