تجربه سیستم‌عامل visionOS بدون هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو امکان‌پذیر شد

پنج‌شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
مطالعه 1 دقیقه
مرد جوان با تی شرت سبز در حال کار با ویژن پرو اپل
اگرچه پرداخت هزینه‌ی ۳۵۰۰ دلاری برای خرید ویژن پرو زیاد به‌نظر می‌رسد اما می‌توان بدون خرید این محصول نیز visionOS را تجربه کرد.
تبلیغات

پس‌از سال‌ها شایعه و پیش‌بینی، اپل سرانجام ماه گذشته از هدست واقعیت ترکیبی خود با نام ویژن پرو رونمایی کرد؛ محصولی که اوایل سال ۲۰۲۴ در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. اکنون کیت توسعه‌دهندگان این هدست دردسترس قرار گرفته تا برنامه‌نویسان بتوانند اپلیکیشن‌های خود را برای visionOS آماده کنند. اپل تصمیم دارد قبل‌از عرضه‌ی عمومی ویژن پرو، برنامه‌هایی در سرتاسر جهان برگزار کند تا توسعه‌دهندگان بتوانند اپلیکیشن‌های خود را روی سخت‌افزار واقعی اجرا کنند.

اکنون تیم Supernova Technologies رابط‌کاربری شبیه visionOS را آماده کرده‌ که روی سایر هدست‌های واقعیت مجازی موجود در بازار اجرا می‌شود.

Supernova چارچوب رابط‌کاربری Nova خود را برای توسعه‌دهندگان به‌نمایش خواهد گذاشت. دیوید هنلی از وب‌سایت UploadVR می‌گوید:

شما می‌توانید صفحه‌ی خانگی ویژن پرو را با استفاده از امکانات هدست کوئست پرو تجربه کنید و از رابط‌کاربری مبتنی‌بر نگاه و ژست‌های حرکتی دست برای تعامل با بخش‌های مختلف سیستم بهره ببرید. نسخه‌ی نمایشی رابط‌کاربری ما از قابلیت ردیابی چشم کوئست پرو استفاده می‌کند تا امکان انتخاب برنامه‌ها یا آیتم‌های منو را ارائه دهد و از ردیابی دست بدون کنترلر نیز برای کلیک‌کردن بهره می‌برد.
- دیوید هنلی

به‌هر حال رابط‌کاربری الهام‌گرفته از visionOS روی کوئست ۲ یا کوئست ۳ قابل اجرا نیست زیرا این دو محصول از ویژگی ردیابی چشم بهره نمی‌برند و قابلیت مذکور قفط در کوئست پرو ارائه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات