مالک اپلیکیشن تیک تاک هدستی واقعیت مجازی برای رقابت با Meta Quest 2 رونمایی کرد

شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
پیکو ۴ جدیدترین هدست واقعیت مجازی بایت‌دنس (مالک تیک تاک) است که با تراشه‌ی کوالکام، نمایشگر پروضوح و سخت‌افزار مناسب رقیبی برای Meta Quest 2 به‌حساب می‌آید.
تبلیغات

پیکو، استارتاپ چینی که سال گذشته توسط بایت‌دنس (شرکت مادر اپلیکیشن تیک تاک) تصاحب شد، هدست واقعیت مجازی جدیدی رونمایی کرده است که با نام Pico 4 شناخته می‌شود. این هدست ۴۲۹ یورو قیمت دارد و ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) روانه‌ی شماری از بازارهای اروپا و آسیا خواهد شد. بایت‌دنس از این هدست واقعیت مجازی به‌عنوان محصولی مقرون‌به‌صرفه با امکانات کامل برای گیمرها یاد می‌کند.

به گزارش ورج، بایت‌دنس چند روز پیش گفته بود که به‌دنبال رونمایی هدست جدیدی است. این هدست تا حد زیادی به هدست‌های پیشین پیکو شباهت دارد و از سخت‌افزار مختص‌ به خود برای پردازش محتوا استفاده می‌کند، اما می‌توانید آن را به کامپیوتر نیز وصل کنید تا به محتواهای سطح بالای واقعیت مجازی دسترسی داشته باشید.

هدست پیکو ۴ کوچک‌تر و سبک‌تر از Pico Neo 3 Link است که چند ماه پیش رونمایی شده بود. وزن هدست جدید بایت‌دنس بدون بند ۲۹۵ گرم و با بند ۵۸۶ گرم اعلام شده است. این هدست واقعیت مجازی همچون مدل قبل از پردازنده‌ی Qualcomm Snapdragon XR2 استفاده می‌کند، اما رم بیشتری دارد (هشت گیگابایت) و از نمایشگری با وضوح بالاتر (۲٬۱۶۰ در ۲٬۱۶۰ پیکسل به ازای هر چشم) استفاده می‌کند.

هدست واقعیت مجازی پیکو ۴ بایت دنس Pico 4 از نمای جلو

بایت‌دنس می‌گوید هدست واقعیت مجازی پیکو ۴ در دو کانفیگ با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دردسترس قرار می‌گیرد. این دو کانفیگ به‌ترتیب برچسب قیمت ۴۲۹ یورو و ۴۴۹ یورو را یدک می‌کشند. باتری محصول، سه ساعت استفاده‌ی مداوم از آن را امکان‌پذیر می‌کند. این باتری همچون سایر هدست‌های پیکو در داخل بند گنجانده شده است.

بایت‌دنس قصد دارد هدست واقعیت مجازی پیکو ۴ را در بازارهای ژاپن، کره‌ی جنوبی و ۱۳ کشور اروپایی نظیر بریتانیا، فرانسه، آلمان و اسپانیا عرضه کند. فعلاً از عرضه‌ی این هدست در بازار آمریکا اطلاعاتی منتشر نشده، بااین‌حال حضور پیکو ۴ در دیتابیس کمیسیون فدرال ارتباطات احتمال عرضه در بازار آمریکا را افزایش می‌دهد.

بایت‌دنس روز ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) رویدادی در چین برگزار می‌کند تا پیکو ۴ را برای بازار این کشور رونمایی کند. پیکو ۴ تا پیش از پایان امسال روانه‌ی بازار سنگاپور و مالزی نیز می‌شود.

کنترلر هدست واقعیت مجازی پیکو ۴ بایت دنس Pico 4

کنترلر هدست واقعیت مجازی پیکو ۴

بایت‌دنس می‌گوید پیکو ۴ برای کسانی که قصد دارند برای اولین بار وارد حوزه‌ی واقعیت مجازی شوند بسیار مناسب است و افزون‌بر گیمینگ، محتواهای تناسب اندام را نیز ارائه می‌دهد. این هدست در کامپیوتر با SteamVR سازگار است و کاربران می‌توانند از فروشگاه مستقل پیکو نیز استفاده کنند.

بایت‌دنس قصد دارد سال آینده‌ی میلادی محیطی مجازی تحت عنوان Pico Worlds راه‌اندازی کند. پیکو ۴ به دلیل تصاحب پیکو توسط بایت‌دنس، با تیک تاک سازگار است.

هدست واقعیت مجازی پیکو ۴ را می‌توانیم پاسخی مستقیم به Meta Quest 2 به‌حساب بیاوریم. حتی Pico Neo 3 Link نیز تا حد زیادی برای رقابت با هدست متا تولید شده بود. قیمت پیکو ۴ تقریباً مشابه متا کوئست ۲ است. پیکو در مقایسه‌ با متا سابقه‌ی طولانی‌تری در تولید هدست‌های مستقل دارد و قابلیت‌های جدیدی مثل Pico Worlds (که رقیب مستقیم Meta Horizon محسوب می‌شود) رقابت را تشدید می‌کنند.

هدست واقعیت مجازی پیکو ۴ همچون کوئست ۲ توانایی ردیابی حرکت دست را دارد. البته این قابلیت مدت کوتاهی پس از عرضه‌ی محصول، ازطریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری فعال می‌شود. پیکو ۴ در حالی رونمایی شده است که متا قصد دارد به‌زودی رویداد Connect 2022 را برگزار کند. احتمالاً در این رویداد شاهد معرفی هدست مورد انتظار Project Cambria خواهیم بود.

Project Cambria محصولی رده‌بالا است و پیکو ۴ نمی‌تواند در قامت رقیب برای آن ظاهر شود. بایت‌دنس قصد دارد در آینده هدست پیشرفته‌تری با توانایی ردیابی حرکت چشم بسازد تا در بازار رقیبی برای Project Cambria داشته باشد. این هدست در چین با نام پیکو ۴ پرو و در بازارهای خارج از چین با نام پیکو ۴ اینترپرایز عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات