TCL درکمال تعجب، وعده‌هایش برای عرضه تلویزیون QD-OLED در سال ۲۰۲۳ را پس‌ گرفت

دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تلویزیون TCL Q7 5K از نمای جلو
TCL اعلام کرده است اطلاعیه‌های مربوط به تلویزیون‌های QD-OLED این شرکت به‌اشتباه منتشر شده است.
تبلیغات

قبل از رویداد CES 2023، گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد TCL قصد دارد اولین تلویزیون QD-OLED خود را تا پایان سال جاری روانه‌ی بازار کند. این گزارش‌ها براساس اطلاعاتی مطرح شد که به‌طور‌خصوصی و در رویدادی مطبوعاتی دراختیار برخی رسانه‌ها قرار داده شده بود. به‌نوشته‌ی دیجیتال‌ترتدز، اکنون TCL از ادعاهایش عقب‌نشینی و اعلام کرده است که جزئیات مربوط به برنامه‌های آن برای عرضه‌ی تلویزیون‌های QD-OLED، به‌اشتباه صادر شده است.

اگرچه این خبر ناامید‌کننده به‌نظر می‌رسد، چندان هم تعجب‌آور نیست؛ زیرا در گزارش‌های مربوط به جاه‌طلبی‌های TCL درباره‌ی فناوری QD-OLED، اشاره شده بود که این شرکت احتمالاً نمی‌تواند به وعده‌های خود عمل کند. سال ۲۰۲۱، این برند اولین تلویزیون QD Zero مینی‌ LED خود را معرفی کرده بود و سپس در سال ۲۰۲۲ باردیگر این محصول را به‌نمایش گذاشت. اکنون در اوایل سال ۲۰۲۳ به‌سر می‌بریم و هنوز نشانه‌ای از تلویزیون X9 8K و عرضه‌ی آن در خُرده‌فروشی‌ها وجود ندارد.

TCL به ساخت تلویزیون‌های باکیفیت با قیمت ارزان‌تر از سایر برندهای مطرح بازار شهرت دارد؛ بنابراین، تلویزیون QD-OLED این شرکت احتمالاً با قیمتی بسیار ارزان‌تر از مدل‌های مشابه سامسونگ و سونی عرضه خواهد شد.

برای یادآوری باید اشاره کنیم QD-OLED نوع جدیدی از فناوری نمایشگر است که درواقع، مزیت‌های کوانتوم‌دات را با پنل OLED ترکیب می‌کند که نتیجه آن صفحه‌نمایشی بسیار نازک است که می‌تواند رنگ‌های بسیار جذاب و دقیق‌تر، مشکی عمیق و روشنایی بسیار بیشتری ارائه دهد. درحال‌حاضر، سامسونگ دیسپلی تنها شرکتی است که پنل‌های QD-OLED را تولید می‌کند و همین موضوع باعث شده است در ساخت پنل‌های OLED رقابت سنگین‌تری با ال‌جی دیسپلی داشته باشد.

به‌نظر می‌رسد QD-OLED درمقایسه‌با OLED برتری‌هایی دارد؛ اما تا این لحظه، فرایندهای تولید OLED بیشتر تکامل یافته است و ابعاد پنل‌های تولید‌شده با این فناوری به ۹۸ اینچ نیز می‌رسد. این پیشروی می‌تواند فقط تا یک‌ سال دیگر ادامه پیدا کند؛ زیرا غول فناوری کره‌ای اخیراً اعلام کرده است که سال ۲۰۲۳ تلویزیون ۷۷ اینچی QD-OLED معرفی خواهد کرد و این یعنی پنل‌های بزرگ‌تر با فناوری مذکور به‌زودی دردسترس قرار خواهند گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات