نسخه پریمیوم مایکروسافت تیمز برپایه ChatGPT معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آیکون لوگو مایکروسافت تیمز / Microsoft Teams روی نمایشگر کنار کیبورد
مایکروسافت نسخه‌ی پریمیوم پیام‌رسان تیمز معرفی کرد. اشتراک ماهانه‌ی این نسخه ۷ دلار است و از قابلیت‌های نشئت‌گرفته از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت نسخه‌ی جدیدی از سرویس پیام‌رسان تیمز را معرفی کرده است که قابلیت‌هایی برپایه‌ی چت‌بات ChatGPT دارد. هدف مایکروسافت ساده‌سازی کار با پیام‌رسان سازمانی از‌طریق چت‌باتی هوش مصنوعی است که در ماه‌های اخیر اینترنت را درنوردیده است.

سرویس مایکروسافت تیمز پریمیوم ژوئن ۲۰۲۳ (خرداد و تیر ۱۴۰۲) با قیمت ماهانه‌ی هفت دلار دردسترس قرار می‌گیرد. به‌گفته‌ی مایکروسافت، قیمت این سرویس یک ماه بعد به ۱۰ دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

به‌گزارش رویترز، چت‌بات ChatGPT که شرکت OpenAI توسعه داده است، یادداشت‌ خودکار برای جلسات ویدئویی ایجاد می‌کند و کارهای مختلف را به کاربران پیشنهاد ‌می‌دهد. مایکروسافت گفته است برخی از قابلیت‌های تیمز مثل Together Mode را به‌صورت انحصاری صرفاً در نسخه‌ی پریمیوم ارائه می‌دهد.

اسکرین شات مایکروسافت تیمز پریمیوم / Microsoft Teams Premium جلسه ویدیویی
تصویر دو زن در مایکروسافت تیمز پریمیوم / Microsoft Teams Premium

مایکروسافت که اوایل ماه جاری میلادی از سرمایه‌گذاری چند‌میلیارد‌دلاری در OpenAI خبر داد، قصد دارد قابلیت‌های چت‌بات ChatGPT را وارد تمامی محصولات مهمش کند. یکی از کاربردهای ChatGPT در موتور جست‌و‌جوی بینگ نمود پیدا خواهد کرد. مایکروسافت تلاش می‌کند تا بینگ را به رقیب بهتری برای گوگل تبدیل کند.

ChatGPT می‌تواند به تمام سؤالات مطرح‌شده جواب می‌دهد و حتی شعر بسُراید و کد می‌نویسد. این چت‌بات‌ به‌دلیل انتشار عمومی و دسترسی ساده، محبوب‌ترین ابزار هوش مصنوعی مولد محسوب می‌شود. تعداد بیشتری از شرکت‌های بزرگ صنعت فناوری در حال سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند.

روز گذشته، OpenAI سرویس اشتراکی جدیدی برای ChatGPT معرفی کرد که ماهانه ۲۰ دلار قیمت دارد و عملکردش سریع‌تر از نسخه‌ی رایگان است. به‌‌گفته‌ی OpenAI، نسخه‌ی اشتراکی ChatGPT زودتر از نسخه‌ی رایگان قابلیت‌های جدید را دریافت می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات