ویدئو فاش‌شده از هدست واقعیت مجازی متا کوئست پرو طراحی جدید آن را نشان می‌دهد

دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
ویدئویی از هدست موردانتظار متا موسوم به Meta Quest Pro فاش شده است که طراحی جدید این محصول و ظاهر کنترلرهای جدید آن را نشان می‌دهد.
تبلیغات

تاکنون، گزارش‌ها و شایعه‌های متعددی درباره‌ی هدست واقعیت‌ مجازی بعدی متا منتشر شده است؛ دستگاهی که آن را با نام پروژه‌ی کمبریا (Project Cambria VR) می‌شناسیم و گفته می‌شود با نام تجاری متا کوئست پرو روانه‌ی بازار خواهد شد. نام این محصول به‌وضوح نشان می‌دهد پیشرفته‌تر از Quest 2 کنونی این شرکت است.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، نیز تأیید کرده است که هدست یادشده به‌زودی رونمایی خواهد شد. اکنون رامیرو کاردناس به نمونه‌ی مهندسی کوئست پرو دسترسی پیدا کرده و ویدئویی از آن به‌اشتراک گذاشته است که طراحی جدید این محصول و ظاهر کنترلرهای جدید آن را به‌نمایش می‌گذارد.

در بخش جلویی متا کوئست پرو شاهد سه دوربین هستیم. این ویژگی برای برنامه‌های واقعیت مجازی بسیار جذاب خواهد بود. درواقع، دوربین‌های کوئست ابتدا برای ردیابی حرکت و در مرحله‌ی بعد برای ارائه‌ی قابلیت‌های واقعیت افزوده در نظر گرفته شده‌اند. هدست جدید متا از‌نظر ابعاد، بسیار باریک‌تر از کوئست ۲ به‌نظر می‌رسد و این یعنی از اپتیک‌های جدیدی در این محصول استفاده شده است. درنهایت، طراحی جدید کوئست پرو احتمالاً پوشیدن و استفاده‌کردن از آن را راحت‌تر خواهد کرد.

بااین‌همه، با‌‌توجه‌‌‌به ویدئو فاش‌شده از کوئست پرو، حلقه‌ی بزرگی که در کنترلرهای نسل قبلی این محصول وجود داشت، از روی کنترلرهای جدید حذف شده‌اند که باعث می‌شود به‌طور‌محسوسی فشرده‌تر به‌نظر برسند. علاوه‌براین، ظاهراً دکمه‌های تعبیه‌شده روی کنترلرهای جدید با دکمه‌های کنترلر کوئست ۲ یکسان است. گفتنی است متا کوئست پرو در سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات