راهنمای خرید بهترین تلویزیون سامسونگ [مهر ۱۴۰۲]

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مطالعه 17 دقیقه
بهترین تلویزیون های سامسونگ در بازار ایران
در این مقاله از زومیت خواهیم گفت که قبل از خرید تلویزیون سامسونگ باید به چه نکاتی توجه کنید و کدام مدل برای خانه و نیازهای شما مناسب است.
تبلیغات

دیگر دوره‌ای که تلویزیون را جزو لوازم خانگی به‌حساب می‌آوردیم، گذشته است و حالا باید آن را پای ثابت سرگرمی‌هایمان به‌حساب بیاوریم. فرقی نمی‌کند گیمر باشید یا اوقات فراغتتان را به تماشای ورزش یا فیلم و سریال بگذرانید، نقش مهم تلویزیون در بهتر شدن کیفیت سرگرمی را نمی‌توان انکار کرد.

فهرست مطالب

حتی اگر برند خاصی را برای خرید مدنظر داشته باشید، تنوع محصولات در حدی هست که شما را سردرگم کند؛ مثلا اگر قصد داشته باشید مدلی از تلویزیون‌های سامسونگ را برای خانه یا محل کارتان انتخاب کنید، شاید نتوانید در مورد تمام مدل‌ها تحقیق کرده و مدل مدنظرتان را پیدا کنید. در راهنمای خرید پیش رو، بهترین تلویزیون‌های سامسونگ را معرفی می‌کنیم و مشخصات هرکدام را به‌طور مختصر برمی‌شماریم.

قبل از خرید تلویزیون باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

تلویزیون‌های جدید ویژگی‌های زیادی را در دل خود جا داده‌اند اما برای اینکه بدانید کدام ویژگی برای شما مناسب است، ابتدا باید شناختی کلی نسبت به عملکرد آن ویژگی‌ها داشته باشید که مقاله راهنمای جامع خرید تلویزیون به طور دقیق‌تر به این مباحث پرداخته است.

وضوح و ابعاد

اینکه تلویزیونی که می‌خرید چه ابعاد و وضوحی داشته باشد کاملا بستگی به بودجه، بزرگی و کوچکی فضایی که برای قرار دادن تلوزیون دراختیار دارید و همچنین نحوه استفاده شما از آن دارد. ما در لیست پیش‌رو سعی کردیم مواردی را معرفی کنیم که دارای حداقل وضوح 4K باشند تا علاوه بر تراکم پیکسلی بیشتر، تجربه بصری بهتری را نیز ارائه دهند.

شاید از نظر شما در عمل تفاوت خاصی میان تلویزیون‌های Full HD و 4K نباشد اما هنگامی که آن دو را کنار هم قرار بدهیم و از فاصله استاندارد تعریف شده به آن‌ها نگاه کنیم، مسلماً متوجه تفاوت‌ها خواهیم شد. برای اطلاعات بیشتر، فاصله استاندارد شما از تلویزیون Full HD و 4K باید به‌ترتیب ۳ و ۱.۵ برابر ارتفاع تلویزیون باشد. به عنوان مثال در مقابل تلویزیون‌های ۶۵ اینچی با وضوح 4K، باید فاصله ۱.۵ تا ۲ متری را رعایت کنید.

نوع پنل

پنل تلویزیون‌ها به دو دسته‌ی کلی LCD و OLED تقسیم می‌شوند و نباید توضیحات اشتباه فروشنده‌ها را مبنای خرید خود قرار دهیم؛ بنابراین بهتر است انواع و نحوه کارکرد این پنل‌ها را بهتر بشناسیم.

پنل‌های LCD به دو دسته IPS و VA تقسیم می‌شوند که IPSها در تلویزیون‌های سامسونگ نام ADS را به خود گرفته‌اند و تفاوت، تنها در نام آن‌ها است. پنل‌ IPS نسبت به پنل‌ VA زاویه دید وسیع‌تر اما کنتراست پایین‌تری دارد یعنی پنل‌ VA رنگ مشکی را عمیق‌تر نشان می‌دهد. شما همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت‌های پنل VA و IPS به مقاله تخصصی آن در سایت زومیت مراجعه کنید.

پخش کننده ویدیو تلویزیون Q80A سامسونگ

سامسونگ برای تلویزیون‌های LCD خود که از فناوری کوانتوم دات بهره می‌برند، نام QLED را انتخاب کرده که روشنایی بالاتر و پوشش گسترده‌تری از رنگ‌ها را به پنل می‌بخشد. همچنین تلویزیون‌های miniLED نیز همان تلویزیون‌های LCD هستند که نور آن‌ها توسط تعداد زیادی چراغ کوچک LED تأمین می‌شود و هرچه تعداد این چراغ‌ها بیشتر باشد، رفتار پنل فوق به پنل OLED نزدیک‌تر می‌شود. سامسونگ تلویزیون‌های دارای این قابلیت را نیز Neo QLED می‌نامد.

تلویزیون OLED به چراغ‌های LED برای روشن کردن پیکسل‌ها نیازی ندارد و نور مورد نیاز توسط خود پیکسل‌ها تولید می‌شود. این تلویزیون‌ها کنتراست بسیار بالا و عمق زیادی در رنگ مشکی دارند اما همیشه خطر وقوع پدیده Burn-in تهدیدشان می‌کند.

درگاه‌ها و نرخ تازه‌سازی

نرخ نوسازی یا نرخ تازه‌سازی به معنی این است که تصویر در هر ثانیه چند بار روی صفحه‌نمایش به‌روز می‌شود. در واقع هرچه مقدار این نرخ بالاتر باشد، نمایش تصاویر، منوها یا بازی‌ها نرم‌تر خواهد بود.

کنسول‌های نسل ۹ یعنی پلی استیشن ۵ یا ایکس باکس سری ایکس قادرند تا بازی‌ها را با وضوح 4K و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز اجرا کنند؛ بنابراین اگر قصد دارید تا از تلویزیون خود به عنوان مانیتوری برای کنسول‌های گیمینگ استفاده کنید، بهتر است که در صورت امکان، تلویزیون‌هایی با درگاه HDMI 2.1 تهیه کنید تا از تمام قابلیت‌های کنسول خود بهره ببرید. ما در مقاله بهترین تلویزیون‌ گیمینگ بازار ایران، با درنظر گرفتن تمام فاکتورهای مناسب برای بازی کردن، بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی کردیم.

فناوری HDR

فناوری HDR که امروزه در اکثر نمایشگر‌ها و گوشی‌ها وجود دارد، می‌تواند آیتم‌های موجود در صفحه را با رنگ‌های بسیار غنی‌تر، روشنایی بیشتر و کنتراست بالاتری نمایش دهد. این فناوری‌ دارای استانداردهای HDR10+ (که به صورت اختصاصی در تلویزیون‌های سامسونگ وجود دارد) و دالبی‌ویژن است که در تلویزیون‌های رده‌بالا یافت می‌شود و در هنگام پخش محتوای HDR، تفاوت آن را با فناوری قدیمی SDR متوجه خواهید شد.

تلویزیون‌های سامسونگ گارانتی رسمی و قانونی در کشور ندارند

بار دیگر تأکید می‌کنیم که تلویزیون‌های سامسونگ گارانتی رسمی و قانونی در کشور ندارند و معمولاً توسط فروشنده تا مدت معینی تضمین کارکرد خواهند داشت؛ بنابراین بسیار مهم است که هنگام خرید تلویزیون به فروشگاهی مطمئن مراجعه کرده و حتماً از فروشنده چنین تضمینی را بخواهید.

در این مقاله سعی شده تا دورنمایی از وضعیت تلویزیون‌های سامسونگ موجود در بازار ایران را در اختیار شما قرار بدهیم و نباید آن را با بررسی تخصصی هر محصول اشتباه بگیرید. بنابراین پس از انتخاب هر محصول، می‌توانید مشخصات و امکانات دقیق آن را در سایت سامسونگ مشاهده کنید.

بهترین تلویزیون ۴۳ اینچی سامسونگ

اندازه ۴۳ اینچ، از کوچک‌ترین ابعاد تلوزیون سامسونگ است که ارزش خرید دارد. اگر دنبال اندازه کوچک‌تر برای اتاق با متراژ پایین هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین تلویزیون‌های بازار ایران را نیز مشاهده کنید.

BU8000

سامسونگ 43BU8000

تلویزیون 43BU8000 سامسونگ که محصول سال ۲۰۲۲ و جزو تلویزیون‌های سری ۸ سامسونگ است، با قیمتی نسبتاً اقتصادی برای استفاده روزمره و تماشای فیلم و سریال گزینه‌ی بسیار مناسبی است. مدل 43BU8000 با وضوح 4K و فناوری FRC عمق رنگ ۸ بیتی تلویزیون را در حد تلویزیون‌های ۱۰ بیتی بالا می‌برد و به دلیل وجود چراغ‌های LED در لبه پنل، خبری از تیرگی موضعی در آن نیست.

تلویزیون 43BU8000 به دلیل استفاده از پنل‌ VA عمق رنگ مشکی را بهتر از ‌مدل‌های دارای پنل IPS نمایش می‌دهد اما همچنان زاویه دید آن نیز کمتر است. پردازشگر به کار رفته در این تلویزیون که Crystal Processor 4K نام دارد، رزولوشن تصاویر را بهبود بخشیده و تا حدودی نویز آن‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

مدل مذکور که در زمان نگارش مقاله قیمتی حدود ۱۸ میلیون تومان دارد، با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز و وضوح یاد شده گزینه مناسبی برای بازی کردن است؛ اما از نرخ تازه‌سازی متغیر و مناسب کنسول‌های نسل ۹ یعنی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی نمی‌کند.

البته شاید بتوانید در بازار ایران تلویزیون ۴۳ اینچی QN90B سامسونگ را نیز پیدا کنید که پنل LCD آن از نوع miniLED است اما اگر قصد استفاده معمولی را دارید، ارزشی ندارد تا ۳۵ میلیون برای این اندازه هزینه کنید، بلکه می‌توانید سراغ گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری بروید که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

بهترین تلویزیون ۵۰ اینچی سامسونگ

تلویزیون‌های ۵۰ اینچ نسبت به مدل‌های ۴۳ اینچی فروش بیشتری دارند و یادتان نرود که برای تجربه ایده‌آل این تلویزیون‌ها، باید در فاصله‌ی حدود ۱ تا ۲ متری از آن‌ها قرار بگیرید.

BU8000

سامسونگ 50BU8000

تلویزیون 50BU8000 تقریباً همان ویژگی‌های تلویزیون قبلی را در اندازه‌ی ۵۰ اینچ می‌آورد. پنل همچنان دارای نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتزی، عمق رنگ ۸ بیتی و از نوع VA با وضوح 4K است.

مدل 50BU8000 در نمایش فیلم و تصاویر چیزی کم ندارد و از شفافیت بالایی برخوردار است. همچنین به لطف تکنولوژی FRC، تعداد رنگ‌های موجود در تلویزیون به عدد یک میلیارد می‌رسد که از این نظر حس‌وحال تلویزیون‌های ۱۰ بیتی را به شما القا می‌کند.

سیستم‌عامل Tizen 6.5 و پشتیبانی از فناوری AirPlay برای اتصال دستگاه‌های اپل از دیگر ویژگی‌های تلویزیون 50BU8000 هستند که ارزش خرید آن را بالا می‌برند اما همچنان پنل ۶۰ هرتزی آن را گزینه مناسبی برای کنسول‌های نسل نهمی نمی‌کند.

قیمت تلویزیون سامسونگ در بازه قیمتی ۱۹ تا ۲۰ میلیون تومان قرار دارد که با افزایش قیمت تقریباً ۲ میلیونی، گزینه مناسبی است تا نظرتان را از مدل ۴۳ اینچی به ۵۰ اینچی تغییر دهید.

Q60B

سامسونگ 50Q60B

دیگر تلویزیون ۵۰ اینچی سامسونگ، مدل 50Q60B است که با قیمتی حدود ۲۵ میلیون تومان دارای صفحه‌نمایش QLED از نوع VA است که عمق رنگ مشکی و کنتراست خوبی دارد اما همچنان زاویه دید کمی دارد. مانند تلویزیون‌های دیگر در این بازه قیمتی، نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز و عمق رنگ نیز ۸ بیتی است که البته با فناوری FRC تا حد زیادی به نمایشگرهای ۱۰ بیتی نزدیک شده است.

سیستم‌عامل Tizen 6.5، دو اسپیکر با توان ۲۰ وات و فناوری‌های مختلف از جمله HDR10+، ویژگی‌های دیگری هستند که باعث برتری تلویزیون 50Q60B سامسونگ در این بازه قیمتی شده‌اند.

QN90B

سامسونگ 50QN90B

آخرین مدل ۵۰ اینچ، تلویزیون 50QN90B سامسونگ است که پنل VA آن از فناوری miniLED بهره می‌برد و جزو مدل‌های سال ۲۰۲۲ کره‌ای‌ها محسوب می‌شود.

تلویزیون 50QN90B در بازار به عنوان رقیبی برای تلویزیون C1 ال‌جی در نظر گرفته می‌شود اما به دلیل این‌که دیگر رقیب کره‌ای از پنل‌ OLED در ساخت محصول استفاده کرده، خطر بروز پدیده Burn-in در پیکسل‌ها بالا می‌رود.

با این حال مدل 50QN90B با نرخ‌ نوسازی ۱۲۰ هرتز و عمق رنگ استاندارد ۱۰ بیتی، گزینه مناسبی برای بازی کردن با کنسول‌های نسل نهمی محسوب می‌شود و با ۵۷۶ ناحیه نوردهی مختلف توسط LED‌های کوچک، به روشنایی بالاتری نسبت به پنل‌های OLED دست پیدا می‌کند اما همچنان به دلیل استفاده از پنل VA زاویه دید کمتری نسبت‌به آن‌ها دارد.

قیمت تلویزیون 50QN90B سامسونگ در حال حاضر چیزی حدود ۴۰ تا ۴۲ میلیون تومان است.

بهترین تلویزیون ۵۵ اینچی سامسونگ

تلویزیون‌های ۵۵ اینچی از پرفروش‌ترین‌ها در بازار هستند و قشر زیادی از جامعه به آن‌ها علاقه‌ دارند و ما هم سعی کردیم تنوع خوبی را در کالاهای معرفی شده‌ی این مقاله لحاظ کنیم. فاصله مناسب برای تماشای محتوای 4K در این تلویزیون‌ها، حدود ۲ تا ۲٫۵ متر است.

BU8000

سامسونگ 55BU8000

اگر دقت کرده باشید در تمامی ابعاد، تلویزیون‌های مدل BU8000 معرفی شده‌اند. در این بخش نیز مدل ۵۵ اینچی این سری با ویژگی‌هایی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم یعنی پنل VA با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتزی، عمق رنگ ۸ بیتی (ارتقا‌یافته با فناوری FRC) و قیمت مناسب، برای استفاده روزمره و تماشای عکس و فیلم گزینه بسیار مناسبی است اما اگر می‌خواهید از بازی کردن با کنسول‌های نسل نهمی بیشترین لذت را ببرید، پیشنهاد ما خرید تلویزیون‌های دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است.

تلویزیون 55BU8000 سامسونگ با قیمتی حدود ۲۲ تا ۲۳ میلیون تومان در فروشگاه‌های فیزیکی در سطح بازار موجود است.

Q60B

سامسونگ 55Q60B

تلویزیون 55Q60B سامسونگ که قبلاً مدل ۵۰ اینچی آن را معرفی کردیم، به‌دلیل داشتن پنل‌های VA از نوع QLED، روشنایی و کنتراست بالاتری نسبت به تلویزیون‌های رقیب در بازه قیمتی مربوط‌به خود دارد.

نرخ تازه‌سازی این تلویزیون ۶۰ هرتز است و برای بازی با کنسول‌های نسل نهم مناسب نیست اما به دلیل داشتن قابلیت Auto Game Mode به محض اتصال کنسول بازی، تلویزیون در بهینه‌ترین حالت برای این‌کار قرار می‌گیرد و تا حدودی نقص موجود را جبران می‌کند.

پردازشگر Quantum Processor Lite 4K که در مدل سال گذشته نیز استفاده شده بود، فناوری HDR10+، اسپیکر دوتایی ۲۰ واتی و عمق رنگ ۸ بیتی ارتقایافته با فناوری FRC، از دیگر ویژگی‌های تلویزیون 55Q60B سامسونگ هستند که ارزش خرید آن را بالا می‌برند.

قیمت تلویزیون 55Q60B حدود ۲۷ میلیون تومان است اما شما می‌توانید با خرید مدل 55Q65B، حدود یک میلیون تومان کمتر هزینه کنید که تفاوت این دو، تنها در طراحی پایه‌های آن‌ها است.

Q70B

سامسونگ 55Q70C

تلویزیون 55Q70C سامسونگ که جزو تلویزیون‌های گیمینگ و محصول سال ۲۰۲۳ است، با امکانات بی‌نظیری در بخش بازی، ارزش خرید خود را به‌شدت ارتقا بخشیده است.

مدل 55Q70C به‌دلیل استفاده از پنل VA عمق رنگ مشکی و کنتراست بسیار خوبی دارد که پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز با ۴ درگاه HDMI 2.1، این تلویزیون را آماده میزبانی از کنسول‌های نسل نهم در بالاترین کیفیت می‌کند. همچنین با بهره‌مندی از فناوری‌های ‌Free Sync و G-Sync، پرش تصویر هنگام بازی کردن و نمایش محتوای ویدیویی را به حداقل می‌رساند.

ویژگی بارز دیگر، بلندگوهای ۲۰ واتی و فناوری Adaptive Sound+ هستند که صداها را با توجه به محتوای در حال پخش و شرایط محیط تنظیم می‌کنند که البته نسبت به تلویزیون 55Q80B سامسونگ که دارای بلندگوهای ۶۰‌ واتی است صدای کمتری دارد اما چون در سایر ویژگی‌ها تفاوت‌های زیادی مشاهده نمی‌شود، اختلاف قیمت ۶ میلیونی، آن‌قدر‌ها ارزشش را ندارد.

قیمت تلویزیون 55Q70C سامسونگ در حال حاضر چیزی حدود ۳۵ میلیون تومان است که اگر به قابلیت‌های گیمینگ این تلویزیون نیازی ندارید، می‌توانید با همین قیمت مدل ۶۵ اینچی BU8000 را نیز خریداری کنید که در ادامه آن را معرفی کرده‌ایم.

QN90B

سامسونگ 55QN90B

تلویزیون 55QN90B سامسونگ با پنل VA و فناوری miniLED برای تأمین نور پیکسل‌ها، روشنایی بسیار زیادی دارد و رنگ مشکی را تقریباً مانند تلویزیون‌های OLED نمایش می‌دهد، از این رو گزینه مناسبی به عنوان جایگزینی برای تلویزیون‌های CS و C2 ال‌جی شناخته می‌شود که در معرض پدیده Burn-in هستند.

اسپیکرهای قدرتمند ۶۰ واتی با صدای فراگیر، عمق رنگ ۱۰ بیتی و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز به همراه بسیاری از ویژگی‌های گیمینگ سامسونگ در کنار طراحی مینیمال و ظریف، ارزش خرید تلویزیون 55QN90B را تا حد زیادی بالا برده‌اند. همچنین استفاده سامسونگ از پردازشگر Neo Quantum Processor 4K، باعث شده تا محتواهای در حال نمایش با کمک هوش مصنوعی، در لحظه بهبود پیدا کنند.

قیمت تلویزیون مذکور در زمان نگارش مقاله، چیزی حدود ۵۴ میلیون تومان است.

بهترین تلویزیون ۶۵ اینچی سامسونگ

از آن‌جایی که فاصله مناسب برای تماشای تلویزیون‌های ۶۵ اینچی حدود ۲٫۵ متر است، این محصولات برای فضا‌ها یا اتاق‌های بزرگ‌تر گزینه بهتری هستند.

BU8000

سامسونگ 65BU8000

نسخه ۶۵ اینچی مدل BU8000 نیز درست مانند اعضای کوچک‌تر این خانواده، محصول سال ۲۰۲۲ بوده که از پنل VA با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز و عمق رنگ ۸ بیتی (ارتقایافته با فناوری FRC) استفاده می‌کند. این تلویزیون چندان مناسب کنسول‌های نسل نهمی نیست اما همچنان گزینه مناسبی برای بازی کردن با سایر کنسول‌ها محسوب می‌شود.

تلویزیون 65BU8000 سامسونگ با قیمتی حدود ۳۵ میلیون تومان در فروشگاه‌ها موجود است.

Q60B

سامسونگ 65Q60B

تلویزیون 65Q60B سامسونگ که قبلاً مدل ۵۵ اینچی آن را نیز معرفی کردیم، از فناوری کوانتوم دات در پنل VA خود استفاده می‌کند که باعث شفاف‌تر شدن محتوا و رنگ‌های موجود در آن می‌شود.

البته پنل‌های VA وسعت دید کمتری نسبت به سایر پنل‌ها دارند، ازاین‌رو اگر اتاقی که تلویزیون را در آن قرار داده‌اید مناسب تماشا از روبه‌رو نیست، می‌توانید سراغ نمونه‌های دارای پنل IPS یا برخی از تلویزیون‌های ال‌جی در این رنج قیمتی بروید.

مدل 65Q60B در حال حاضر با قیمتی حدود ۳۷ میلیون تومان در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد.

Q70B

سامسونگ 65Q70C

تلویزیون‌های گیمینگ و اقتصادی سری Q70C که محصول سال ۲۰۲۳ سامسونگ هستند، با پنل VA و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز که از طریق ۴ پورت HDMI 2.1 قابل دسترسی است، به شما امکان می‌دهد تا از بالاترین کیفیت کنسول‌های نسل نهمی خود، با قیمتی بسیار مناسب لذت ببرید.

همچنین طراحی ظریف و سیستم‌عامل Tizen 7 که دارای جدیدترین رابط نرم‌افزاری برای تلویزیون‌های سامسونگ است، محیط نرم و روانی را برای انجام امور روزانه مانند تماشای فیلم و عکس به ارمغان می‌آورد.

قیمت تلویزیون مذکور در زمان نگارش مقاله چیزی حدود ۵۰ میلیون تومان اعلام شده است.

QN85B

سامسونگ 65QN85B

تلویزیون ۶۵ اینچی QN85B که از تلویزیون‌های miniLED سامسونگ به حساب می‌آید و خطر به‌وجود آمدن پدیده Burn-in تلویزیون‌های OLED نیز در آن وجود ندارد، گزینه بسیار مناسبی در مقایسه با تلویزیون‌های ال‌جی هم‌رده است.

از ویژگی‌های کلیدی تلویزیون ۶۵ اینچی سامسونگ می‌توان به وضوح 4K و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز اشاره کرد که که آن را برای بازی با کنسول‌های نسل نهم به گزینه‌ای ایدئال تبدیل می‌کند.

طراحی پایه به صورت تکی و به کار بردن ظرافت بسیار زیاد در مراحل ساخت این محصول، باعث می‌شود تا قیمت ۷۰ میلیون تومانی آن، ارزش پرداخت داشته باشد.

QN90B

سامسونگ 65QN90B

تلویزیون 65QN90B سامسونگ نیز مانند مدلی قبلی، بهترین جایگزین برای تلویزیون‌های OLED محسوب می‌شود. این تلویزیون که از مدل 65QN85B کنتراست و روشنایی بالاتری دارد، در پسِ پنل خود با ۷۲۰ ناحیه نوردهی که توسط چراغ‌های miniLED تأمین می‌شود، وظیفه نوررسانی به پیکسل‌ها را بر عهده دارد.

مدل 65QN90B که در بازار قیمتی حدود ۸۴ میلیون تومان دارد، با اسپیکرهای ۶۰ واتی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، بهترین گزینه برای کسانی است که بدون درنظر گرفتن بودجه قصد لذت بردن از یک تلویزیون ۶۵ اینچی تمام و کمال را دارند.

بهترین تلویزیون ۷۵ اینچی سامسونگ

تلویزیون‌های ۷۵ اینچی برای اتاق‌ها و سالن‌های بزرگ گزینه خوبی محسوب می‌شوند اما به‌دلیل قیمت بالا به اندازه مدل‌های ۵۵ و ۶۵ اینچی پرفروش نیستند؛ بنابراین مدل‌هایی را معرفی کردیم که دارای امکانات عالی برای بازی کردن و تماشای فیلم هستند و برای تجربه ایده‌آل محتوای 4K آن‌ها، باید حدود ۳ متر از این تلویزیون‌ها فاصله بگیرید.

Q70A

سامسونگ 75Q70A

مدل ۷۵ اینچی تلویزیون Q70A سامسونگ محصول سال ۲۰۲۱ و یکی از اقتصادی‌ترین تلویزیون‌های ۷۵ اینچی بازار است. این مدل با پشتیبانی از نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز و عمق تصویر ۸ بیتی که با فناوری FRC ارتقا یافته، گزینه مناسبی برای بازی کردن با کنسول‌های نسل نهمی است.

قیمت تلویزیون ۷۵ اینچی سامسونگ حدود ۶۸ تا ۷۹ میلیون تومان برآورد شده است.

Q80B

سامسونگ 75Q80B

تلویزیون ۷۵ اینچی Q80B سامسونگ که محصول سال ۲۰۲۲ است، با امکاناتی همچون اسپیکرهای قدرتمند ۶۰ واتی، پنل ADS (استاندارد سامسونگ برای پنل‌های IPS) با زاویه دید گسترده و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز در کنار وضوح 4K، گزینه بسیار خوبی برای بازی‌های نسل نهمی و تماشای محتوای HDR محسوب می‌شود اما عمق رنگ مشکی به اندازه پنل‌های VA نیست.

قیمت مدل 75Q80B با افزایش قیمت حدود ۱۰ میلیون تومانی نسبت به دو ماه پیش، چیزی حدود ۹۰ میلیون تومان است.

QN85B

سامسونگ 75QN85B

تلویزیون سامسونگ 75QN85B جزو بهترین تلویزیون‌های miniLED سامسونگ است که با تعداد نامشخصی از چراغ‌های کوچک، در پشت پنل IPS خود نور هر پیکسل را تأمین می‌کند و کیفیت خارق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد.

این مدل دارای وضوح 4K و عمق رنگ ۱۰ بیتی واقعی است که در کنار نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی، می‌توانید از جدیدترین بازی‌های موجود روی کنسول‌های نسل نهم لذت ببرید. قیمت مدل 75QN85B سامسونگ در حال حاضر چیزی حدود ۱۱۵ میلیون تومان است.

QN90B

سامسونگ 75QN90B

گران‌ترین تلویزیون ۷۵ اینچی سامسونگ لیست ما مدل 75QN90B است که با پنل VA و ۹۲۰ ناحیه نوردهی miniLED، روشنایی و کنتراست بسیار بالایی را به نمایش می‌گذارد و مانند تلویزیون‌های گران‌قیمت ال‌جی، خطر وقوع پدیده ‌Burn-in نیز در آن‌ وجود ندارد.

نرخ تازه‌سازی تلویزیون 75QN90B نیز ۱۲۰ هرتز بوده و به‌دلیل وجود فناوری‌های بهبود کیفیت تصویر، بازی کردن با کنسول‌های نسل ۹ یکی از بهترین تجربه‌های شما را در استفاده از این تلویزیون رقم خواهد زد. قیمت مدل مذکور در حال حاضر چیزی حدود ۱۶۰ میلیون تومان است.

بهترین تلویزیون سامسونگ

سامسونگ s95b

سامسونگ S95B

تلویزیون سامسونگ S95B محصول سال ۲۰۲۲ کره‌ای‌ها است که مدل جدید آن S95C نام دارد؛ اما به دلیل اینکه در حال حاضر در بازار ایران موجود نیست، ما به معرفی مدل مذکور بسنده کردیم. مدل S95B دارای پنل OLED با وضوح 4K و نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز است که حتی بالاتر از استاندارد تعریف شده برای کنسول‌های نسل نهم است.

عمق رنگ، ۱۰ بیتی واقعی است و به لطف پنل OLED، کنتراست تصاویر در این مدل، به نقطه اوج و بالاترین میزان خود میان سایر تلویزیون‌های سامسونگ می‌رسد. تلویزیون S95B دارای دو اندازه ۵۵ و ۶۵ اینج در بازار ایران است و قیمت آن‌ها به ترتیب در محدوده‌ی ۷۰ و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

ممنون که تا اینجای مقاله با ما همراه بودید. اگر تلویزیونی مدنظرتان هست که در این راهنمای خرید ذکر نکرده‌ایم، خوشحال می‌شویم آن را با ما و سایر کاربران زومیت نیز به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات