مینگ ‌چی کو: وزن هدست واقعیت ترکیبی اپل کمتر از ۱۵۰ گرم خواهد بود

سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مینگ‌چی کو می‌گوید هدست واقعیت ترکیبی اپل قرار است کمتر از ۱۵۰ گرم وزن داشته باشد و به لنز فرسنل با فاصله‌ی کانونی بسیار کوتاه مجهز شود.
تبلیغات

مدتی پیش گزارشی منتشر شد که بر اساس آن، هدست واقعیت ترکیبی اپل قرار است دارای سیستم پیشرفته‌ای برای پایش حرکات چشم باشد و در همین راستا یکی از تحلیلگران نام‌آشنای اپل یعنی مینگ‌چی کو، ادعا می‌کند شرکت کوپرتینویی مدتی است روی لنزی هیبریدی با فاصله‌ی کانونی بسیار کوتاه کار می‌کند و قصد دارد وزن هدست  را زیر ۱۵۰ گرم نگه دارد.

به‌ گزارش 9to5Mac، کو می‌گوید هدست‌های واقعیت مجازی فعلی به‌طور معمول بیش از ۳۰۰ گرم وزن دارند و بزرگ‌جثه به‌ نظر می‌رسند و از قرار معلوم اپل قصد دارد این دو مسئله را در هدست واقعیت ترکیبی‌ خود برطرف کند. دستگاه واقعیت مجازی اپل به لنز فرسنل با فاصله‌ی کانونی بسیار کوتاه مجهز خواهد شد که میدان دید گسترده‌تری دارد و وزن و ضخامتش کمتر است. 

مینگ‌چی کو اعتقاد دارد هدست اختصاصی اپل کمتر از ۱۵۰ گرم وزن خواهد داشت و همین موضوع مزیت بزرگی برای این دستگاه به‌ همراه می‌آورد. در هدست اپل از لنز پلاستیکی به‌ جای لنز شیشه‌ای استفاده می‌شود (پلاستیک سبک‌تر از شیشه است)؛ بااین‌حال فعلا جزئیاتی درباره‌ی دوام این لنزها نمی‌دانیم.

دستگاه‌های واقعیت افزوده در حد و اندازه‌ی هدست واقعیت مجازی نمی‌توانند کاربر را غوطه‌ور کنند؛ اما به‌طور معمول فرم‌فاکتور جمع‌و‌جورتر و محبوب‌تری دارند. اصلی‌ترین چالش اپل، تولید نوعی دستگاه واقعیت مجازی است که سبک و کوچک باشد. کو می‌گوید اپل در زمینه‌ی طراحی صفحه‌نمایش، تجهیزات نوری و سیستم خنک‌کننده نیز چالش‌هایی دارد.

کو بار دیگر تأکید می‌کند که اپل قصد دارد در هدست خود سراغ استفاده از صفحه‌نمایش MicroLED برود تا کاهش روشناییِ ناشی از استفاده از لنز هیبریدی فرسنل را جبران کند. در اوایل ماه جاری میلادی کو ادعا کرده بود هدست اپل ۱۵ لنز داخلی دارد. مطابق شایعه‌های پیشین، هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود و قیمتش به ۱۰۰۰ دلار می‌رسد. کو می‌گوید به ‌دلیل مشکل در تأمین قطعات، احتمال دارد عرضه‌ی هدست واقعیت ترکیبی اپل به‌ تأخیر بیافتد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات