ارزان‌ترین تلویزیون Micro LED سامسونگ در آمریکا ۱۱۰ هزار دلار قیمت دارد!

پنج‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
تلویزیون Micro OLED سامسونگ
سامسونگ جدیدترین نسل تلویزیون‌های Micro LED خود را با کیفیت بی‌نظیر اما قیمت نجومی در بازار آمریکا رونمایی کرد.
تبلیغات

سامسونگ جدیدترین سری تلویزیون‌های Micro LED خود را با نام MS1B در آمریکا رونمایی کرد. این تلویزیون‌ها که به‌زودی امکان خریدشان فراهم می‌شود، با اختلاف قابل‌توجهی بهترین کیفیت تصویر را درمیان تمام تلویزیون‌های بازار ارائه می‌دهند. البته باید توجه داشته باشید چنین کیفیتی با قیمتی سرسام‌آور همراه است و قیمت تلویزیون مذکور در آمریکا از ۱۱۰ هزار دلار شروع می‌شود.

تلویزیون‌های جدید Micro LED سامسونگ قبلاً در نمایشگاه CES 2024 معرفی و ماه گذشته در کره‌ی جنوبی عرضه شدند. حالا نوبت کاربران آمریکایی است تا بتوانند با پرداخت حداقل ۱۱۰ هزار دلار برای مدل ۸۹ اینچی، صاحب این شاهکار شوند.

تلویزیون Micro OLED سامسونگ

سامسونگ مدل‌های دیگری از تلویزیون Micro OLED خود را با ابعاد ۱۰۱ و ۱۱۴ اینچ عرضه می‌کند. قیمت تلویزیون سامسونگ مدل ۱۰۱ اینچی ۱۳۰ هزار دلار و مدل ۱۱۴ اینچی ۱۵۰ هزار دلار است.

اولین تلویزیون Micro LED سامسونگ در سال ۲۰۱۸ با نام The Wall معرفی شد و ابعاد بسیار بزرگی داشت. با گذشت زمان، غول فناوری کره‌ی جنوبی موفق شد تلویزیون‌های Micro LED را در ابعاد کوچک‌تر نیز تولید کند و امسال شاهد حضور مدل ۸۹ اینچی این تلویزیون‌ها در بازار هستیم.

تلویزیون Micro OLED سامسونگ

هر پیکسل در تلویزیون‌های Micro LED سامسونگ به‌صورت خودکار روشن می‌شود و این یعنی مثل تلویزیون‌های OLED، نور پس‌زمینه و رنگ را به‌صورت مجزا تولید می‌کند. به‌هر حال، در ساخت این پنل‌ها به‌جای مواد آلی از مواد نیمه‌رسانا استفاده می‌شود. این موضوع باعث می‌شود دیگر نگران سوختن پیکسل‌ها نباشید.

تلویزیون‌های جدید Micro LED سامسونگ از وضوح 4K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز با پشتیبانی از VRR و AMD FreeSync Premium بهره می‌برند. این تلویزیون‌ها کنتراست بی‌نهایت، رنگ مشکی عمیق و روشنایی فوق‌العاده‌ای تا ۲٬۰۰۰ نیت در کل صفحه‌نمایش ارائه می‌دهند و همچنین از استانداردهای HDR10، HDR10+ Adaptive & Gaming و HLG پشتیبانی می‌کنند که آن‌ها را در فهرست بهترین تلویزیون های سامسونگ قرار می‌دهد.

تلویزیون Micro OLED سامسونگ

پردازنده‌ی MICRO AI تلویزیون‌های Micro OLED جدید سامسونگ، امکان ارتقای محتوای ویدیویی به وضوح 4K را با استفاده از هوش مصنوعی فراهم می‌کند. قابلیت 4Vue نیز به شما اجازه می‌دهد به‌صورت همزمان چهار ورودی مختلف را در یک شبکه‌ی ۲ در ۲ مشاهده کنید. این تلویزیون از ۸ درگاه HDMI 2.1 (با ALLM و eARC)، دو درگاه USB Type-A، درگاه خروجی صدا، درگاه اترنت، وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵٫۲ بهره می‌برد و به حسگر نور محیط و میکروفون‌های میدان‌ دور مجهز شده است.

اگرچه تلویزیون‌های Micro OLED جدید سامسونگ همچنان واحد مستقلی محسوب نمی‌شوند و از کنارهم قرارگرفتن پنل‌های بدون‌حاشیه‌ی Micro LED ساخته می‌شوند؛ اما پس‌از مونتاژ، ظاهری یک‌پارچه و بدون هیچ‌گونه حاشیه‌ ارائه می‌دهند.

بلندگوهای این تلویزیون در همه‌ی لبه‌های آن تعبیه شده‌اند و از سیستم صوتی ۶.۴.۴ کاناله با خروجی کلی ۱۲۰ وات بهره می‌برد. از دیگر قابلیت‌های صوتی این تلویزیون می‌توان به تقویت‌کننده‌ی صدای مکالمه، صدای تطبیق‌پذیر، Multiroom Link ،Object Sound Tracking Pro و سیستم صوتی همگام‌سازی‌شده‌ی Q-Symphony نسخه‌ی ۴ اشاره کرد.

تلویزیون‌ Micro OLED جدید سامسونگ از سیستم‌عامل تایزن استفاده می‌کند و تمامی ویژگی‌های مدل‌های هوشمند را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این محصول از قابلیت Art Mode مشابه با تلویزیون‌ The Frame سامسونگ بهره می‌برد و با ریموت کنترل SolarCell ارائه می‌شود. از دیگر قابلیت‌های این تلویزیون می‌توان به پشتیبانی از AirPlay، الکسا، بیکسبی، نوار بازی، دستیار گوگل، Philips Hue Sync ،Samsung Gaming Hub ،Samsung Health ،Samsung TV Plus ،Smart View ،SmartThings Hub، نمای بازی فوق‌عریض، Tap Sound و Tap View اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات