گوگل بیش از ۵ میلیون دستگاه کاردبورد روانه‌ی بازار کرده است

جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
چهارشنبه‌ی اخیر گوگل با انتشار گزارشی به رشد پلتفرم واقعیت مجازی کاردبورد اشاره کرد. اطلاعات ارائه‌‌ شده توسط غول جستجو نشان از این دارد که گوگل موفق شده تا بیش از ۵ میلیون دستگاه کاردبورد را عرضه کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 گوگل اعلام کرده که بیش از ۵ میلیون دستگاه هدست واقعیت مجازی کاردبورد عرضه کرده است. کلی باور، قائم مقام گوگل در بخش واقعیت مجازی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

بیش از ۵ میلیون کاربر واقعیت مجازی به جمع دوستداران کاردبورد پیوسته‌اند.

آمار ارائه شده شامل تمام هدست‌هایی است که توسط فروشندگان واسطه و خود گوگل به کاربران عرضه شده است. غول جستجو کاردبورد را دو سال پیش و در جریان کنفرانس توسعه دهندگان خود در سال ۲۰۱۴ معرفی و روانه‌ی بازار کرد. فروش این تعداد کاردبورد نشان از تقاضای بالای بازار برای این گجت‌های پوشیدنی دارد.

گوگل تنها کمپانی فعال در این حوزه نیست. برای مثال می‌‌توان به فیس‌بوک اشاره کرد که گزینه‌ی گران‌تر و در عین حال قدرتمندتری را چون آکیولس ریفت برای عرضه به بازار برگزیده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که آکیولس تاکنون چندین کیت توسعه دهندگان روانه‌ی بازار کرده و با وجود پیش فروش نسخه‌ی اصلی، هنوز چند هفته تا رسیدن دست این هدست واقعیت مجازی به افرادی که آن را خریداری کرده‌اند، باقی است. از جمله‌ی بازیگران دیگر این عرصه باید به اچ‌تی‌سی نیز اشاره کرد که درصدد تمرکز بیشتر روی حوزه ی واقعیت مجازی و دل کندن از گوشی‌های هوشمند است. البته نباید در این بین سامسونگ را نیز فراموش کرد که هدست‌هایی را مبتنی بر گوشی‌های هوشمند خود با نام گیر وی آر روانه‌ی بازار می‌کند.

گوگل علاوه بر ارائه‌ی آمار مربوط به میزان کاردبوردهای عرضه شده، اطلاعات دیگری را نیز عرضه کرده که می‌توان به نصب بیش از ۲۵ میلیون اپلیکیشن کاردبورد از گوگل پلی اشاره کرد. ضمنا بیش از ۳۵۰٫۰۰۰ ساعت محتوای ویدیویی در حوزه‌ی واقعیت مجازی توسط کاربران کاردبورد در یوتیوب دیده شده است. همچنین بیش از ۷۵۰٫۰۰۰ تصویر پانوراما با استفاده از اپلیکیشن دوربین کاردبورد ثبت شده است.

گوگل لیستی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های کاردبورد را نیز منتشر کرده که شامل Chair in a Room، Vrse، Lamper VR: Firefly Rescue، Caaaaardboard!و Proton Pulse است.

برای استفاده از کاردبورد باید به یک گوشی هوشمند اندرویدی و iOS مراجعه کرد. به جرات می‌توان گفت که استقبال از این هدست واقعیت مجازی ارزان قیمت بسیار بالا بوده و سایر کمپانی‌ها نیز باید با نگاهی به آمار منتشر شده به اهمیت این حوزه از فناوری که هنوز روزهای اولیه خود را سپری می‌کند، پی ببرند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات