این بهترین گجت CES 2024 است؛ اما حیف که واقعیت ندارد

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
مطالعه 1 دقیقه
دختری با هدست واقعیت مجازی روی چشم
نتفلکیس در CES 2024 قرار است شرکت‌کنندگان را به‌کمک تجربه‌ی واقعیت مجازی به دنیای پر هرج‌ومرج سریال آینده‌اش ببرد.
تبلیغات

شاید حضور نتفلکیس در رویدادی که به معرفی محصولات تکنولوژی‌محور اختصاص دارد، عجیب باشد؛ اما عجیب‌تر از آن ویدیو تبلیغاتی ۴۰ ثانیه‌ای است که این پلتفرم استریم فیلم و سریال از یکی از جذاب‌ترین هدست‌های واقعیت مجازی منتشر کرده است.

گویا این ویدیو تبلیغاتی برای سریال علمی‌تخیلی نتفلکیس به‌نام «مسئله‌ی سه جسم» (3Body Problem) ساخته شده که هدست واقعیت مجازی بخش اصلی خط داستانی آن است.

به‌گفته‌ی نتفلکیس، هدستی ماورائی شرکت‌کنندگان CES را به‌دنیای اسرارآمیز مسئله‌ی سه جسم منتقل می‌کند و سرنخ‌هایی را درباره‌ی ماهیت تهدید اصلی این سریال فاش می‌کند. این تجربه بخشی از عنصر مهم روایی جهان این سریال است که در آن شخصیت‌ها با گذاشتن هدست VR بازی روی سر به دنیایی ناشناخته منتقل می‌شوند.

این بار اولی نیست که نتفلکیس برای تبلیغ برنامه‌هایش سراغ چنین روش پرزورق‌وبرقی می‌رود. این شرکت در سال ۲۰۱۸ نیز برای تبلیغ سریال سایبرپانکی Altered Carbon از تکنیک کم‌وبیش مشابه‌ای استفاده کرده بود.

درکل، اگرچه این هدست هرگز رنگ واقعیت را به خود نخواهید دید، مطمئناً از هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو با برچسب قیمتی ۳,۵۰۰ دلار به‌مراتب گران‌‌تر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات