متا با رونمایی کوئست ۳ به اپل طعنه زد: خبری از سیم و باتری خارجی نیست

چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
هدست متا کوئست ۳ از نمای جلو
متا هدست واقعیت ترکیبی کوئست ۳ را به‌طور کامل رونمایی کرد. معرفی اولیه‌ی هدست خردادماه انجام شده بود.
تبلیغات

به‌روزرسانی (۵ مهر ۱۴۰۲): متا دقایقی قبل در جریان برگزاری کنفرانس Meta Connect 2023 مشخصات کامل هدست واقعیت ترکیبی کوئست ۳ را اعلام کرد. رونمایی اولیه‌ی این هدست قبل از اپل ویژن پرو انجام شده بود.

آن‌طور که متا می‌گوید، کوئست ۳ برخلاف نسل قبل که هدستی واقعیت مجازی به‌حساب می‌آید، در دسته‌ی هدست‌های واقعیت ترکیبی قرار می‌گیرد. این یعنی می‌توانید همزمان با دیدن محتوای مجازی، اتفاقات دنیای واقعی را نیز ببینید.

نمای زیرین هدست متا کوئست ۳

متا می‌گوید برای استفاده از کوئست ۳ نه به سیم نیاز دارید و نه باتری خارجی؛ این شرکت عملا به اپل و هدست ویژن پرو طعنه زده است.

هدست کوئست ۳ از پردازنده Snapdragon XR2 Gen 2 و هشت گیگابایت رم استفاده می‌کند و قدرت گرافیک آن دو برابر بیشتر از نسل قبل است. کوئست ۳ حتی از کوئست پرو نیز عملکرد بهتری دارد.

قطعات هدست متا کوئست ۳

ارزان‌ترین مدل کوئست ۳ از ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی استفاده می‌کند. متا می‌گوید شارژدهی کوئست ۳ تقریبا مشابه کوئست ۲ است؛ بدین ترتیب انتظار داریم این هدست بسته به نوع استفاده‌ی شما بین ۹۰ دقیقه تا سه ساعت دوام بیاورد.

وزن کوئست ۳ به ۵۱۵ گرم می‌رسد و برای استفاده از این هدست به کنترلر نیاز خواهید داشت. این کنترلرها Touch Plus نام دارند.

کنترلر هدست متا کوئست ۳

قیمت هدست واقعیت مجازی کوئست ۲ به ۲۹۹ دلار می‌رسید، اما کوئست ۳ با قیمت ۴۹۹ دلار در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. پیش‌خرید کوئست ۳ از همین‌حالا امکان‌پذیر است و این هدست حدودا دو هفته‌ی دیگر روانه‌ی بازار خواهد شد.

خبر اصلی (۱۱ خرداد ۱۴۰۲): درحالی‌که اپل برای کنفرانس WWDC 2023 و رونمایی اولین هدست واقعیت ترکیبی آماده می‌شود، متا (شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام) از هدست واقعیت مجازی Meta Quest 3 پرده‌برداری کرد. این هدست پاییز ۲۰۲۳ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه و قیمت ۴۹۹٫۹۹ دلار از راه می‌رسد. متا می‌گوید مدل دیگری از این هدست با حافظه‌ی بیشتر در دسترس قرار خواهد گرفت.

متا کوئست ۳ درمقایسه‌با نسل قبل سبک‌تر و راحت‌تر شده و به پردازنده‌ی جدید سری اسنپدراگون با دو برابر قدرت پردازشی بیشتر مجهز است.

متا می‌گوید بازی‌های کوئست ۲ به‌طور کامل روی کوئست ۳ نیز اجرا می‌شوند. قیمت کوئست ۲ از روز ۱۴ خرداد با افت ۱۰۰ دلاری مواجه می‌شود و به ۲۹۹٫۹۹ دلار می‌رسد.

بر اساس گزارش ورج، متا به‌زودی به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی برای کوئست ۲ و کوئست پرو منتشر می‌کند تا قدرت پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی افزایش یابد. همچنین این دو هدست به‌لطف به‌روزرسانی جدید به قابلیت Dynamic Resolution Scaling (ارتقای وضوح) مجهز خواهند شد.

هدست جدید متا کنترلر بازطراحی‌شده دارد و در بخش جلویی‌اش به سه ناحیه برای حسگرها مجهز است. بخش جلویی هدست از چهار دوربین میزبانی می‌کند که به‌طور مساوی در سمت راست و چپ تقسیم شده‌اند. دو مورد از این دوربین‌ها، تمام‌رنگی‌اند و دو مورد دیگر دوربین استاندارد هستند. بخش مرکزی از یک حسگر عمق‌سنج میزبانی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات