ظرفیت حافظه‌ ذخیره‌سازی گلکسی واچ 4 دو برابر گلکسی واچ 3 خواهد بود

یک‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اخبار منتشرشده، گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک با حافظه‌ ذخیره‌سازی ۱۶ گیگابایت عرضه خواهند شد که دو برابر گلکسی واچ ۳ و چهار برابر گلکسی واچ اکتیو ۲ است.
تبلیغات

سری گلکسی واچ ۴ که قرار است ماه آینده رونمایی شوند، تغییرات چشمگیری در بخش نرم‌افزار ایجاد خواهد کرد. سامسونگ قصد دارد پلتفرم تایزن را به‌طور کامل کنار بگذارد و ساعت‌های هوشمندش را با Wear OS گوگل راهی بازار کند. یکی از اصلی‌ترین دلایل تغییرات مذکور این است که غول کره‌ای می‌خواهد دسترسی به گوگل پلی و مجموعه برنامه‌های بیشتر را در این سری فراهم کند.

با دسترسی به برنامه‌های کاربردی بیشتر از آنچه پلتفرم تایزن قادر به ارائه‌ی آن بود، دارندگان گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک به حافظه ذخیره‌سازی بیشتری نیاز خواهند داشت. به نقل از Sammobile، تمامی مدل‌های گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک با ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت که دو برابر گلکسی واچ ۳ و چهار برابر گلکسی واچ اکتیو ۲ خواهد بود.

Wear OS یا One UI Watch، همان چیزی است که سامسونگ از آن با عنوان پلتفرم جدیدی که با گوگل توسعه داده است، نام می‌برد و یکی از مزایای آن این است که هر برنامه‌ای که کاربران روی گوشی هوشمند خود نصب کنند، نسخه‌ی ساعت هوشمند آن به‌طور خودکار در ساعت بارگیری می‌شود. با این تفاسیر حافظه ذخیره‌سازی ۴ یا ۸ گیگابایت که در ساعت‌های قدیمی شاهد آن بودیم، پاسخگوی برنامه‌ها‌ نخواهد بود، به‌خصوص در نظر بگیرید از همان‌ حافظه برای ذخیره‌سازی پرونده‌های رسانه‌ای مانند موسیقی و پادکست‌ها نیز استفاده شود.

افزایش حافظه ذخیره‌سازی تنها ویژگی ارتقاءیافته گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک نخواهد بود و همان‌طور که در اخبار قبلی گفتیم، سری گلکسی واچ ۴ به تراشه‌ی جدید ۵ نانومتری اگزینوس W920 مجهز خواهد شد که عملکرد آن ۱٫۲۵ برابر و عملکرد گرافیکی آن ۸٫۸ برابر سریع‌تر از تراشه‌ی اگزینوس ۹۱۱۰ ساعت هوشمند گلکسی فعلی است. در ساعت‌های هوشمند بعدی سامسونگ ۱٫۵ گیگابایت رم همراه این تراشه وجود خواهد داشت که این مقدار رم جدید نیست؛ زیرا ۱٫۵ گیگابایت رم در برخی ساعت‌های هوشمند قدیمی سامسونگ موجود بود.

گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک احتمالا در تاریخ ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد ۱۴۰۰) در کنار گوشی‌های تاشو و ایرباد بی‌سیم جدید سامسونگ رونمایی خواهد شد. به گفته‌ی آمازون، این ساعت‌های هوشمند از ۲۷ آگوست (۵ شهریور ۱۴۰۰) با ویژگی‌هایی مانند قاب فیزیکی چرخان، حسگر  پایش سلامت و سایر موارد به فروش خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات