شایعه: گلکسی واچ 4 سامسونگ مجهز به اگزینوس W920 خواهد بود

شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعاتی از ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ منتشر شده است که نشان می‌دهد سری گلکسی واچ 4 از چه تراشه‌ای استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

اگر اخبار زومیت را دنبال کرده باشید یا از طرفداران محصولات سامسونگ هستید، حتما می‌دانید شرکت کره‌ای در تاریخ ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد) محصولات جدید خود را معرفی خواهد کرد؛ محصولاتی که شامل گلکسی زد فلیپ ۳، گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی S21 FE می‌شوند. البته رویداد خبری سامسونگ میزبان دستاوردهای دیگر سامسونگ نیز خواهد بود.

سامسونگ در نظر دارد در کنار  گوشی‌های هوشمند از محصولات دیگری مانند ایرباد و ساعت هوشمند نیز رونمایی کند. تاکنون گزارش‌های مختلفی به‌خصوص در مورد ساعت‌های هوشمند بعدی سامسونگ منتشر شده است. در برخی از گزارش‌ها آمده که سری گلکسی واچ ۴ شامل دو نسخه‌ی استاندارد و اکتیو است و در برخی ذکر شده که این سری تنها شامل یک مدل خواهد بود. 

اما گزارش GSMArena به تراشه‌ی مورد استفاده در سری گلکسی واچ ۴ اشاره دارد. مهم نیست سامسونگ چند مدل ساعت هوشمند معرفی کند و موضوع اصلی گزارش GSMArena، استفاده از تراشه‌ی اگزینوس W920 در سری گلکسی واچ ۴ است.

به نظر می‌رسد اگزینوس W920 از نظر توان پردازشی حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد و نسبت به تراشه‌ی مورد استفاده در ساعت‌های هوشمند فعلی سامسونگ یعنی اگزینوس ۹۱۱۰، می‌تواند علاوه بر ارائه‌ی توان پردازشی بیشتر، انرژی کمتری مصرف کند. اگزینوس ۹۱۱۰ تراشه‌ای ساخت سامسونگ است و مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری ساخته شده که مدل‌های اخیر ساعت‌های هوشمند سامسونگ از آن استفاده می‌کنند.

در گزارش، اشاره‌ای نیز به توان پردازشی اگزینوس W920 نسبت به اگزینوس ۹۱۱۰ شده است و گفته شده از نظر پردازش، تراشه‌ی جدید سامسونگ نسبت به مدل فعلی در حدود ۱٫۲۵ برابر سریع‌تر خواهد بود. اگزینوس W920 از نظر عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی ۸٫۸ برابر از اگزینوس ۹۱۱۰ سریع‌تر عمل می‌کند که نتیجه‌ی آن می‌تواند اجرای روان‌تر اپلیکیشن‌ها باشد.

سامسونگ در نظر دارد علاوه بر تراشه‌ی اگزینوس W920 رمی با ظرفیت ۱٫۵ گیگابایت در سری گلکسی واچ ۴ به کار ببرد؛ گزینه‌ای که یکی دیگر از دلایل برتری سری بعدی ساعت‌های هوشمند شرکت کره‌ای نسبت به مدل‌های فعلی محسوب می‌شود. شرکت کره‌ای در نظر دارد ساعت‌های هوشمند بعدی خود را همراه با WearOS 3.0 به بازار عرضه کند در نتیجه موفقیت سری گلکسی واچ ۴ نه‌تنها برای سامسونگ، بلکه برای گوگل نیز اهمیت فراوانی دارد.  سری بعدی ساعت‌های هوشمند سامسونگ از اولین محصولاتی خواهند بود که مجهز به سیستم‌عامل جدید گوگل برای گجت‌های پوشیدنی می‌شوند و موفقیت آن‌ها می‌تواند شرکت‌های دیگر را به تولید محصولات مبتنی بر WearOS 3.0 ترغیب کند.

نظر شما کاربران زومیت در مورد سخت‌افزار مورد استفاده در ساعت‌های هوشمند بعدی سامسونگ چیست؟ آیا علاقه‌مند به خرید گلکسی واچ ۴ یا مدل‌های احتمالی آن هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات