اپل و هواوی بر سر ویژن پرو شاخ‌به‌شاخ می‌شوند؟

پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
هدست اپل ویژن پرو از نمای جلو
اپل احتمالاً به‌دلیل استفاده از نشان تجاری ویژن پرو، در چین با هواوی وارد مجادله خواهد شد.
تبلیغات

آن‌طور که South China Morning Post اشاره می‌کند، هواوی در سال ۲۰۲۱ نشان تجاری ویژن پرو (Vision Pro) را در چین به‌ثبت رساند که شامل طیف گسترده‌ای از کالاها و خدمات ازجمله هدست‌های واقعیت مجازی و نمایشگرهای پوشیدنی می‌شود و عملاً به غول فناوری چینی اجازه می‌دهد تا نوامبر ۲۰۳۱ (آبان و آذر ۱۴۱۰) به‌طور انحصاری از نام Vision Pro استفاده کند.

براساس اعلام اداره‌ی ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA)، درخواست اپل برای ثبت نشان تجاری ویژن پرو درحالت «امتناع از بررسی مجدد» قرار دارد.

سازنده‌ی گوشی آیفون در ژوئن ۲۰۲۳ (خرداد و تیر ۱۴۰۲) برای ثبت علامت تجاری Apple Vision Pro درخواست داد که فعلاً در دست بررسی قرار دارد. فعلاً استراتژی برندسازی اپل برای هدست واقعیت ترکیبی در چین نامشخص است.

اولین تلاش هواوی در حوزه‌ی واقعیت ترکیبی با معرفی ویژن گلس (Vision Glass) در دسامبر ۲۰۲۲ (آذر و دی ۱۴۰۱) انجام شد. این شرکت همچنین مجموعه‌ای از محصولات خود ازجمله تلویزیون‌ های هوشمند را تحت برند ویژن عرضه کرد.

پس‌از عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی اپل در ایالات‌ متحده، شایعه شده است که هواوی نیز قصد دارد دستگاه مشابهی را روانه‌ی بازار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات