اپل واچ سری 7 و اپل واچ SE پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ بودند

یک‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
اپل واچ سری ۷ و اپل واچ SE عنوان پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند جهان را در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ ازآن خود کردند.
تبلیغات

اپل درحال‌حاضر عنوان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند، تبلت، هدفون بی‌سیم و بلندگوی هوشمند جهان را در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ کسب کرده است. داده‌های جدید نشان می‌دهد این شرکت در بازه‌ی زمانی اشاره‌شده، در بازار پرسود ساعت‌های هوشمند نیز در جایگاه اول قرار دارد.

اپل واچ سری ۷؛ پرفروش‌ترین ساعت هوشمند در سراسر جهان

تحلیلگری به نام فرانسیسکو جرونیمو اینفوگرافیک کوچکی درباره‌ی محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند جهان در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری به‌اشتراک گذاشته است و تعجبی ندارد که اپل در این رده‌بندی جایگاه اول را به‌دست آورده است. اپل واچ سری ۷، گرا‌ن‌قیمت‌ترین ساعت هوشمند این برند با برچسب قیمتی پایه‌ی ۳۹۹ دلار در ایالات متحده، در فاصله‌ی بین ماه ژانویه تا مارس ۲۰۲۲، پرفروش‌ترین ساعت هوشمند جهان بوده است.

اپل واچ سری 7 استیل / Apple Watch Series 7 Stainless Steel نقره ای

به‌گزارش فون‌آرنا، ابتدا در شایعات گفته شد که اپل واچ سری ۷ ظاهر بازطراحی‌شده با لبه‌های صاف خواهد داشت؛ اما طراحی‌ نهایی این محصول نشان‌دهنده‌ی تغییری متوسط درمقایسه‌با سری ۶ بود و درواقع این ساعت ظاهر کلی نسل قبلی خود را حفظ کرد. البته اپل واچ سری ۷ از صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و حاشیه‌های کمتری از سری ۶ بهره می‌برد.

همان‌طورکه فهرست پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند جهان نشان می‌دهد، به‌نظر نمی‌رسد تغییر نه‌چندان زیاد در طراحی اپل واچ سری ۷، تغییری در میزان تقاضا برای خرید این محصول اعمال کرده باشد. درواقع، جایگاه اپل در بازار ساعت‌های هوشمند بسیار مستحکم است.

ادامه‌ی عملکرد موفقیت‌آمیز اپل واچ SE با وجود قدیمی‌تربودن

دومین ساعت هوشمند محبوب جهان در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ اپل واچ SE است که شاید قیمت ۲۷۹ دلاری آن، مشتریان علاقه‌مند را همچنان به خرید این محصول ترغیب می‌کند. این مدل همان طراحی فوق‌العاده‌ی اپل واچ سری ۴ و ۶ را دارد؛ البته برخی ویژگی‌های مدل‌های پرچم‌دار از آن حذف شده است.

رنگبندی اپل واچ اس ای / Apple Watch SE

درحالی‌که اپل واچ سری ۷ و واچ SE عمده‌ی فروش ساعت‌های هوشمند اپل را ازآن خود کرده‌اند، اپل واچ سری ۳ ارزان‌قیمت‌تر نیز به افزایش سهم این برند به ۵۱٫۲ درصد کمک کرده است. اپل واچ سری ۳ با قیمت ۱۹۹ دلار فروخته می‌شود و در سال ۲۰۱۷ عرضه شده است. تقریباً پنج سال از عمر این ساعت می‌گذرد؛ اما همچنان آن‌قدر محبوب است که جایگاه پنجمین ساعت هوشمند پرفروش جهان در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ را به‌دست آورده است.

اپل واچ سری ۳ به پایان عمر خود نزدیک می‌شود و با اینکه همچنان عرضه می‌شود، آخرین به‌روزرسانی سازگار با آن watchOS 8 است. این یعنی قابلیت‌های جدیدی که در آپدیت watchOS 9 ارائه شده، روی این مدل پشتیبانی نخواهد شد.

سامسونگ؛ تنها برند غیر از اپل حاضر در فهرست پنج فروشنده برتر ساعت‌های هوشمند جهان

واچ فیس گلکسی واچ ۴ کلاسیک

در میان فهرست پنج ساعت هوشمند پرفروش سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲، گلکسی واچ ۴ سامسونگ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک نیز حضور دارند. این‌ها اولین ساعت‌هایی هستند که از پلتفرم ارتقایافته‌ی WearOS گوگل بهره می‌برند و به‌قدری محبوب بوده‌اند که درمجموع ۱۸٫۹ درصد سهم بازار ساعت‌های هوشمند را به سامسونگ اختصاص داده‌اند. رسیدن به این سهم برای سامسونگ نشان‌دهنده‌ی رشد درخورتوجه درمقایسه‌با سه‌ماهه اول ۲۰۲۰ بوده است؛ زمانی‌که این برند ساعت‌های هوشمند خود را همچنان با سیستم‌عامل تایزن عرضه می‌کرد.

پنج ساعت هوشمند پرفروش سه ماهه اول ۲۰۲۲

طبق جدیدترین داده‌ها، مشخص است که سامسونگ تصمیم درستی برای جایگزینی تایزن با WearOS گرفته است. با‌‌توجه‌‌به اینکه غول فناوری کره‌ای اکنون روی نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود، یعنی گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ پرو، کار می‌کند، نتایج حاصل از این تغییر احتمالاً در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۲ و پس‌ازآن نیز ادامه خواهد یافت. پس از سامسونگ، گامرین با سهم ۷٫۲ درصدی و هواوی با سهم ۴٫۵ درصدی قرار دارند. فیت‌بیت نیز که اکنون در مالکیت گوگل قرار دارد، درمجموع با سهم ۳٫۶ درصدی جایگاه بعدی این فهرست را کسب کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات