تعداد بیشتری از تلویزیون‌های سامسونگ به پنل اولد ال‌جی مجهز می‌شوند

پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
تلویزیون Q80A سامسونگ
سامسونگ برای تأمین پنل‌های مورد نیاز تلویزیون‌های OLED خود، حجم بیشتری از پنل‌های ال‌جی را خریداری می‌کند.
تبلیغات

طبق اعلام مؤسسه‌ی تحقیقاتی Omdia، سامسونگ قصد دارد امسال استفاده از پنل‌های اولد ال‌‌جی را (که با نام تجاری WOLED شناخته می‌شوند) در محصولاتش افزایش دهد. سامسونگ احتمالاً در سال جاری میلادی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار پنل WOLED ال‌جی را در تلویزیون‌های خود استفاده خواهد کرد که درمقایسه‌با سال گذشته ۱۰ تا ۲۰ هزار واحد افزایش یافته است.

انتظار می‌رود ال‌جی دیسپلی امسال حدود ۶ میلیون پنل تولید کند؛ ال‌جی الکترونیکس حدود ۳٫۵ تا ۴ میلیون واحد از این پنل‌ها را در محصولات خودش استفاده خواهد کرد و پنل‌های باقی‌مانده به شرکت‌های دیگر از جمله سونی و سامسونگ فروخته خواهند شد. طبق گزارش Omdia، سامسونگ الکترونیکس بخش قابل‌توجهی از پنل‌های ال جی را در سال جاری خریداری خواهد کرد.

سامسونگ دیسپلی یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در صنعت نمایشگر محسوب می‌شود و در سال جاری میلادی ۱٫۴ میلیون پنل اولد پیشرفته‌ی کوانتوم دات با نام تجاری QD-OLED تولید خواهد کرد. سامسونگ الکترونیکس ۱٫۱ میلیون واحد از این پنل‌ها را در انواع تلویزیون های خود استفاده خواهد کرد و بقیه را به سونی می‌فروشد.

انتظار می‌رود در سال جاری دو میلیون تلویزیون سامسونگ با پنل اولد تولید شود که نسبت‌به سال گذشته دوبرابر بیشتر است.

انتظار می‌رود فروش کلی تلویزیون‌های اولد در سال جاری به ۶٫۳ میلیون دستگاه برسد و سهم سامسونگ و ال‌جی در این میان حدود ۵٫۵ میلیون دستگاه خواهد بود.

سامسونگ از پنل‌های WOLED سری B و سری C ال‌جی در تلویزیون‌های اولد خود استفاده خواهد کرد و پنل‌های QD-OLED را همچنان در مدل‌های پرچمدار ازجمله تلویزیون S95D مورد استفاده قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات