جنجال ویژن پرو؛ خریداران از سردرد و پاره‌شدن رگ‌های چشم می‌گویند

جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
قرار دادن اپل ویژن پرو روی صورت
گروه کوچکی از خریداران اپل ویژن پرو، سردرد و پاره‌شدن رگ‌های خونی چشم را گزارش کرده‌اند.
تبلیغات

اپل به مشتریان خود اجازه می‌دهد تا هر محصولی را ظرف دو هفته پس از خرید، برگردانند و خوشبختانه، این موضوع برای کسانی که مبلغ چشمگیر ۳٬۵۰۰ دلاری را برای هدست ویژن پرو خرج کرده‌اند نیز صدق می‌کند.

تعدادی از کاربران ویژن پرو، این هدست سنگین را برای استفاده‌ی طولانی‌مدت مناسب نمی‌دانند. بنابر گزارش ورج، برخی با استفاده از ویژن پرو دچار سردرد شده‌اند. برخی دیگر اشاره کرده‌اند که به دلیل وزن زیاد بخش جلویی هدست، گونه‌ و بینی آن‌ها دچار فرو‌ رفتگی می‌شود.

یکی از ویژگی‌های جذاب هدست واقعیت مجازی اپل این است که که کاربران از چشمان خود به‌عنوان اشاره‌گر استفاده می‌کنند؛ اما این امر می‌تواند به مشکلات جدی چشمی منجر شود. پارکر اورتولانی، مدیر محصول ورج، گفته که استفاده از این دستگاه باعث پارگی رگ خونی در چشم او شده است.

اورتولانی در پستی در شبکه‌ی اجتماعی تردز نوشت: «تقریباً هیچ دلیل دیگری به ذهنم نمی‌رسد که عامل این اتفاق باشد. چنین چیزی برای چشمان من اتفاق نمی‌افتد؛ حداقل تا الان اتفاق نیفتاده بود.»

ویژن پرو پس از سال‌ها توسعه پشت درهای بسته، به بازار عرضه شد و حالا بازخوردهای متفاوتی دریافت کرده است. با وجود قیمت بسیار بالا، کاربران تحت تأثیر دقت بسیار بالای نمایشگر در نمایش تصویر دنیای واقعی و سیستم پایش چشم قرار گرفتند.

با همه‌ی مزیت‌ها، یقیناً نگه‌داشتن دستگاهی با وزنی به اندازه‌ی آیپد پرو ۱۱ اینچی در جلوی صورت باعث ناراحتی می‌شود. کاربری در ردیت نوشت: «پوشیدن این دستگاه بسیار سنگین و ناراحت‌ است و استفاده طولانی مدت از آن برایم قابل تصور نیست.»

علاوه‌بر وزن زیاد و ابعاد بزرگ هدست، کاربران از «باغ محصور» اپل که نحوه‌ی مدیریت فایل در ویژن پرو را بسیار سخت می‌کند، گله کرده‌اند. این اصطلاح به سیاست اپل برای درهم‌تنیده‌کردن محصولات مختلف مثل گوشی آیفون و تبلت آیپد و ویژن پرو اشاره دارد، به‌گونه‌ای که کاربر نمی‌تواند از اکوسیستم این شرکت خارج شود.

با توجه به قیمت هدست واقعیت مجازی اپل و استقبال زیاد از این دستگاه، به وضوح پتانسیل کافی برای یک دستگاه ارزان‌تر و سبک‌تر در آینده وجود دارد؛ اما گفتن این کار بسیار ساده‌تر از انجام آن است.

انتظار می‌رود که هدست واقعیت مجازی اپل در نسخه‌های آینده به تکامل برسد؛ اما این امر هنوز چندین سال تا محقق شدن فاصله دارد و این بدان معنا است که طرفداران باید فعلاً صبور باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات