اپل احتمالا در اپل واچ سری ۷ از تراشه کوچک‌تری استفاده خواهد کرد

جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود بطن اپل واچ سری ۷ به تراشه‌ی کوچک‌تری آراسته خواهد شد که می‌تواند فضای بیشتری برای تعبیه باتری بزرگ‌تر یا سایر اجزا فراهم کند.
تبلیغات

اپل کمتر از سه‌ ماه دیگر هفتمین نسل از ساعت‌های هوشمند خود را رونمایی و روانه‌ی بازار خواهد کرد. تاکنون اطلاعات نسبتا اندکی از نسل آینده این ساعت‌ها در اختیار داریم؛ اما مطابق شایعات و گمانه‌زنی‌ها، احتمال می‌رود غول دنیای فناوری امسال ساعت‌های هوشمندش را هم‌سو با محصولاتی نظیر آیفون و آیپد، به زبان طراحی جدید با لبه‌ها و نمایشگر تخت مزین کند. MacRumors با استناد به منابع دیجی‌تایمز گزارشی تدوین کرده است که نشان می‌دهد نسل بعدی ساعت‌های هوشمند اپل به تراشه یا بهتر است بگوییم SiP کوچک‌تری در مقایسه با نسل کنونی مجهز می‌شود تا فضا برای تعبیه باتری بزرگ‌تر یا حسگرها و قطعات جدید باز شود.

دیجی‌تایمز مدعی است که مدل‌های نسل بعدی اپل واچ از بسته‌بندی دوطرفه SiP (سیستم در پکیج) جدیدی استفاده خواهند کرد که وظیفه‌ی تأمین آن را شرکت تایوانی ASE Technology بر عهده خواهد داشت. انتظار می‌رود اپل واچ سری ۷ طبق روال معمول، در ماه سپتامبر (شهریور تا مهر) رونمایی و پس از مدتی به بازار عرضه شود. مارک گِرمن و دبی وو از بلومبرگ قبلاً گزارش داده بودند که اپل حاشیه‌های نمایشگر نازک‌تر و روش جدید لمینیت را آزمایش کرده است که از قرار معلوم، به نزدیک‌تر شدن پنل نمایشگر به شیشه محافظ منجر می‌شود. جان پراسر، افشاگر نام‌آشنای محصولات اپل نیز بر این باور است که اپل واچ بعدی می‌تواند با طراحی دارای لبه تخت و گزینه رنگ سبز در دسترس قرار بگیرد.

ویژگی‌های پیشرفته سلامتی مانند سنجش دمای بدن و نظارت بر قند خون نیز برای اپل واچ آینده پیش‌بینی شده است؛ اما بعید به نظر می‌رسد اپل برای ارائه‌ی این ویژگی‌ها در مدل‌های سری ۷ امسال آماده باشد. به‌طور کلی، اپل واچ سری ۷ به پردازنده سریع‌تر و برخی از پیشرفت‌های اتصال بی‌سیم مجهز خواهد شد که پشتیبانی از باندهای فوق‌ وسیع (Ultra WideBand) را شامل می‌شود. ظاهراً ویژگی نظارت بر گلوکز نیز در اپل واچ ۲۰۲۱ وجود نخواهد داشت و اپل استفاده از آن را به زمان دیگری موکول کرده است.

اپل چندی پیش در پتنتی نشان داد که به‌ دنبال گزینه‌ای است تا با حذف کامل موتور بازخورد لمسی، ساعت مچی آینده‌اش را نازک‌تر کند. البته از آنجا که بازخورد لمسی برای تجربه کاربر ضروری است، اپل می‌کوشد این وظیفه را به باتری اپل واچ منتقل کند؛ به‌طوری‌که اختلالی در فرایند بازخورد لمسی ایجاد نشود. با حذف موتور هپتیک، اپل ممکن است فضای اشغال‌شده را آزاد و باتری را بزرگ‌تر کند و درنهایت، عمر باتری را بهبود ببخشد. افزون بر این، باتری می‌تواند در نقش این قطعه‌ی مکانیکی به‌‌خوبی ظاهر شود.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات