فیت بیت از ساعت هوشمند آیونیک با پشتیبانی از ویندوز رونمایی کرد

دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
مطالعه 7 دقیقه
فیت‌بیت با معرفی آیونیک اسمارت‌واچ، رسما وارد حوزه‌ی ساعت‌های هوشمند شد.
تبلیغات

فیت‌بیت در ده سال گذشته محصولات مختلفی را در حوزه‌ی ردیابی فعالیت‌های ورزشی تولید کرده که از جمله برخی جدیدترین گجت‌های این شرکت می‌توان به Surge، Blaze و Charge 2  hahvi  کرد. این سه محصول را در واقع می‌توان در دسته‌ی ساعت‌های هیبریدی هوشمند/نظارت بر فعالیت‌های ورزشیِ‌ جای داد. حال این کمپانی رسما از اولین ساعت هوشمند پرچمدار خود به‌نام فیت‌بیت آیونیک رونمایی کرده است؛ محصولی که از سیستم عامل اختصاصی فیت‌بیت اواس بهره می‌برد.

امکانات جدید فیت‌بیت آیونیک

امکانات جدید فیت بیت آیونیک

فیت‌بیت وعده داده که ساعت هوشمند فیت‌بیت آیونیک قابلیت‌های کاربردی موجود در محصولات قبلی این کمپانی از جمله نظارت بر فعالیت‌های ورزشی، نظارت بر خواب و غیره را به کاربران ارائه می‌کند و علاوه بر این ویژگی‌ها، امکانات جدیدی نیز به آیونیک اضافه شده است.

حالت تمرین شنا: می‌توان از فیت‌بیت آیونیک تا عمق ۵۰ متری آب استفاده کرد بدون اینکه مشکلی برای این محصول ایجاد شود. این یعنی شما می‌توانید بدون نگرانی و در حالی که آیکونیک را روی دست خود بسته‌اید، در استخر شنا کنید. این ساعت هوشمند در هنگام شنا، مواردی مثل دورها، مدت زمان شنا و کالری‌های مصرفی را اندازه می‌کند.

مربی فیت‌بیت: فیت‌بیت آیونیک، یک برنامه‌ی تمرینی پویا را روی مچ دستتان ارائه می‌کند و گفته شده که این برنامه با توجه به بازخورد کاربر با شرایط وی مطابقت پیدا می‌کند. این دستگاه یک برنامه‌ی تمرینی پویا و سه برنامه‌ی تمرینی ثابت در اختیار افراد قرار خواهد داد. همچنین می‌توان با استفاده از اشتراک پریمیوم جدید فیت‌بیت، به برنامه‌های تمرینی اضافه دسترسی پیدا کرد. هزینه‌ی مشترک شدن در سرویس پریمیوم فیت‌بیت ۷.۹۹ دلار در ماه یا ۳۹.۹۹ دلار در سال است.

Run Direct: این ویژگی باعث می‌شود تا به محض خارج شدن از محل خانه و شروع دویدن، جی‌پی‌اس ساعت هوشمند آیونیک فعال شود. شما می‌توانید گوشی هوشمندتان را در خانه جا گذاشته و به طور لحظه‌ای و زنده به سرعت و مسافت طی شده نظارت داشته باشید. آیکونیک همچنین در مواقعی که دویدن را برای یک استراحت کوتاه متوقف کرده‌اید، ثبت آمار مربوطه را متوقف می‌کند و پس از اینکه مجددا دویدن را آغاز کنید، عملیات نظارت و ثبت آمار ادامه خواهید یافت.

فضای ذخیره‌سازی داخلی: فیت‌بیت آیونیک به ۲.۵ گیگابایت حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی مجهز شده که می‌توان برای ذخیره کردن موسیقی و دانلود مستقیم اپلیکیشن‌ها از آن بهره برد. علاوه بر این می‌توان هدست‌های بلوتوث را به طور مستقیم به فیت‌بیت آیونیک متصل کرد و این یعنی برای پخش موسیقی در هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی، دیگر نیازی به همراه داشتن یک گوشی هوشمند نخواهید داشت. از دیگر ویژگی‌های این ساعت هوشمند می‌توان به پشتیبانی از اشتراک‌های پریمیوم سرویس پاندورا اشاره کرد. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد تا لیست پخش آهنگ‌های مورد علاقه‌ی خود را به طور مستقیم روی ساعت هوشمند آیونیک دانلود و پخش کنند و بدین منظور نیازی به هیچ گوشی هوشمندی ندارد.

فیت‌بیت پِی: ساعت هوشمند فیت‌بیت آیونیک به ان‌اف‌سی مجهز شده است. کاربران می‌توانند با بهره بردن از این ویژگی، از مزایای فیت‌بیت پی بهره ببرند. بدین ترتیب می‌توان فقط با یک تپ ساده روی ساعت هوشمند آیونیک، پرداخت‌های مورد نظرتان را با کارت‌خوان‌های پشتیبانی شده انجام دهید.

نوتیفیکیشن‌های هوشمند:‌ فیت‌بیت آیونیک می‌تواند نوتیفیکیشن‌های مربوط به تماس‌های صوتی، پیام‌های متنی، تقویم و همچنین نوتیفیکیشن‌های بسیاری از اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث مثل فیسبوک، جیمیل، اینستاگرام، اسلک و حتی اسنپ‌چت را به کاربر نشان دهد.

فناوری تشخیص ضربان قلب بهبود یافته: فیت‌بیت فناوری تشخیص ضربان قلب خود موسوم به پیورپلاس را در ساعت هوشمند جدیدش بهبود بخشیده است. بدین ترتیب این محصول می‌تواند ضربان قلب کاربر را در هنگام دوچرخه‌سواری یا دویدن با دقت بیشتری ردیابی کند. هرچه میزان اندازه‌‌گیری ضربان قلب دقیق‌تر باشد، اطلاعات مربوط به اندازه‌گیری کالری‌های مصرفی با دقت بالاتری ثبت خواهد شد و در نتیجه کاربر یک دید بهتر و کامل‌تر از وضعیت تمرینات خود به‌دست خواهد آورد.

سنسور جدید: فیت‌بیت آیونیک به یک سنسور Sp02 مجهز شده که با استفاده از آن می‌توان سطح اکسیژن موجود در خون را اندازه گرفت. بر اساس اعلام فیت‌بیت، این سنسور می‌تواند به ردیابی بهتر ریتم‌های خواب کمک کند.

عمرباتری چند روزه: فیت‌بیت در بیانه‌ی خود اعلام کرده که با هربار شارژ کامل آیونیک می‌توان تا ۴ روز به طور معمولی از آن استفاده کرد. البته در صورتی که جی‌‌پی‌اس یا پخش موسیقی به طور دائم فعال باشد، عمر باتری این محصول به ۱۰ ساعت کاهش پیدا خواهد کرد. مسلما عمرباتری این محصول برای هر کاربر با توجه به نوع استفاده‌ی وی می‌تواند متغییر باشد. 

سیستم عامل فیت‌بیت اواس

فیت بیت آیونیک

فیت‌بیت در کنار معرفی ساعت هوشمند آیونیک، از سیستم عامل اختصاصی خود موسوم به فیت‌بیت اواس نیز رونمایی کرد. فیت‌بیت خود این سیستم‌ عامل جدید را توسعه داده است. شکی نیست که خریداری شدن استارتاپ پِبل در ساخت فیت‌بیت اواس به کمپانی فیت‌بیت کمک زیادی کرده است. شرکت نامبرده همچنین اعلام کرده که به‌روزرسانی‌های منظمی را برای این سیستم عامل منتشر خواهد کرد.

فیت‌بیت اواس به اپلیکیشن کاملا جدید گالری مجهز شده که با استفاده از آن می‌توان نماهای جدیدی برای ساعت هوشمند خود دانلود کنید. علاوه بر این می‌توان با مراجه به گالری، اپلیکیشن‌های دیگر فیت‌بیت مثل Coach، Relax، Timer و غیره را دانلود کرد. افزون بر این در اپلیکیشن گالری سیستم عامل فیت‌بیت، می‌توان به اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث دسترسی داشت و در صورت تمایل آن‌ها را به طور مستقیم روی ساعت هوشمند آیونیک دانلود کرد. در هنگام معرفی فیت‌بیت اواس، شرکت‌هایی مثل استارباک کافی، استراوا و AccuWeather به عنوان اولین کمپانی‌های شخص‌ثالث ارائه‌ دهنده‌ی اپلیکیشن برای ساعت جدید فیت‌بیت، معرفی شدند.

فیت‌بیت می‌گوید که گالری در آینده به رشد خود ادامه خواهد داد و به مرور اپلیکیشن‌های بیشتری در دسته‌بندی‌های مختلف در آن منتشر خواهد شد. از جمله دسته‌بندی‌های اپ‌های موجود در اپ گالری ساعت هوشمند فیت‌بیت آیونیک می‌توان به بخش مالی، سبک زندگی، سلامت، موسیقی، ورزشی، بهره‌وری و غیره اشاره کرد.

رنگ‌بندی و لوازم جانبی

لوازم جانبی

فیت‌بیت آیونیک در سه رنگ و ترکیب مختلف به بازار عرضه خواهد شد: نقره‌ای-خاکستری به همراه بند آبی-خاکستری، خاکستری تیره به همراه بند مشکی، نارنجی سوخته به همراه بند آبی.

امکان تغییر بندهای ساعت هوشمند فیت‌بین آیونیک وجود دارد. علاوه بر سه رنگ اشاره شده در بالا، کاربران می‌توانند از بندهایی در سه رنگ مختلف آبی-خاکستری و مرجانی، مشکی یا لیمویی نیز استفاده کنند. قیمت هر بند اضافه برای این ساعت هوشمند ۲۹.۹۵ دلار است. افزون بر این بند‌های دست‌ساز چرمی در رنگ چند رنگ با قیمت ۵۹.۹۵ دلار در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

نسخه‌ی مخصوص آدیداس فیت‌بیت آیونیک 

نسخه آدیداس فیت بیت آیونیک

فیت‌بیت همچنین اعلام کرده که با همکاری شرکت معروف ورزرشی آدیداس، نسخه‌ای ویژه از ساعت هوشمند فیت‌بیت آیونیک را در سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد کرد. در این نسخه‌ی ویژه، برنامه‌های مخصوصی روی ساعت مورد بحث ارائه خواهد شد. البته تا به این لحظه هیچ جزئیاتی در مورد قیمت مدل آدیداس ساعت هوشمند آیونیک در دسترس قرار نگرفته است.

قیمت و زمان عرضه

فیت‌بیت آیونیک جدید از امروز قابل پیش‌خرید است. بدین منظور می‌توانید به وب‌سایت رسمی کمپانی فیت‌بیت مراجعه کنید. قیمت در نظر گرفته شده برای آیونیک معادل ۲۹۹.۹۵ دلار است. فروش این محصول جدید در فروشگاه‌های فیزیکی در ماه اکتبر ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد. این ساعت هوشمند همچنین از طریق خرده‌فروشی‌های بزرگی مثل آمازون، بست‌بای، تارگت و دیگر فروشگا‌ه‌ها در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

محصولات دیگر

فیت‌بیت علاوه بر ساعت هوشمند جدید مورد بحث، سه محصول دیگر رونمایی کرده که به زودی به بازار عرضه خواهند شد.

فیت‌بیت فلایر: یک جفت هدفون بلوتوثی کاملا ضدآب که با قیمت ۱۲۹.۹۵ دلار عرضه خواهد شد. فروش این این محصول از اکتبر ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد.

فیت‌بیت آریا ۲: یک نسخه‌ی آپدیت شده از فیت‌بیت اسمارت اسکیل (ترازوی هوشمند فیت‌بیت) که در پاییز سال ۲۰۱۷ و با قیمت ۱۲۹.۹۵ دلار به فروش خواهد رسید.

سرویس جدید پریمیوم راهنما و مربی: سرویس اشتراکی غیررایگان جدید فیت‌بیت به کاربران ساعت هوشمند آیونیک اجازه می‌دهد تا بتوانند بر اساس نیازهای شخصی و وضعیت جسمانی خود، به برنامه‌های تمرینی پویا دسترسی داشته باشند. اپلیکیشن Fitbit Coach در پاییز سال جاری برای پلتفرم‌های آی‌اواس، اندروید و ویندوز منتشر خواهد شد. البته سرویس مربی‌گری صوتی این کمپانی تا سال ۲۰۱۸ در دسترس قرار نخواهد گرفت.

شما کدام یک از محصولات جدید فیت‌بیت را می‌پسندید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات