با نسخه جدید مایکروسافت تیمز، جلسات کاری را به متاورس ببرید

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
آیکون لوگو مایکروسافت تیمز / Microsoft Teams روی نمایشگر کنار کیبورد
جلسات مجازی از راه‌دور اکثراً خسته‌کننده‌اند؛ حال مایکروسافت با ترکیب متاورس و کارهایی مثل برشته‌کردن مارشمالو، سعی در تغییر این موضوع دارد.
تبلیغات

بنا بر بیانیه‌ی مطبوعاتی مایکروسافت، تیمز (Teams)، پلتفرم کاری این شرکت، در ماه ژانویه‌ی ۲۰۲۴ (دی‌ و بهمن ۱۴۰۲) با مِش (Mesh)، پلتفرم واقعیت ترکیبی مایکروسافت، ادغام خواهد شد؛ با این کار، کاربران تیمز می‌توانند جلسات خود را در فضاهای سه‌بعدی مجازی فراگیر و با آواتار‌ها و محیط‌های قابل شخصی‌سازی برگزار کنند.

جلسات مجازی در مایکروسافت تیمز جدید

با اینکه مایکروسافت در ابتدا مش را به عنوان یک پلتفرم مجزا برای توسعه‌دهندگان تصور می‌کرد؛ اما حالا تصمیم گرفته تا تمرکزش را روی ادغام مستقیم این تجربه‌های فراگیر در تیمز معطوف کند. این موضوع را می‌توان در راستای همکاری غیرمنتظره‌ی ردموندی‌ها با متا برای انتشار برنامه‌ها و سرویس‌ها در هدست‌ واقعیت مجازی متا قرار داد.

در فضاهای مش سه‌بعدی، می‌توان محیط‌هایی از جمله اتاق جلسات و سالن را انتخاب کرد. هم‌چنین، با وجود ویژگی‌هایی چون صدای فراگیر (Spatial Audio) و نواحی صوتی، کاربران می‌توانند همزمان به صورت طبیعی و بدون ترکیب شدن صداها با یکدیگر گفت‌و‌گو کنند.

جلسات مجازی در مایکروسافت تیمز جدید

به علاوه، قابلیت‌هایی مثل امکان دست‌به‌دست کردن اشیاء مجازی، های‌فایو کردن، ساخت موزیک و حتی برشته‌کردن مارشملو‌های دیجیتالی روی آتش، می‌توانند جلسات حوصله سر بر مجازی را جذاب‌تر، درگیر‌کننده‌تر و در نتیجه‌ فرایند تیم‌سازی را آسان‌تر کنند.

امکان پیوستن به جلسات سه‌بعدی تیمز از یک نمای دو‌بعدی مثل مانیتور نیز به قوه‌ی خود باقی می‌ماند؛ اما فضاهای مذکور بیشتر برای هدست‌های واقعیت مجازی مانند متا کوئست ۳ بهینه شده‌اند و این دسته از کاربران، تنها به شکل پنجره‌ای حاوی تصویر وب کم دیده می‌شوند.

به گفته‌ی یانسی اسمیت، مدیر کسب‌وکار‌های تجاری و مصرفی واقعیت ترکیبی مایکروسافت، در آینده قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی چون کوپایلت به فضای مش در تیمز اضافه خواهند شد؛ از جمله کاربرد‌های این ویژگی، می‌توان به امکان ساخت وایت‌برد‌ها و آیتم‌ها حین جلسات سه‌بعدی اشاره کرد.

درحالی که طی سال‌های اخیر تمرکز روی هوش مصنوعی آن هیاهوی اولیه حول متاورس را از بین برده است، مایکروسافت امید دارد که ادغام آن با تیمز، جلسات فراگیر را در دسترس بیش از ۳۲۰ میلیون کاربر ماهانه‌ی این پلتفرم قرار دهد.

هرچند که هنوز موانعی چون خستگی‌های ناشی از اینگونه دیدار‌ها و محدودیت‌های ذاتی هدست‌های واقعیت مجازی، رؤیای شرکت سازنده‌ی ویندوز را تهدید می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات