اپل و متا به‌دنبال استفاده از نمایشگرهای microOLED سامسونگ در هدست‌های واقعیت ترکیبی خود هستند

دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارشی جدید، اپل و متا از سامسونگ درخواست کرده‌اند تا نمایشگر microOLED هدست‌های واقعیت‌ افزوده و واقعیت مجازی آینده‌ی آن‌ها را تولید کند.
تبلیغات

ظاهراً اپل و متا برای تولید نمایشگرهای microOLED موردنیاز برای هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی آینده‌ی خود، به سامسونگ دیسپلی روی آورده‌اند. گفتنی است غول فناوری کره‌ای به‌دلیل سود اندک تولید چنین پنل‌هایی، از ساخت این نمایشگرها خودداری کرده است.

رسانه‌ی کره‌ای The Elec اعلام کرده است درحالی‌که اپل و متا به پرداخت هزینه‌های ساخت پنل‌های microOLED برای هدست‌های آینده‌ی خود تمایل دارند، سامسونگ الکترونیکس نیز قصد دارد از این فناوری استفاده کند. گزارش این نشریه نشان می‌دهد پنل microOLED سامسونگ از مواد آلی ساخته شده است و به‌جای یک لایه‌ی شیشه‌ای روی یک بستر سیلیکونی قرار می‌گیرد. این فناوری به‌طورویژه برای دستگاه‌های مرتبط با واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تولید شده است.

همچنین، گزارش The Elec اشاره می‌کند به‌دلیل کوچک‌بودن بازار هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، تعداد کارکنان واحد سامسونگ دیسپلی که روی فناوری microOLED کار می‌کنند، محدود است. انتظار می‌رود اپل اواخر سال آینده هدست واقعیت ترکیبی خود را با فناوری microOLED معرفی کند. درحال‌حاضر، ال‌جی مشغول برنامه‌ریزی برای سفارش تجهیزات موردنیاز برای ساخت پنل‌های microOLED اپل است.

براساس شایعات گذشته، اپل از تراشه‌ی M2 در هدست واقعیت ترکیبی خود استفاده خواهد کرد. این شرکت در حال آماده‌سازی عینک واقعیت مجازی و نسل دوم هدست واقعیت ترکیبی خود است. تحلیلگر معروف، مینگ‌چی کو، نیز اعلام کرده است که نسل دوم هدست واقعیت ترکیبی اپل درواقع مدل ارزان‌قیمت‌تر این محصول خواهد بود. بدین‌ترتیب طبق نظر مینگ‌چی کو، اپل این دستگاه را در دو نسخه‌ عرضه خواهد کرد که یکی از آن‌ها از سخت‌افزار قدرتمند بهره خواهد برد و دیگری با قیمت ارزان‌تر دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

تحلیلگران بر این باور‌‌ند که به‌دلیل پیچیدگی و سخت‌افزار قدرتمند هدست جدید اپل، این محصول به‌احتمال زیاد با قیمت گرانی روانه‌ی بازار خواهد شد. علاوه‌براین با‌‌‌توجه‌‌‌به اینکه اپل قبلاً مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر آیفون و آیپد را نیز عرضه کرده است، معرفی مدل مقرون‌به‌صرفه‌ی هدست واقعیت ترکیبی این شرکت چندان دور از ذهن نیست؛ زیرا چنین محصولی می‌تواند امکان استفاده از فناوری واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی را دردسترس طیف گسترده‌تری از افراد قرار دهد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات