الزام‌به اسکن چهره؛ اپل ویژن پرو فقط با رزرو وقت قبلی فروخته می‌شود

جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مرد جوان ریشی خندان با هدست اپل ویژن پرو
منابع آگاه می‌گویند اپل ویژن پرو در ابتدا صرفا به‌صورت حضوری قابل‌خرید خواهد بود؛ چون اپل می‌خواهد چهره‌ی تمام کاربران را اسکن کند.
تبلیغات

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اختصاصی می‌گوید اپل قصد دارد در ابتدا هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو را صرفا ازطریق رزرو وقت قبلی و به‌صورت حضوری بفروشد.

به ادعای بلومبرگ، اپل در حال احداث ناحیه‌هایی ویژه است که کاربران با حضور در آنجا می‌توانند هدست را امتحان کنند. این ناحیه‌ها در داخل فروشگاه‌های اپل طراحی می‌شوند. نخستین بار فروشگاه‌های بزرگ اپل در مناطقی مثل نیویورک و لس آنجلس به ناحیه‌های جدید مجهز خواهند شد.

اپل قصد دارد از خریداران حضوری درخواست کند که به‌منظور تهیه‌ی ویژن پرو، وقت قبلی بگیرند. این اتفاق چندان تعجب‌برانگیز نیست؛ چون اپل قبلا در سال ۲۰۱۵ نیز روش مشابهی برای فروش نسل اول اپل واچ در نظر گرفته بود.

کارکنان اپل در دیدار حضوری مطمئن می‌شوند که ویژن پرو هم‌اندازه‌ی صورت کاربر باشد و در صورت نیاز هدست را به لنز طبی مجهز می‌کنند. بلومبرگ می‌گوید فروشگاه‌های اپل «صدها هزار لنز» انبار خواهند کرد.

به گفته‌ی بلومبرگ اپل مشول کار روی اپلیکیشن و دستگاه فیزیکی جدیدی است که سر کاربر را اسکن می‌کنند تا مطمئن شوند که ویژن پرو به‌خوبی روی صورت قرار می‌گیرد و نور از خارج به داخل هدست وارد نمی‌شود.

در اوایل سال ۲۰۲۴ فروش آنلاین هدست در آمریکا شروع می‌شود؛ در فرآیند خرید آنلاین از کاربر خواسته می‌شود داده‌های اسکن‌شده و جزئيات لنز طبی را آپلود کند.

هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو که اوایل سال آینده‌ی میلادی در دسترس مشتریان آمریکایی قرار می‌گیرد، تا اواخر سال ۲۰۲۴ در سایر نقاط دنیا عرضه نمی‌شود.

اپل پس از آمریکا، ویژن پرو را در بریتانیا و کانادا عرضه خواهد کرد و سپس نوبت به کشورهای آسیایی و اروپایی خواهد رسید. اپل حداقل تا سال ۲۰۲۵ هدست ویژن پرو را ازطریق خرده‌فروشی‌های متفرقه نظیر آمازون نخواهد فروخت.

اپل روی لوازم جانبی جدیدی برای ویژن پرو کار می‌کند. به گفته‌ی منابع آگاه، یکی از این وسایل جانبی بند ثانویه‌ای است که در بالای سر کاربر قرار می‌گیرد تا کسانی که سر کوچک دارند بتوانند بدون مشکل از هدست استفاده کنند. اپل همچنین مشغول کار روی کیسه‌ی ویژه‌ای است که کاربر می‌تواند باتری ویژن پرو را درون آن قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات