بهترین تلویزیون‌ها در IFA ۲۰۲۳؛ از microLED سامسونگ تا تلویزیون کم‌مصرف Vestel

دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
بهترین تلویزیون‌ های معرفی شده در IFA 2023
شرکت‌های مختلف در IFA امسال با نمایش جدیدترین دستاوردهای خود در حوزه‌ی تلویزیون، دیدگاه خود را از آینده‌ی این صنعت به‌ تصویر کشیدند.
تبلیغات

رویداد IFA هرسال میزبان معرفی محصولات جذاب فناوری است و امسال در این نمایشگاه برندهای مختلف از جدیدترین دستاوردهای خود در حوزه‌ی مختلف و ازجمله تلویزیون رونمایی کردند.

در این مقاله قصد داریم شما را به تعدادی از بهترین و جذاب‌ترین تلویزیون‌های معرفی‌شده در IFA ۲۰۲۳ آشنا کنیم که هرکدام سعی دارند با فناوری‌ها و امکانات جدید، توجه مردم را به‌ خود جلب کنند.

۱. تلویزیون مفهومی OLED توشیبا با ظاهر کلاسیک

تلویزیون OLED توشیبا با طراحی Retro

توشیبا در رویداد IFA امسال از مدل مفهومی تلویزیون OLED خود رونمایی کرد و به‌نظر می‌رسد در طراحی آن از ظاهر محصولات سری براون در دهه‌های گذشته الهام گرفته است.

تلویزیون توشیبا به‌عنوان مدل مفهومی با بدنه‌ای از جنس پلاستیک ساخته شده و پایه‌های کوتاهی دارد. بدین‌ترتیب می‌توان این محصول را به‌طور مستقیم روی میز تلویزیون قرار داد. به‌نظر نمی‌رسد نسخه‌ی نهایی این دستگاه تفاوت چندانی با مدل مفهومی معرفی‌شده در IFA ۲۰۲۳ داشته باشد و احتمالاً با همین طراحی روانه‌ی بازار خواهد شد.

۲. تلویزیون ال جی StanbyME Go

تلویزیون قابل حمل ال جی StandbyME Go

اگر نام StandbyME Go برایتان آشنا به‌نظر می‌رسد چندان جای تعجب نیست زیرا ال جی اخیراً از این محصول رونمایی کرده بود. این دستگاه به‌عنوان تلویزیون قابل‌حمل در چمدان مخصوص خود قرار دارد و می‌توان زاویه‌اش را درحالت دلخواه تنظیم کرد.

چمدان و بازوهای نگه‌دارنده‌ی تلویزیون ال جی StandbyME Go بسیار مستحکم هستند تا خیالتان هنگام استفاده در فضای باز راحت باشد. اگر زمان زیادی را در طبیعت به‌سر می‌برید این تلویزیون احتمالاً گزینه‌ی مناسبی برای شما خواهد بود زیرا می‌توانید از آن در هرجایی استفاده کنید.

۳. تلویزیون microLED سامسونگ

تلویزیون سامسونگ microLED

تلویزیون microLED سامسونگ قبلاً معرفی شده و حالا در رویداد IFA ۲۰۲۳ به‌نمایش درآمده تا کاربران بتوانند تجربه‌ی تماشای محتوا را از نزدیک روی آن احساس کنند.

تلویزیون‌های microLED اساساً کارکردی شبیه نمونه‌های OLED دارند و بدین‌ترتیب هر پیکسل در صفحه، نور مخصوص خود را ساطع می‌کند و برای نمایش رنگ مشکی به‌طور کامل خاموش می‌شود. به‌هرحال microLED از اجزای ارگانیک استفاده نمی‌کند و درنتیجه سطح روشنایی بیشتر و دوام بالاتری دارد. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به کنتراست و دقت رنگ بسیار بالا اشاره کرد.

قیمت تلویزیون سامسونگ microLED درحال حاضر بسیار زیاد است و شاید خرید آن برای همه بصرفه نباشد.

۴. تلویزیون لیزری هایسنس

تلویزیون لیزری هایسنس

هایسنس تمایل دارد تلویزیون‌های لیزری خود را در دسته‌ی تلوزیون‌های استاندارد قرار دهد، هرچند که این محصول اساساً پروژکتور لیزری 4K است که به‌همراه صفحه‌نمایش عرضه می‌شود.

این امکان وجود دارد از دو تلویزیون هایسنس ایزری درکنار یکدیگر استفاده کنید و درنتیجه محتوا را روی صفحه‌ای با ابعاد بزرگ‌تر تماشا کنید. درواقع با این ترکیب می‌توان صفحه‌ای عریض با ابعاد چشمگیر ۲۰۰ اینچ به‌دست آورد که برای تماشای فیلم بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد.

۵. تی سی ال TCL X955

تلویزیون تی سی ال X955

گفته می‌شود تلویزیون تی سی ال X955 می‌تواند به روشنایی خیره‌کننده‌ی ۵۰۰۰ نیت برسد که ۲۵ درصد بیشتر از سطح روشنایی تلویزیون‌های miniLED پرچم‌دار بازار و ۲۵۰ درصد روشن‌تر از تلوزیون‌های OLED امروزی است.

اما سطح روشنایی ۵۰۰۰ نیت واقعاً کاربردی است؟ پاسخ به این سؤال به هدف شما بستگی دارد. اگر در طول روز در اتاقی با نور بسیار زیاد تلویزیون تماشا می‌کنید، روشنایی تلویزیون X955 می‌تواند کاربردی باشد. این محصول حتی می‌تواند انعکاس‌های مختلف را از بین ببرد تا تجربه‌ای لذت‌بخش از تماشای محتوا در نور بسیار زیاد داشته باشید. جالب است بدانید روشنایی در روزهای کاملاً آفتابی از ۷۰۰۰ نیت شروع می‌شود.

۶. تلویزیون Loewe Iconic

تلویزیون Loewe Iconic

Loewe Iconic یکی از جالب‌ترین تلویزیون‌هایی بود که در IFA ۲۰۲۳ به‌نمایش درآمد. اگر به‌دنبال تلویزیون OLED کاملاً متفاوت هستید، این محصول با سیستم صوتی پوشیده‌شده با پارچه که به شکل پایه در بخش زیرین قرار دارد، عرضه می‌شود. این پایه Syno-Stone نام دارد که درواقع ماده‌ای بازیافتی محسوب می‌شود و از سنگ واقعی ساخته شده است.

نکته‌ی جالب اینکه خریداران می‌توانند هنگام سفارش Loewe Iconic، از بین طرح‌های مختلف پوشش سنگی و پارچه‌های متنوع و حتی منبت‌های رنگی کناری، گزینه‌ی موردنظرشان را برای پوشش بلندگو انتخاب کنند.

۷. تلویزیون هایسنس R7K

تلویزیون هایسنس R7K

ترکیب قاب‌های هنری سنتی با تلویزیون‌های کلاسیک! این توضیح بهترین جمله‌ای است که می‌توان برای وصف تلویزیون هایسنس R7K به‌کار برد. این محصول از پنل رده‌بالا با نور زمینه‌ی LED بهره می‌برد و بنابراین کیفیت نمایش محتوا و دقت رنگ بسیار بالایی دارد.

برخلاف بسیاری از تلویزیون‌های مفهومی معرفی‌شده در IFA امسال، امکان خرید تلویزیون هایسنس R7K وجود دارد و این یعنی محصول مذکور روانه‌ی بازار خواهد شد.

۸. تلوزیون مفهومی OLED توشیبا با اسپیکر کناری

تلویزیون OLED توشیبا با اسپیکر کناری

یکی دیگر از تلویزیون‌های مفهومی توشیبا که احتمالاً هرگز روانه‌ی بازار نخواهد شد همین محصول است. امروزه طراحی اکثر تلویزیون‌های موجود در بازار بسیار شبیه یکدیگر شده و همه از قاب ساده‌ی باریک مشکی و نقره‌ای بهره می‌برند.

اکنون توشیبا تصمیم گرفته کمی خلاقیت به‌خرج دهد و تلویزیون مفهومی OLED خود را به اسپیکرهایی که در لبه‌های کناری تعبیه‌شده‌اند مجهز کند و بدین‌ترتیب صدا به‌طور مستقیم برای کاربر پخش می‌شود.

۹. تلویزیون هایسنس UXN

تلویزیون هایسنس UXN

هایسنس تلویزیون پرچمدار آینده‌ی خود را در رویداد IFA ۲۰۲۳ رونمایی کرد. اگرچه این محصول فعلاً درحد مدل اولیه است، نسخه‌ی نهایی می‌تواند با بهینه‌سازی‌های مختلف و بهبود در طراحی عرضه شود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تلویزیون هایسنس UXN، بهره گرفتن از فناوری‌های جدید ضد انعکاس نور است. به‌هرحال بسیاری از مردم تلوزیون‌های خود را در اتاق یا پذیرایی پرنور قرار می‌دهند و چنین قابلیتی می‌تواند به نمایش بهتر محتوا روی صفحه‌ی تلویزیون کمک کند.

۱۰. تلویزیون کم‌مصرف Vestel

تلویزیون Vestel

تلویزیون کم‌مصرف Vestel یکی از زیباترین و با کیفیت‌ترین محصولاتی بود که در IFA ۲۰۲۳ رونمایی شد. شرکت ترکیه‌ای Vestel محصولی را به‌نمایش گذاشت که ادعا می‌کند نسبت‌ به نمونه‌های مشابه موجود در بازار تا ۵۵ درصد در مصرف انرژی بهینه‌تر عمل می‌کند و این موضوع هیچ تأثیری بر کاهش روشنایی یا یکنواختی پنل آن ندارد.

باید دید تلویزیون کم‌مصرف Vestel پس‌ از عرضه به بازار چه عملکردی از خود نشان خواهد داد و فناوری صرفه‌جویی در مصرف انرژی آن در واقعیت چه تأثیری بر روشنایی نهایی تصویر خواهد داشت. به‌ نظر می‌رسد این شرکت از نوع دیگری LED برای نورپردازی تلویزیون جدیدش بهره می‌برد و ترتیب قرارگیری این LED-ها نیز نسبت‌ به اکثر مدل‌های موجود در بازار تفاوت دارد.

طی دهه‌ی گذشته شاهد پیشرفت‌های بسیار چشمگیری در صنعت تلویزیون بوده‌ایم و می‌توان گفت محصولات امروزی در این حوزه واقعاً با نمونه‌های دهه‌های گذشته قابل مقایسه نیستند. البته اضافه شدن فناوری‌های جدید باعث شده قیمت تلویزیون برندهای مختلف نیز افزایش یابد و به‌عنوان مثال سامسونگ اخیراً از تلویزیون microLED جدیدش با قیمت سرسام‌آور ۱۰۰ هزار دلار رونمایی کرده است.

به‌هرحال امیدواریم پیشرفت فناوری و رقابت شرکت‌ها باعث شود در آینده‌ی نزدیک، جدیدترین امکانات و تکنولوژی‌های حوزه‌ی تلویزیون با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر دردسترس خریداران قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات