مینگ چی کو: اپل گلس و آیپد پرو جدید در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد

سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به ‌گفته‌ی مینگ‌چی کو، اپل گلس، ایرپاد پرو لایت، آیپد پرو نسل پنج و کامپیوترهای جدید مک مجهز به mini LED در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد.
تبلیغات

مدت‌ها است که گفته می‌شود اپل در حال کار روی نوعی هدست قابل نصب روی سر (HMD) مبتنی بر تکنولوژی واقعیت ترکیبی و یک عینک واقعیت افزوده است. گزارش‌های مختلف و پرونده‌های ثبت اختراع متعدد این موضوع را اثبات می‌کنند و نشان می‌دهند اپل برای عرضه‌ی این نوع محصولات بسیار مصمم است. بنا به گزارش 9To5Mac و با استناد به گفته‌های مینگ-چی کو، غول دنیای فناوری به‌زودی از محصولات جدید خود را از جمله اپل گلس رونمایی خواهد کرد.

مینگ-چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای محصولات اپل، در گزارشی جدید مُهر تأیید دیگری بر این ماجرا می‌زند و ادعا می‌کند که اپل اولین دستگاه واقعیت افزوده خود را در سال ۲۰۲۱، به‌ همراه ردیاب مورد انتظار ایرتگ (AirTag) و محصولات دیگر عرضه خواهد کرد. بیش از یک‌ سال از اولین شایعات در مورد ردیاب ایرتگ می‌گذرد و هر بار با تأخیر مواجه و عرضه‌ی آن به زمان دیگری موکول می‌شود. ایرتگ قرار است برای رقابت با ردیاب‌های Tile، با ظاهری دایره‌ای‌شکل طراحی و تولید شود و کاربران می‌توانند با قرار دادن آن‌ در گجت‌ها از موقعیت مکانی آن‌ها باخبر شوند.

بر اساس شایعات قبلی، ردیاب‌ ایرتگ قابلیت‌های بیشتری در مقایسه با نمونه‌های کنونی ارائه می‌دهد و برنامه‌ی بازنویسی‌شده Find My برای ایرتگ با استفاده از نمای واقعیت افزوده می‌تواند موقعیت تقریبی ردیاب را در نمای دوربین آیفون ارائه دهد و به ‌جای تعیین موقعیت خود و هدر دادن باتری با استفاده از GPS، پینگ‌های متعددی ارسال می‌کند که می‌تواند در گوشی آیفون متعلق به افراد دیگری که از آنجا عبور می‌کنند، دریافت شود. این پینگ‌ها همراه ‌با موقعیت مکانی، ضبط و رمزگذاری و به‌صورت ایمن به صاحب ایرتگ گزارش می‌شوند.

در ادامه‌ی مستندات گزارش یادشده، مینگ-چی کو بار دیگر تأکید می‌کند که اهالی کوپرتینو در سال ۲۰۲۱ نوعی دستگاه مبتنی بر واقعیت افزوده عرضه خواهند کرد؛ البته نوع دستگاه مشخص نشده است و می‌تواند هر دستگاهی از جمله آیفون با قابلیت‌های AR پیشرفته‌تر باشد. مینگ‌چی کو قبلا گفته بود اولین نسل عینک AR اپل به‌شدت به آیفون وابسته خواهد بود؛ به‌طوری که اساسا به‌عنوان نمایشگر قابل حمل و ثانویه در نظر گرفته خواهد شد و پردازش‌های اصلی و حتی اتصال آن به اینترنت از طریق آیفون صورت خواهد گرفت. این امر به آن دلیل است که اپل گلس باید دقیقا مانند یک عینک ظریف و سبک باشد و برای تحقق آن، باید قطعات پردازشی سنگین و جاگیر حذف شود و عملیات پردازشی در دستگاه ثانویه صورت بگیرد.

به گفته‌ی مینگ‌چی کو، اپل در سال ۲۰۲۱ گذار به پردازنده‌های اپل سیلیکون را ادامه خواهد داد و مدل‌های جدید کامپیوتر مک به‌زودی روانه‌ی بازار می‌شوند. این تحلیلگر قبلا گفته بود اپل در سال ۲۰۲۱ مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو مجهز به فناوری نمایشگر mini LED و پردازنده‌های اپل سیلیکون را عرضه خواهد کرد. در راستای انبوهی از شایعات در مورد نسل بعدی آیپد پرو، گفته می‌شود آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی به‌عنوان اولین آیپد مجهز به نمایشگر mini-LED سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی از راه خواهد رسید. افزون بر این، هدفون‌ بی‌سیم جدید با نام احتمالی ایرپاد لایت (AirPods Pro Lite) رونمایی و از قرار معلوم، جایگزین ایرپاد معمولی می‌شود.

طبق شایعات، طراحی ایرپاد پرو لایت مشابه ایرپاد پرو فعلی، دارای ساقه‌ی کوتاه‌تر و پدهای سیلیکونی قابل تعویض است؛ اما برای کاهش قیمت از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند حذف نویز فعال برخوردار نخواهد بود. یک تأمین‌کننده مستقر در کره جنوبی توسعه‌ی system-in-packageا(SiP) برای استفاده در ایرپاد جدید را آغاز کرده است و گفته می‌شود SiP یادشده همانند مدل پرو از تراشه‌ی H1 برای بهبودهای صوتی بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات