عینک واقعیت افزوده اپل احتمالاً سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد

دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که شایعات اخیر بیشتر روی هدست واقعیت ترکیبی اپل متمرکزند، گفته می‌شود مهندسان اپل مشغول کار روی عینک هوشمندی هستند که از فناوری پیشرفته‌ی واقعیت افزوده بهره می‌برد.
تبلیغات

اپل به‌طور مشخص درباره‌ی عینک هوشمند واقعیت افزوده‌ی خود صحبت نکرده است؛ اما گزارش اخیر 9to5Mac نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد محصول یاد‌شده را اواخر سال ۲۰۲۴ معرفی کند. این یعنی غول فناوری مستقر در کوپرتینو عینک واقعیت افزوده‌اش را دو سال پس از معرفی هدست واقعیت ترکیبی خود رونمایی خواهد کرد. گفتنی است براساس شایعه‌‌‌ها و گزارش‌های موجود، انتظار می‌رود اپل اواخر سال جاری یا اوایل سال ۲۰۲۳ هدست واقعیت‌ ترکیبی جدیدی معرفی کند.

به‌گزارش DigitalTrends و به‌نقل از تحلیلگر مشهور Haitong Intl Tech Research، جف پو، اولین عینک واقعیت افزوده‌ی اپل احتمالاً در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد. پو مدعی شده است که اپل نسل دوم هدست واقعیت ترکیبی خود را نیز اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد کرد. بدین‌ترتیب، معرفی نسل دوم این محصول تقریباً هم‌زمان با معرفی عینک واقعیت افزوده‌ی این شرکت خواهد بود.

اطلاعات زیادی از عینک‌های شایعه‌شده‌ی اپل در دست نیست و اکثر اطلاعات افشا‌شده در ماه‌های اخیر به هدست واقعیت ترکیبی این شرکت اشاره می‌کند و مهندسان اپل به‌تازگی نمونه‌ی اولیه‌ی این دستگاه را به مقام‌های ارشد اپل ازجمله تیم کوک، مدیرعامل آن، ارائه کرده‌اند.

مطمئناً هدست واقعیت ترکیبی اپل پیشرفته‌تر از عینک واقعیت افزوده این شرکت خواهد بود و احتمالاً مجموعه‌ای از فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مجهز به تراشه‌های اختصاصی اپل و احتمالاً نمایشگر 8K برای هر چشم را در خود جای خواهد داد. در همین‌ حال، عینک اپل به‌عنوان نمایشگر آیفون عمل خواهد کرد و اطلاعات ارسال‌شده از گوشی را نشان خواهد داد.

براساس شایعه‌‌ها، ظاهراً هنوز فاصله‌ی زیادی تا معرفی عینک واقعیت افزوده‌ی اپل داریم و ممکن است این شرکت همچنان تغییراتی در طراحی آن اعمال کند؛ بنابراین، محصولی نهایی احتمال دارد با محصولی که امروز روی آن کار می‌کند، تفاوت چشمگیری داشته باشد. این شرکت اگر احساس کند که پروژه‌ی مذکور نتیجه‌بخش نیست، حتی امکان دارد آن را کاملاًٌ لغو کند. ناگفته نماند درباره‌ی هدست واقعیت ترکیبی اپل، اطلاعات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد در راه‌ تبدیل‌شدن به محصولی واقعی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات