آدیداس تولید دستبند سلامتی را متوقف می‌کند

سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت آدیداس قصد دارد با هدف تمرکز بیشتر بر نرم‌افزار، بخش سخت‌افزار خود را تعطیل کند.
تبلیغات

آدیداس رسما از حوزه‌ی دستبند‌ سلامتی کناره‌گیری کرد. بر اساس گزارشی از پورتلند بیزنس ژورنال، این شرکت قصد دارد بخش سخت‌افزار خود را تعطیل کند.

در واقع آدیداس می‌خواهد با این کار تمرکز را از بخش سخت‌افزار بردارد و به بخش نرم‌افزار خصوصا آدیداس اپ و رانتستیک (Runtastic) معطوف کند. آدیداس برنامه‌ی معروف رانتستیک را در سال ۲۰۱۵ خریداری کرد. این شرکت چند دستبند سلامتی تحت عناوین می‌کوچ (miCoach) ارائه کرد و ساعت هوشمند می‌کوچ اسمارت ران اوج فعالیت این کمپانی در عرصه‌ی پوشیدنی‌ها بود که ظاهرا هیچ یک با استقبال لازم مواجه نشد.

آدیداس از چندی پیش در حال فاصله گرفتن از بخش سخت‌افزار بود. وب‌سایت wearable سال گذشته طی گزارشی به نقل از استیسی بر، نایب رئیس بخش پوشیدنی‌های الکترونیکی آدیداس، نوشت: «فعلا خبری از ساعت هوشمند جدیدی از آدیداس نخواهد بود.»

این راهی است که کم و بیش نایکی نیز چند سال پیش طی کرد. نایکی دستبند سلامتی فیول‌بند (Fuelband) را ارائه کرد که موفقیت چندانی به دست نیاورد و به همین دلیل تصمیم به تقویت بخش نرم‌افزار خود گرفت و در نتیجه‌ی همکاری نرم‌افزاری با اپل، حالا اپل واچ‌ها مزین به برند نایکی هستند.

در اقدامی مشابه، آدیداس نیز قصد ندارد جبهه‌ی سخت‌افزاری را کاملا خالی کند. طبق اعلام آدیداس، این شرکت قصد همکاری با فیت‌بیت دارد تا نسخه‌ی آدیداس ساعت هوشمند آیونیک (Ionic) را در سال آینده راهی بازار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات