نسخه بعدی آکیولس کوئست احتمالا شهریورماه معرفی می‌شود

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
تصاویر جدیدی از آکیولس کوئست ۲ منتشر شده است که هدست واقعیت مجازی نسل بعدی را از زوایای مختلف نشان می‌دهد.
تبلیغات

انتظار می‌رود ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) شاهد رونمایی از نسخه جدید آکیولس کوئست باشیم؛ هدست واقعیت مجازی که انتظار می‌رود بازی‌ها و محتوای واقعیت مجازی را یک قدم جلوتر ببرد. در آخرین گزارش‌ها، افشاگری به‌نام واکینگ‌کت، تصاویری از هدست واقعیت مجازی معرفی‌نشده‌ی آکیولس کوئست ۲ منتشر کرده است که ما را با طراحی آن آشناتر می‌سازد.

نکته جالب در مورد تصاویر، شباهت آن‌ها با تصاویر افشاشده‌ی قبلی است که درنتیجه احتمال صحت آن‌ها را افزایش می‌دهد. با وجود اینکه مقامات شرکت آکیولس، از زیرمجموعه‌های شرکت فیسبوک، تصاویر فاش‌شده را تأیید نکرده‌اند؛ اما می‌توان گفت که آنچه در تصاویر مشاهده می‌شود، تغییری بزرگ در هدست‌های واقعیت مجازی خواهد بود.

نسخه‌های فعلی هدست واقعیت مجازی از دو نمایشگر جداگانه استفاده می‌کنند؛ اما آنچه در تصاویر مشاهده می‌کنیم برخورداری هدست از تنها یک نمایشگر است. نکته دیگر، احتمال تغییر پنل نمایشگر استفاده‌شده از OLED به LCD است که مشابه چنین اقدامی را در ریفت اس مشاهده کرده بودیم.

شاید چنین تغییری نرخ کنتراست را کاهش دهد؛ اما نکته مهم، امکان ارائه نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی یا حتی ۱۲۰ هرتزی آکیولس کوئست ۲ به‌جای نرخ نوسازی ۷۲ هرتزی در هدست‌های فعلی است. گویا دسته‌های بازی نیز تغییر یافته‌اند. در تصاویر می‌توان مشاهده کرد که دسته‌های ارائه‌شده همراه‌با آکیولس کوئست ۲ شباهت بیشتری به مدل‌های معرفی‌شده با ریفت CV1 دارند.

تصاویر آکیولس کوئست 2 / oculus Quest 2

برخی از گیمرها کنترلرهای استفاده‌شده در ریفت اس و کوئست را مورد نقد قرار می‌دادند و آن‌ها را نسبت به مدل استفاده‌شده در ریفت CV1 نوعی پسرفت می‌دانستند. نکته دیگر در تصاویر، حذف برخی از بندها از بدنه‌ی هدست است که در مدل‌های فعلی برای حفظ تعادل هدست روی سر کاربر استفاده می‌شدند.

بااین‌حال، گفته می‌شود که هدست جدید، بسیار سبک‌تر از مدل‌های فعلی است و شاید همین امر به عدم نیاز به بندهای مثلثی‌شکل برای حفظ تعادل بیشتر هدست روی سر کاربر باشد. گفته می‌شود که در هدست جدید آکیولس کوئست ۲ از پلتفرم XR2 کوالکام استفاده خواهد شد؛ زیرا چنین تراشه‌ای قادر به ارائه محتوا با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و حتی ۱۲۰ هرتزی است.

در هر صورت باید صبر کرد و دید که آکیولس برای طرفداران خود چه سورپرایزهایی را در نظر گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات