سامسونگ برای نوزدهمین سال متوالی بزرگ‌ترین برند بازار تلویزیون شد

سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
مطالعه 1 دقیقه
پخش فیلم تلماسه ۲ روی تلویزیون OLED سامسونگ S95B
سامسونگ با وجود داشتن رقبای سرسخت، به‌مدت ۱۹ سال متوالی بزرگ‌ترین برند تلویزیون جهان بوده است.
تبلیغات

با وجود عرضه‌ی مدل‌های متعدد تلویزیون ال‌ جی و تلویزیون سونی و حتی تلویزیون هایسنس و تلویزیون TCL، سامسونگ توانست برای نوزدهمین سال متوالی بزرگ‌ترین برند تلویزیون جهان شود.

براساس بیانیه‌‌ای مطبوعاتی، سهم درآمد سامسونگ در بازار جهانی تلویزیون در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ حدود ۲۹٫۳ درصد بوده و این شرکت با نزدیک‌ترین رقیب خود فاصله‌ی بیش از ۱۰ درصدی را حفظ کرده‌ است.

حجم عرضه‌ی تلویزیون‌های سامسونگ در فصل اول ۲۰۲۴ به‌میزان یک درصد بیشتر‌ از فصل چهارم ۲۰۲۳ بود. ۱۸٫۷ درصد از کل تلویزیون‌های عرضه‌شده در فصل اخیر را سامسونگ تولید کرده است.

سامسونگ، سال ۲۰۲۴ را عصر تلویزیون‌های هوش مصنوعی خواند و مدتی پیش، تلویزیون‌های سری Neo QLED ،QLED و OLED جدید خود را در نمایشگاه CES 2024 رونمایی کرد؛ آن مدل‌های تلویزیون سامسونگ هم‌اکنون در بازارهای جهانی به فروش می‌رسند.

سامسونگ ۵۲٫۳ درصد از سهم بازار تلویزیون در بخش پریمیوم (با قیمت بیش از ۲٬۵۰۰ دلار) را در اختیار دارد؛ در بازار تلویزیون‌های همه‌منظوره (با قیمت بیش از ۱٬۵۰۰ دلار) سهم سامسونگ در بازار ۵۵٫۲ درصد است.

از طرفی در بازار تلویزیون‌های فوق بزرگ و فوق پریمیوم، سهم سامسونگ به ۲۹٫۶ درصد رسیده و این شرکت را در رتبه‌ی اول قرار داده است؛ در بازار تلویزیون‌های ۸۰ اینچی و بزرگ‌تر، سامسونگ سهم بازار ۳۴٫۴ درصدی دارد.

سامسونگ از سال ۲۰۲۲ تاکنون بیش از ۱٫۶ میلیون تلویزیون OLED فروخته است که بیش از ۲۷ درصد از کل فروش تلویزیون‌های OLED در سطح جهان را شامل می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات