سامسونگ برای شانزدهمین سال متوالی صدرنشین بازار جهانی تلویزیون شد

دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت تحقیقاتی Omdia اعلام کرد که سامسونگ الکترونیکس برای شانزدهمین سال متوالی در صدر بازار جهانی تلویزیون قرار گرفته است.
تبلیغات

به‌گزارش سم‌موبایل، سامسونگ در سال ۲۰۲۱ بار دیگر در صدر بازار جهانی تلویزیون قرار گرفت. غول کره جنوبی به‌ مدت ۱۶ سال متوالی این موفقیت بسیار چشمگیر را کسب کرده است. این پیامد همچنین نشان می‌دهد که سامسونگ به‌طور پیاپی با نوآوری‌هایش، مصرف‌کنندگان را راضی نگه داشته است.

به‌ گفته شرکت تحقیقاتی Omdia، سهم بازار جهانی سامسونگ در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۹٫۸ درصد و مهم‌تر از آن، ارزش سهام کره جنوبی ۲۹٫۵ درصد بود. طی پنج‌ سال گذشته سامسونگ تلاش کرد تا فروش تلویزیون‌های پریمیوم خود را افزایش دهد و در این‌ بین تلویزیون‌های QLED نقش پررنگی در تحقق اهداف شرکت داشته‌اند.

تلویزیون‌های QLED در سال ۲۰۱۷ معرفی شدند و سامسونگ از آن‌ زمان توانست ۲۶ میلیون دستگاه را روانه‌ی بازار کند. طبق گزارش Omdia، رهبر جهانی تلویزیون تنها در سال ۲۰۲۱ حدود ۹٫۴۳ میلیون تلویزیون QLED را روانه بازار کرده است. در ادامه می‌توانید ارقام فروش سالانه‌ی تلویزیون QLED سامسونگ را مشاهده کنید:

  • سال ۲۰۱۷: ۰٫۸۰ میلیون
  • سال ۲۰۱۸: ۲٫۶۰ میلیون
  • سال ۲۰۱۹: ۵٫۳۲ میلیون
  • سال ۲۰۲۰: ۷٫۷۹ میلیون
  • سال ۲۰۲۱: ۹٫۴۳ میلیون
جایگاه نخست سامسونگ برای ۱۶ سال متوالی

در فضای بازار الکترونیکی (Market Space)، ارزش سهام سامسونگ در بخش تلویزیون‌های پریمیوم (بالاتر از ۲۵۰۰ دلار) در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۴٫۵ درصد بود. به لطف محبوبیت تلویزیون‌های QLED، این شرکت توانست ارزش سهام بازار بیش از ۴۰ درصد را از سال ۲۰۱۹ حفظ کند. ارزش سهام تلویزیون‌های در ابعاد بزرگ (۸۰ اینچ و بالاتر) غول کره جنوبی، ۴۴٫۹ درصد بود.

سامسونگ برای اولین‌ بار در سال ۲۰۰۶ با عرضه‌ی تلویزیون‌های Bordeaux در صدر بازار جهانی تلویزیون قرار گرفت. این شرکت در سال ۲۰۰۹، تلویزیون‌های LED و در سال ۲۰۱۱، تلویزیون‌های هوشمند را معرفی کرد. پس از گذشت ۶ سال غول کره‌ای در سال ۲۰۱۷ اولین سری تلویزیون‌های QLED و سپس در سال ۲۰۱۸، اولین تلویزیون 8K QLED را روانه‌ی بازار کرد.

تلویزیون سامسونگ طی این سال‌ها پیشرفت‌های درخورتوجهی داشته است و در سال گذشته‌ی میلادی، اولین تلویزیون‌های Neo QLED (Mini-LED) و Micro LED خود را عرضه کرد. این شرکت در جریان نمایشگاه CES 2022، از اولین تلویزیون QD خود موسوم به QD-OLED پرده برداشت که یکی از مزایای آن در مقایسه با تلویزیون‌های QLED، کیفیت تصاویر بسیار بالاتر است.

رهبر جهانی تلویزیون همچنین تلویزیون‌های سبک زندگی مختلفی مانند The Frame و The Serif و The Sero و The Terrace را برای پاسخگویی و انطباق نیازها و سلایق مصرف‌کننده عرضه کرد. افزون‌براین، پروژکتور‌های The Premiere و The Freestyle از دیگر نوآوری‌های این شرکت برای به‌ دست‌ آوردن تجربه‌ی سینمایی واقعی در صفحه‌نمایش بزرگ بود.

ایل کیونگ سئونگ، معاون کسب‌و‌کار نمایشگرهای بصری در سامسونگ الکترونیکس گفت: «ما توانستیم به‌ لطف اعتماد و علاقه‌ی مصرف‌کنندگان به تلویزیون‌های سامسونگ، جایگاه نخست را برای شانزدهمین سال پیاپی کسب کنیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات