تلویزیون رولی ال‌جی ۵۰ برابر نمونه‌های معمولی قیمت دارد

یک‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
تلویزیون رولی LG Signature OLED R صدهزار دلار قیمت خواهد داشت.
تبلیغات

به‌گزارش arstechnica، ال‌جی در‌نهایت قیمت تلویزیون ۶۵ اینچی رولی OLED خود موسوم به LG Signature OLED R را فاش کرد. قیمت عجیب صدهزاردلاری این تلویزیون الجی به‌طور کوتاه در وب‌سایت ال‌جی به‌نمایش گذاشته شد.

تلویزیون مذکور به‌غیر از ویژگی رولی بودن قابلیت‌های چشمگیری ارائه نمی‌کند. دستگاه LG Signature OLED R حتی نمی‌تواند بهترین کیفیت تصویری را به کاربران ارائه دهد که خط‌تولید تلویزیون‌های اولد ال‌جی دارند.

سری غیررولی G1 کمتر از سه‌هزار دلار قیمت دارند و به اوج روشنایی بیشتر می‌توانند دست پیدا کنند که عنصری مهم برای پخش باکیفیت محتوای HDR است. درعوض، عملکرد نسخه رولی مشابه سری پیشرفته OLED سال ۲۰۲۰ است. باید به این نکته نیز توجه کنید که به‌روزرسانی اوج روشنایی مختص سری G در خط‌تولید ۲۰۲۱ بود.

تلویزیون رولی Signature OLED R

بی‌شک LG C1 از‌نظر کیفیت تصویر مقایسه‌‌شدنی‌ترین گزینه از سری خط‌تولید ۲۰۲۱ است و نسخه ۶۵ اینچی آن با قیمتی کمی بیشتر از دوهزار دلار روانه بازار می‌شود. این بدان‌معنا است که شما تقریبا برای داشتن LG Signature OLED R که بارزترین تفاوت آن رولی بودنش محسوب می‌شود، مجبورید پنجاه برابر قیمت نسخه معمولی بپردازید. البته این محصول تمام قابلیت‌هایی را ارائه می‌دهد که از تلویزیونی پیشرفته در بازار جهانی ۲۰۲۱ انتظار دارید:

  • چهار پورت HDMI 2.1 با فرکانس ۱۲۰ هرتز در 4K
  • پشتیبانی از استانداردهای HDR مانند دالبی ویژن
  • نرخ نوسازی متغیر
  • پشتیبانی از دستیار صوتی گوگل و الکسای آمازون
  • صدای دالبی اتموس

همچنین، لازم نیست نگران خرابی مکانیکی LG Signature OLED R هنگام بالا و پایین شدن صفحه آن باشید؛ زیرا ال‌جی اعلام کرده است که این محصول حداقل پنجاه‌هزار بار در طول عمرش می‌تواند تا شود و آسیبی نبیند.

حالت رولی این محصول فقط برای جمع‌شدن کاملش داخل پایه نیست؛ بلکه حالتی به نام Line View برای آن تعبیه شده و هنگام فعال‌بودن قسمت کوچکی از صفحه بیرون پایه قرار گرفته است و اطلاعات ساده‌ای مانند ساعت، کنترل‌های پخش رسانه و ویجت عکس را در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد. در‌ادامه، تصویری را مشاهده می‌کنید که حالت Line View را به‌نمایش می‌گذارد.

تلویزیون رولی Signature OLED R

ابتدا کانسپت تلویزیون رولی ال‌جی به‌عنوان نمونه اولیه در رویداد CES 2018 رونمایی شد؛ اما شرکت‌های فناوری تاکنون نمونه‌های مختلفی از آن را به‌نمایش گذاشته‌اند. برای مثال، مدت‌ها پیش در رویداد CES ۲۰۰۹ نیز شاهد کانسپت تلویزیون رولی OLED ۱۳ اینچی بودیم. اکنون این دستگاه به واقعیت تبدیل شده و می‌توان آن را خرید؛ البته به‌شرطی که پول زیادی برای خرج‌کردن داشته باشید. به‌گفته ال‌جی، پیش‌سفارش‌ها تلویزیون رولی از آگوست آغاز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات