انویدیا شیلد TV Pro در فروشگاه آمازون مشاهده شد

شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
شیلد TV پرو، مدل جدید اندروید TV باکس انویدیا، احتمالا چند روز دیگر با تراشه‌ی +Tegra X1 و ریموت کنترل جدید معرفی می‌شود.
تبلیغات

براساس شایعه‌های جدید، انویدیا قصد دارد به‌زودی مدل جدید اندروید TV باکس محبوب شیلد تی‌وی را با نام انویدیا شیلد TV پرو معرفی و روانه‌ی بازار کند. ظاهرا این محصول قرار است از پردازنده‌ی سریع‌تر تگرا ایکس‌وان پلاس (+Tegra X1) و ریموت کنترل جدید برخوردار باشد. مشخصات یادشده نخستین‌بار در صفحه‌ی مربوط به این محصول در فروشگاه آمازون اعلام شدند. گفتنی اس این صفحه اکنون از روی وب‌سایت رسمی آمازون حذف شده است. وب‌سایت 9to5Google در گزارشی مرتبط مدعی شده است انویدیا قصد دارد محصول جدیدش را ۲۸ اکتبر ۲۰۱۹ (۶ آبان ۱۳۹۸) معرفی و عرضه کند. 

انویدیا شیلد تی وی پرو / Nvidia Shield TV Pro

ظاهرا اندروید TV باکس انویدیا شیلد TV پرو قرار است ازلحاظ ظاهری شبیه مدل به‌روزرسانی‌شده‌ی شیلد TV باشد که در سال ۲۰۱۷ عرضه شده بود. درواقع، شیلد TV پرو از همان زبان طراحی، ابعاد، تنوع درگاه‌ها و پایه‌‌ی نگه‌دارنده مدل پیشین بهره‌مند خواهد بود (تهیه‌ی این پایه اختیاری خواهد بود). حتی مشخصات فنی شیلد TV پرو نیز به مشخصات فنی مدل ۲۰۱۷ شیلد TV شبیه هستند. براساس اطلاعات فاش‌شده‌ی آمازون، این محصول ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی فلش و سه گیگابایت حافظه‌ی رم دارد. 

درکنار ویژگی‌های یادشده، TV باکس جدید انویدیا دو تفاوت مهم با نسل قبل خواهد داشت:

  • انویدیا شیلد TV پرو برخلاف شیلد TV که به تراشه‌ی Tegra X1 مجهز شده بود، از پردازنده‌ی سریع‌تر +Tegra X1 بهره خواهد گرفت. ظاهرا تراشه‌ی +X1 حداکثر ۲۵ درصد عملکرد سریع‌تری از مدل معمولی دارد که میزان درخورتوجهی به‌شمار می‌آید؛
  • انویدیا شیلد TV پرو از ریموت کنترل جدیدی بهره می‌گیرد که همراه‌با خود این محصول و در جعبه‌ی آن عرضه می‌شود. در این ریموت کنترل، طراحی عجیب مثلثی‌شکل را شاهد هستیم. در این ریموت کنترل، احتمالا دکمه‌ی Netflix و دکمه‌هایی با نور پس‌زمینه درکنار دکمه‌هایی دیگر برای کنترل پخش محتوا خواهد داشت.
  • انویدیا شیلد تی وی پرو / Nvidia Shield TV Pro

    شیلد TV پرو، مدل جدید اندروید TV باکس انویدیا، از فناوری‌های جدیدی برای نمایش بهتر محتوا پشتیبانی می‌کند. ظاهرا این دستگاه قرار است به فناوری‌ Dolby Vision HDR برای نمایش بهتر محتوای بصری و Dolby Digital Plus برای پخش بهتر محتوای صوتی مجهز شود. افزون‌بر‌این‌، شیلد TV پرو از دالبی اتموس (Dolby Atmos) هم پشتیبانی می‌کند؛ البته مدل پیشین اندروید TV باکس انویدیا نیز از دالبی اتموس پشتیبانی می‌کرد. درضمن، انویدیا می‌گوید تراشه‌ی جدید +Tegra X1 قابلیتی با نام «آپ‌اسکیل‌کردن ازطریق هوش مصنوعی» (AI Upscaling) را به شیلد TV پرو می‌آورد. طبق ادعای این شرکت، قابلیت AI Upscaling به‌صورت آنی ویدئوها را به وضوح 4K آپ‌اسکیل می‌کند تا جذاب‌تر به‌نظر برسند.

    انویدیا شیلد تی وی پرو / Nvidia Shield TV Pro

    افزون‌بر آنچه گفته شد، می‌توانید از شیلد TV پرو همچون مدل معمولی به‌عنوان Plex Media Server و هاب SmartThings و Chromecast با وضوح 4K نیز استفاده کنید. درضمن، امکان استفاده از شیلد TV پرو با دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت و آمازون الکسا وجود دارد. این محصول مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید TV خواهد بود و این یعنی امکان اجرای بسیاری از بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها و سرویس استریم بازی جدید GeForce Now انویدیا روی شیلد TV پرو وجود دارد.

    طبق صفحه‌ی حذف‌شده‌ی مربوط به این محصول در وب‌سایت آمازون، قیمت انویدیا شیلد TV پرو ۱۹۹/۹۹ دلار خواهد بود و ۲۸ اکتبر ۲۰۱۹ (۶ آبان ۱۳۹۸) روانه‌ی بازار خواهد شد. البته فراموش نکنید این محصول هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده است و جزئیات یادشده، همگی به صفحه‌ی آن در سایت آمازون مربوط می‌شوند.

    شما کاربران زومیت درباره‌ی محصول جدید انویدیا چه دیدگاهی دارید؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات