توسعه اپلیکیشن با دستور صوتی و بدون نیاز به دانش کدنویسی؛ قابلیت انقلابی هدست واقعیت ترکیبی اپل

جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یک زن با هدست واقعیت مجازی افزوده ترکیبی اپل / Apple طرح غیررسمی
به ادعای منابع آگاه، هدست واقعیت ترکیبی اپل به کاربران امکان می‌دهد از طریق دستور صوتی و بدون نیاز به دانش کدنویسی، اپلیکیشن واقعیت افزوده بسازند.
تبلیغات

بر اساس ادعای نشریه‌ی اینفورمیشن به‌نقل از منابع آگاه، اپل روی ابزارهای جدیدی کار می‌کند تا افزون‌بر توسعه‌دهندگان، کاربران هدست واقعیت ترکیبی این شرکت نیز بتوانند به‌طور مستقل اپلیکیشن واقعیت افزوده بسازند.

ظاهرا کاربران هدست اپل خواهند توانست صرفاً از طریق دستیار صوتی سیری و بدون نیاز به دانش کدنویسی، سراغ توسعه‌ی اپلیکیشن واقعیت افزوده بروند. کاربران سپس خواهند توانست اپلیکیشن ساخته‌شده با سیری را در اپ استور منتشر کنند تا سایر افراد امکان دانلود آن را داشته باشند.

اینفورمیشن می‌گوید که برای نمونه می‌توان اپلیکیشن واقعیت افزوده‌ای ساخت که در آن حیوانات مجازی در داخل اتاق یا اطراف وسایل موجود در اتاق حرکت کنند، بدون آن‌که نیازی به طراحی انیمیشن و محاسبه‌ی حرکات حیوانات در فضای سه‌بعدی وجود داشته باشد.

منابع آگاه ابزار ویژه‌ی اپل را به بازی‌هایی مثل Minecraft و Roblox تشبیه کرده‌اند. گیمرها در این دو بازی می‌توانند دنیایی سه‌بعدی بسازند. گفته می‌شود اپل برای توسعه‌ی نرم‌افزار موردبحث از دانش متخصصان استارتاپ Fabric Software که در سال ۲۰۱۷ تصاحب کرد استفاده می‌کند.

اپل همین حالا ابزارهایی برای توسعه‌ی محتوای واقعیت افزوده دارد، نظیر Reality Composer در آیفون و آیپد. احتمالا این ابزارها نیز در هدست واقعیت ترکیبی اپل استفاده خواهند شد.

گزارش وب‌سایت اینفورمیشن بر اساس ادعای افرادی نوشته شده است که هدست را آخرین بار در سال ۲۰۲۱ مشاهده کرده‌اند. بدین ترتیب احتمال دارد که برنامه‌های اپل از آن زمان دست‌خوش تغییر شده باشد.

به ادعای منابع آگاه، اپل به‌طور جدی مشغول توسعه‌ی محتوای واقعیت افزوده است تا جذابیت هدستش را برای مشتریان احتمالی بیشتر کند. ظاهرا اپل روی نرم‌افزارهای متمرکز بر سلامتی جسمی و روحی تمرکز دارد. یکی از دموهای اولیه‌ی اپل به کاربران امکان می‌داد که هدست را روی چشم بگذارند و وارد یک باغ ذِن (باغ‌های سنگی ژاپنی با فضای آرامش‌بخش) شوند.

شایعه‌ها می‌گویند هدست واقعیت ترکیبی اپل تا پیش از پایان سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار می‌شود. این هدست افزون‌بر پایش حرکات دست و چشم، چندین دوربین خارجی و سیستم‌عاملی مشابه iOS دارد. کاربران خواهند توانست از هدست اپل به‌عنوان نمایشگر ثانویه‌ی مک استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات