قیمت تلویزیون‌های 8K سری Neo QLED سامسونگ از ۳۵۰۰ دلار آغاز می‌شود

چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ به‌تازگی پیش‌فروش شماری از تلویزیون‌های Neo QLEDا۲۰۲۱ را آغاز کرده که بهترین مدل، تلویزیون ۸۵ اینچ QN900A است و ۹۰۰۰ دلار قیمت دارد.
تبلیغات

درحالی‌که منتظر مشخص شدن قیمت تلویزیون‌ های microLED سال ۲۰۲۱ بودیم،‌ سامسونگ از قیمت تلویزیون‌های جدید سری Neo QLED که در قالب تلویزیون‌‌های 4K و 8K معرفی شده‌اند، پرده‌برداری کرد. براساس گزارش دیجیتال ترندز، هنوز شماری از مدل‌ها و اندازه‌ها قیمت‌گذاری نشده‌اند؛ اما قیمت بعضی از تلویزیون‌های جدید سری Neo QLED را می‌دانیم.

سامسونگ هم‌زمان با مشخص کردن قیمت، پیش‌فروش تلویزیون‌ها را شروع کرده است. تمامی کسانی که تلویزیون‌های سری نئو کیولد سامسونگ را پیش‌خرید کنند، سرویس رایگان مانت حرفه‌ای تلویزیون ‌دریافت می‌کنند که طبق ادعای سامسونگ، ۱۲۰ دلار ارزش دارد.

قیمت تلویزیون‌های 8K سری Neo QLED

تلویزیون‌های پرچم‌دار QLED سامسونگ که در دو مدل QN900A و QN800A عرضه می‌شوند در سال ۲۰۲۱ بهبودهای جالبی تجربه کرده‌اند. این تلویزیون‌ها از نور پس‌زمینه‌ی Mini LED استفاده می‌کنند و عبارت Neo در نام آن‌ها به همین موضوع اشاره دارد.

استفاده از نور پس‌زمینه‌ی Mini LED باعث می‌شود تلویزیون‌ های نسل جدید سامسونگ دارای سطح تاریکی و کنتراست و روشنایی بهتری از تلویزیون‌های 8K سال گذشته‌ی این شرکت باشند. تلویزیون‌های نئو کیولد سامسونگ دارای پردازنده‌ای جدید هستند که با نام Neo Quantum Processor 8K شناخته می‌شود. این پردازنده در مقایسه ‌با پردازنده‌ی تلویزیو‌ن‌های OLED سال ۲۰۲۰ عملکرد بهتری در زمینه‌ی آپ‌اسکیل محتوای غیر 8K به این وضوح خواهد داشت.

دو تلویزیون QN900A و QN800A شباهت‌ زیادی دارند که شامل صفحه‌نمایش لبه‌تا‌لبه، بدنه‌ی بسیار باریک، پشتیبانی از محتوای ۱۲۰ هرتز 4K، مجموعه‌ای از قابلیت‌های ویژه برای بازی‌ و پشتیبانی از فناوری HDR10+ Adaptive می‌شود. این درحالی است که Q900A دارای عملکرد HDR بهتری است (۴۸x دربرابر ۳۲x) و از سیستم صوتی ۸۰ وات ۶٫۲٫۲ بهره می‌گیرد. تلویزیون Q800A به سیستم صوتی ۷۰ وات ۴٫۲٫۲ مجهز است.

تمامی تلویزیون‌های یادشده در جدول زیر قابل ‌پیش‌خرید هستند و در ماه مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹ و فروردین ۱۴۰۰) عرضه می‌شوند.

مدل

قیمت

تلویزیون ۸۵ اینچ Samsung QN900A

۹۰۰۰ دلار

تلویزیون ۷۵ اینچ Samsung QN900A

۷۰۰۰ دلار

تلویزیون ۶۵ اینچ Samsung QN900A

۵۰۰۰ دلار

تلویزیون ۸۵ اینچ Samsung QN800A

۶۵۰۰ دلار

تلویزیون ۷۵ اینچ Samsung QN800A

۴۸۰۰ دلار

تلویزیون ۵۵ اینچ Samsung QN800A

۳۵۰۰ دلار

قیمت تلویزیون‌های 4K سری Neo QLED

تلویزیون‌ های 4K سامسونگ در سال ۲۰۲۱ به ‌لطف بهره‌مندی از پنل‌ Neo QLED تصاویر را با کیفیت بهتری به‌ نمایش می‌گذارند. در حال ‌حاضر دو مدل از این سری در دسترس است که شامل QN90A و QN85A می‌شود. این دو تلویزیون مجهز به چهار درگاه HDMI هستند و از پردازنده‌ی Neo Quantum Processor 4K استفاده می‌کنند.

تلویزیون‌های QN90A و QN85A تقریبا هیچ حاشیه‌ای ندارند؛ اما ضخامت‌شان به اندازه‌ی 8K Neo QLED کم نیست. بااین‌همه تلویزیون‌های 4K شرکت کره‌ای از قابلیت‌های متنوعی نظیر +HDR10، صدای Dolby Digital 5.1،اAMD FreeSync Premium Pro، حالت خودکار بازی و توانایی پایش صدای اشیاء بهره می‌برند.

تلویزیون QN90A دارای عملکرد HDR بهتری است (۳۲x دربرابر ۲۴x) و ب ه‌لطف بهره‌مندی از سیستم صوتی ۶۰ وات ۴٫۲٫۲ کاناله، تجربه‌ی صوتی بهتری ارائه می‌دهد. تلویزیون QN85A از سیستم صوتی ۶۰ وات ۲٫۲٫۲ کاناله بهره می‌گیرد.

تمامی تلویزیون‌های یادشده در جدول زیر قابل‌پیش‌خرید هستند و در ماه مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹ و فروردین ۱۴۰۰) عرضه می‌شوند.

مدل

قیمت

تلویزیون ۸۵ اینچ Samsung QN90A

۵۰۰۰ دلار

تلویزیون ۷۵ اینچ Samsung QN90A

۳۵۰۰ دلار

تلویزیون ۶۵ اینچ Samsung QN90A

۲۶۰۰ دلار

تلویزیون ۵۵ اینچ Samsung QN90A

۱۸۰۰ دلار

تلویزیون ۸۵ اینچ Samsung QN85A

۴۵۰۰ دلار

تلویزیون ۶۵ اینچ Samsung QN85A

۳۰۰۰ دلار

تلویزیون ۶۵ اینچ Samsung QN85A

۲۲۰۰ دلار

تلویزیون ۵۵ اینچ Samsung QN85A

۱۶۰۰ دلار

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات