هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالاً سه ماهه دوم ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد

سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش جدیدی از تحلیلگر معروف، مینگ‌چی کو، اپل در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۳، هدست واقعیت افزوده‌ی خود را رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

از مدتی قبل، گزارش‌ها و گمانه‌زنی‌های فراوانی درباره‌ی احتمال نمایش‌دادن هدست واقعیت ترکیبی جدید اپل در WWDC 2022 مطرح شد. بااین‌حال، اپل در رویداد شب گذشته‌ی خود، جزئياتی از این محصول ارائه نداد. تحلیلگر معروف، مینگ‌چی کو، معتقد است این محصول در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد.

به‌گزارش 9to5Mac، با وجود همه‌ی شایعات و پیش‌بینی‌ها، کو چند روز قبل از WWDC امسال ادعا کرده بود که هدست واقعیت ترکیبی اپل در این رویداد معرفی نخواهد شد. این تحلیلگر اعلام کرده است محصول واقعیت ترکیبی جدید اپل احتمالاً در سه‌ماهه‌ی دوم سال آینده‌ی میلادی رونمایی خواهد شد. جف پو، تحلیلگر Haitong International Securities، نیز گزارش داد که این هدست تا سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ معرفی نخواهد شد.

در رویداد WWDC امسال، اپل اشاره‌ای به عرضه‌ی هدست واقعیت ترکیبی خود نکرد. کو می‌گوید این شرکت باردیگر تصمیم گرفته است عرضه‌ی این محصول را به‌تعویق بیندازد. به‌گفته‌ی این تحلیلگر، انتظار می‌رود شرکت مستقر در کوپرتینو آزمایش‌های اعتبارسنجی مهندسی هدست واقعیت ترکیبی خود را در سه‌ماهه‌ی آینده آغاز کند.

اگر همه‌چیز به‌خوبی پیش برود، این محصول احتمالاً در اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد و چند ماه بعد نیز، دردسترس قرار خواهد گرفت. کو اعلام کرده است اپل چند هفته پس از معرفی هدست واقعیت ترکیبی خود، امکان دسترسی زودهنگام را برای توسعه‌دهندگان فراهم خواهد کرد.

به‌نظر می‌رسد آنچه باعث تأخیر در معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل شده است، به قرنطینه‌های اخیر کووید ۱۹ در چین مرتبط باشد؛ شرایطی که روی چندین شرکت تأمین‌کننده‌ی اپل تأثیر گذاشت. کو قبلاً گفته بود اپل قصد ندارد این محصول را یک‌ سال قبل از عرضه‌ی آن معرفی کند؛ زیرا این کار به رقبا فرصت می‌دهد تا از قابلیت‌های آن کپی‌برداری کنند.

چه انتظاری از هدست واقعیت ترکیبی اپل داشته باشیم؟

براساس شایعات قبلی، هدست واقعیت ترکیبی اپل از پیکربندی ابتکاری با سه‌ نمایشگر بهره خواهد برد؛ جایی‌ که دو نمایشگر micro LED و یک پنل AMOLED و سایر حسگرهای پیشرفته برای تشخیص محیط و حرکت باهم ترکیب شده‌اند. به‌طورخاص امکان دارد این دستگاه برای ارائه‌ی قابلیت ردیابی پیشرفته، به ۱۴ دوربین داخلی کوچک مجهز شود.

ناگفته نماند هدست واقعیت‌ ترکیبی اپل از تراشه‌ی اختصاصی اپل نیز پشتیبانی می‌کند تا بتواند عملکرد گرافیک رضایت‌بخشی ارائه دهد. ماکت‌های فاش‌شده از این محصول نشان می‌دهد در طراحی آن از ظاهر ایرپاد مکس و اپل واچ الهام گرفته شده است و قیمت آن نیز ممکن است به ۳,۰۰۰ دلار برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات