اپل مرحله دوم تولید نمونه اولیه اپل گلس را آغاز کرده است

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌های جدید زنجیره‌ی تأمین، نمونه‌ی اولیه‌ی اپل گلس در مرحله‌ی دوم تولید قرار گرفته است و احتمالا در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ رونمایی و عرضه می‌شود.
تبلیغات

روز گذشته مینگ‌چی کو گزارشی درباره‌ی عرضه‌ی عینک واقعیت افزوده‌ی اپل موسوم به اپل گلس در سال جاری میلادی منتشر کرد. حال به‌دنبال آن، ادعای جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل گلس مرحله‌ی اول تولید را پشت‌سر گذاشته است. طبق گزارش وب‌سات اپل‌اینسایدر و به‌نقل از خبرگزاری دیجی‌تایمز، گفته می‌شود غول دنیای فناوری در آستانه‌ی ورود به مرحله‌ی دوم تولید عینک‌های یادشده است.

این گزارش ادعا می‌کند اپل گلس بعد از چند ماه وارد مرحله‌ی سوم و احتمالا مرحله‌ی نهایی می‌شود و از قرار معلوم با اتمام طراحی نمونه‌ی اولیه، دستگاه پوشیدنی برای تأیید مهندسی دوره‌ای ۶ تا ۹ ماهه را سپری خواهد کرد. درحال‌حاضر، گفته می‌شود اپل می‌کوشد وزن و دوام باتری دستگاه را بهبود دهد. پیش‌تر، مارک گورمن، از بلومبرگ گزارش، داده بود عینک‌ها وزن کمی خواهند داشت و شواهد نشان می‌دهد عینک یادشده به‌سمت نسخه‌ای تجاری حرکت می‌کند.

به‌گفته‌ی گورمن، عینک‌های اپل اطلاعاتی از قبیل پیام‌های متنی و نقشه‌ها را روبه‌روی کاربر قرار می‌دهد و ظاهرا کاربران می‌توانند عینک را با دستیار صوتی هوشمند سیری کنترل کنند. همچنین، او ادعا می‌کند احتمال عرضه‌ی این محصول تا قبل از سال ۲۰۲۳ کمی دور‌از‌انتظار خواهد بود.

پیش‌ازاین، مینگ‌چی کو انتظار داشت اپل گلس در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شود؛ اما همان‌طور‌که گفته شد، در آخرین گزارش وی تحلیل خود را به سال ۲۰۲۱ تصحیح کرده که بیشتر به ادعای افشاگر دیگری به ‌نام جان پراسر نزدیک‌تر است. پراسر بر این باور است عینک واقعیت افزوده‌ی اپل در بازه‌ی زمانی مارس تا ژوئن ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹ تا خرداد ۱۴۰۰)، رونمایی و با قیمت ۴۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد؛ البته باید اشاره کرد که این هزینه برای نسخه‌ای بدون لنزهای طبی و احتمالا مجهز به قاب و فریم پلاستیکی است.

اپل بارها از واقعیت افزوده به‌عنوان فناوری کاربردی و دارای قابلیت فراوان یاد کرده است. ناگفته نماند گویا اپل مشغول کار روی چندین پروژه‌ی AR و VR، ازجمله هدست بسیار پیشرفته‌ی واقعیت ترکیبی (MR) است. افزون‌براین، گفته می‌شود این هدست در سال ۲۰۲۱ رونمایی و در سال ۲۰۲۲ عرضه شود؛ بنابراین، به‌نظر می‌رسد هدست قبل از عینک به بازار عرضه می‌شود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی عینک واقعیت افزوده اپل چیست؟

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات