سامسونگ برای جذب بیشتر خریداران گلکسی واچ 4 باید چه ویژگی‌هایی را بهبود ببخشد؟

شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گلکسی واچ ۴ سامسونگ به‌زودی رونمایی می‌شود. در این مقاله، به سه خصیصه‌ای اشاره کرده‌ایم که درصورت بهبود آن‌ها، خریداران بیشتری به‌سمت ساعت‌های گلکسی جذب خواهند شد.
تبلیغات

ساعت‌های هوشمند سامسونگ، ازجمله ساعت‌های برتر به‌ویژه برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی هستند. غول کره‌ای سال‌ها پیش پلتفرم وییر او اس گوگل (Google’s Wear OS) را به‌سود سیستم‌عامل تایزن (Tizen) کنار گذاشته بود تا ساعت‌های هوشمندش را با ویژگی‌های بیشتر و کم‌مصرف‌تر ارائه کند. اکنون نسل بعدی ساعت هوشمند سامسونگ، یعنی گلکسی واچ ۴ در حال بازگشت به نسخه کاملا جدیدی از Wear OS است که مشترکا با گوگل توسعه داده شده است. انتظار می‌رود سیستم‌عامل جدید مشکلات موجود در برنامه‌های کاربردی سامسونگ را حل کند؛ اما سامسونگ با رونمایی گلکسی واچ ۴، باید ویژگی‌های پیشرفته‌تری عرضه کند.

گوگل و سامسونگ اعلام کردند نسخه جدید Wear OS (نام تجاری آزمایشی) سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر و از طراحی بهتری برخوردار خواهد بود و ویژگی‌های بیشتری دراختیار کاربران قرار خواهد داد؛ اما ارائه این ویژگی‌ها مذکور هنوز فاصله زیادی دارد تا با ساعت اپل مطابقت داشته باشد. درادامه، به سه ویژگی‌ای اشاره می‌کنیم که با بهبود آن‌ها خرید گلکسی واچ ۴ برای علاقه‌مندان جذاب خواهد بود.

صفحه‌نمایش روشن‌تر در محیط بیرون

سامسونگ درحال‌حاضر نمایشگر‌های برتر را در صنعت ساعت هوشمند تولید می‌کند و حتی صفحه‌نمایش ساعت اپل نیز ساخت سامسونگ است. بااین‌حال، قابلیت دید صفحه‌نمایش زیر نور مستقیم خورشید هنوز به‌اندازه گوشی‌های هوشمند گلکسی نیست. این شرکت باید از صفحه‌نمایش روشن‌تری در گلکسی واچ ۴ استفاده کند تا باعث شود محتوای موجود در صفحه حتی در شرایط دشوار نیز به‌راحتی مشاهده‌پذیر باشد. افزون‌براین، باید ویژگی روشن‌شدن صفحه‌نمایش را در ساعت‌های گلکسی بهبود بخشد؛ یعنی وقتی مچ دست خود را کج می‌کنید تا زمان یا نمایش اعلان‌ها را ببینید، نمایشگر باید سریع‌تر و با اطمینان بیشتری فعال شود.

پردازنده سریع‌تر و حافظه ذخیره‌سازی بیشتر

سامسونگ برای استفاده از همه برنامه‌های Wear OS باید از پردازنده سریع‌تری از ساعت‌های هوشمند فعلی استفاده کند تا رابط کاربری روان و سریع شود. به‌نقل از Sammobile و طبق شایعات منتشر‌شده، گلکسی واچ ۴ با پردازنده پنج‌نانومتری اگزینوس راهی بازار خواهد شد که انتظار می‌رود ازنظر سرعت و بازدهی انرژی تجربه لذت‌بخشی ارائه دهد. با بهبود این‌ها، سامسونگ می‌تواند بسیاری از کاربرانی را جذب کند که به‌دنبال ارتقای ساعت هوشمند Wear OS خود هستند.

غول کره‌ای باید رم و حافظه ذخیره‌سازی ساعت‌های هوشمندش را نیز افزایش دهد. درحالی‌که اپل واچ سری ۶ به حافظه ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایتی مجهز است، گلکسی واچ ۳ هنوز از ۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بهره می‌برد. سامسونگ باید حافظه ذخیره‌سازی را حداقل به ۱۶ گیگابایت افزایش دهد تا کاربران بتوانند بدون نگرانی از میزان حافظه ذخیره‌سازی، تمام برنامه‌ها و موسیقی‌های موردنیازشان را دانلود کنند.

شارژ سریع‌تر

اپل واچ معمولا با هر بار شارژ، ۱ تا ۱٫‌۵ روز دوام می‌آورد؛ درحالی‌که کاربران Wear OS اگر با هر بار شارژ بیش از ۲۴ ساعت دوام بیاورد، خوش‌اقبال هستند. ساعت‌های هوشمند گلکسی درحال‌حاضر در بخش عمر باتری پیش‌گام هستند و با هر بار شارژ بین ۲ تا ۳ روز دوام می‌آورند. بااین‌همه، با ارائه شارژ سریع‌تر و عمر باتری بیشتر گلکسی واچ ۴ می‌تواند بسیاری از خریداران ساعت هوشمند را به خود جلب کند.

از دیدگاه شما کاربران زومیت، چه ویژگی‌های دیگری باید در نسل بعد ساعت هوشمند سامسونگ بهبود یابد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات