دو ماه تا برگزاری WWDC؛ رونمایی هدست واقعیت ترکیبی اپل در هاله‌ای از ابهام

پنج‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
یک زن با هدست واقعیت مجازی افزوده ترکیبی اپل / Apple طرح غیررسمی
بر اساس ادعای افشاگری خوش‌سابقه، اپل تولید انبوه هدست واقعیت ترکیبی را مجدداً به تأخیر انداخته است و این محصول احتمالاً در WWDC رونمایی نمی‌شود.
تبلیغات

آن‌طور که مینگ‌چی کوئو ادعا می‌کند اپل بار دیگر تولید انبوه هدست واقعیت ترکیبی را به تأخیر انداخته است و احتمالاً این دستگاه مورد انتظار در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) رونمایی نخواهد شد. کوئو که سابقه‌ی بسیار خوبی در افشای اطلاعات اپل دارد، می‌گوید اپل در رابطه‌ با اینکه هدست بتواند در حد و اندازه‌ی رونمایی آیفون سروصدا به‌ پا کند «خیلی خوش‌بین نیست.»

در نتیجه‌ی وضعیت فعلی، اپل تصمیم گرفته است زمان آغاز تولید انبوه هدست واقعیت ترکیبی را به اواسط تا اواخر فصل سوم ۲۰۲۳ موکول کند. بسیاری از افشاگران ازجمله مارک گرمن گفته‌اند هدست اپل در WWDC 2023 که ۱۵ خرداد برگزار می‌شود رونمایی خواهد شد، اما مینگ‌چی کوئو می‌گوید احتمالاً چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

تأخیر در تولید هدست واقعیت ترکیبی بدین معنی است که اپل پیش‌بینی فروش این محصول در سال ۲۰۲۳ را به تنها ۲۰۰٬۰۰۰ تا ۳۰۰٬۰۰۰ واحد کاهش می‌دهد. تا قبل از تأخیر موردبحث، اپل فروش نیم میلیون واحدی را پیش‌بینی کرده بود.

به نوشته‌ی مک‌رومرز، نگرنی اصلی اپل در رابطه‌ با هدست واقعیت ترکیبی، پیش‌بینی بازخورد نه‌چندان جالب از سوی بازار است. عواملی مثل مشکلات اقتصادی در سراسر دنیا، یک‌سری کمبودهای سخت‌افزاری، وزن دستگاه، اکوسیستم نرم‌افزاری ناقص و صدالبته قیمت بسیار بالا روی نگرانی اپل تأثیر گذاشته‌اند. کوئو می‌گوید هدست واقعیت ترکیبی اپل بین ۳٬۰۰۰ دلار تا ۴٬۰۰۰ دلار و حتی بیشتر قیمت خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات