۱۸ سال حکمرانی؛ سامسونگ باردیگر بزرگ‌ترین تولیدکننده تلویزیون در دنیا شد

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تلویزیون Q80A سامسونگ
حجم تولید بسیار زیاد تلویزیون‌های سامسونگ باعث شد این شرکت همچنان پیشتاز بازار جهانی باقی بماند.
تبلیغات

براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی سامسونگ، این شرکت در سال ۲۰۲۳ برای هجدمین بار متوالی لقب برترین تولیدکننده‌ی تلویزیون در جهان را ازآنِ خود کرد. سامسونگ اولین بار در سال ۲۰۰۶ این عنوان را کسب کرد و از آن سال به رهبر بازار جهانی تلویزیون تبدیل شده است.

غول فناوری کره‌ای مجموعه‌ی متنوعی از تلویزیون‌ها را تولید می‌کند. تلویزیون سامسونگ از مدل‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ی LCD تا تلویزیون‌های پیشرفته‌ با چراغ‌های MicroLED را شامل می‌شود.

گزارش جدید شرکت تحقیقاتی Omdia نشان می‌دهد که سامسونگ در سال ۲۰۲۳ با کسب ۳۰٫۱ درصد سهم، جایگاه نخست بازار جهانی تلویزیون را به‌دست آورده و ۸٫۳۱ میلیون تلویزیون Neo QLED و QLED (هر دو مجهز به پنل LCD) فروخته است. تلویزیون‌‌های QLED از سال ۲۰۱۷ وارد بازار شدند و سامسونگ از آن زمان بیش از ۴۴ میلیون تلویزیون QLED را روانه‌ی بازار کرده است.

غول فناوری کره‌ای در رتبه‌ی نخست رده‌بندی تلویزیون‌های فوق پریمیوم (محصولاتی با قیمت بیش از ۲٬۵۰۰ دلار و ابعاد بیش از ۷۵ اینچ) قرار گرفته است. در سال ۲۰۲۳، سامسونگ در این بخش ۶۰٫۵ درصد از سهم بازار را کسب کرد که حدود ۱۲٫۲ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ بود.

در سال ۲۰۲۲، سامسونگ نسل جدید تلویزیون‌های OLED خود را رونمایی کرد و در همان سال بیش از یک‌میلیون از آن مدل‌ها فروخته شد. این شرکت توانست با فروش تلویزیون‌های اولد ۲۲٫۷ درصد از سهم بازار را نصیب خود کند.

سامسونگ انتظار دارد فروش تلویزیون‌های OLED در سال جاری افزایش یابد؛ چراکه این تلویزیون‌ها امسال در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند. در نمایشگاه CES 2024، این شرکت سری جدید تلویزیون‌های اولد خود مجهز به پنل ضدانعکاس (Glare Free) را نیز پرده‌برداری کرد.

یونگ سوک وو، رئیس بخش تجاری سامسونگ الکترونیکس، گفت:‌ «کسب جایگاه نخست در بازار جهانی تلویزیون برای ۱۸ سال متوالی، نتیجه‌ی اعتماد مشتریان به این شرکت است و سامسونگ قصد دارد در آینده تلویزیون‌های MicroLED ارزان‌تر و کوچک‌تر تولید کند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات