نمایشگر تلویزیون ال جی C3

بررسی ال‌جی C3 OLED؛ کم‌نقص‌ترین تلویزیون ۲۰۲۳

جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
مطالعه 13 دقیقه
تلویزیون ال‌جی C3 OLED به‌عنوان جانشین مدل پرطرفدار C2 در شرایطی وارد بازار شده که برچسب قیمتی خیره‌کننده می‌تواند به نقطه ضعف اصلی آن تبدیل شود.
تبلیغات

شاید تنها در بازار عجیب‌وغریب ایران پیش بیاید که تلویزیونی میان‌رده که دو سال قبل معرفی شده، هنوز هم جزو بهترین انتخاب‌های کاربران به‌حساب بیاید؛ در واقع رقابت بین مدل‌های میان‌رده از هر گجتی آن‌قدر فشرده و سنگین است که شاید شرکت‌ها در طول سال، چندین رقیب برای مدل‌های خودشان روانه‌ی بازار کنند؛ اما باید این حقیقت را بپذیریم که تلویزیون ال‌جی C2، پس از گذشت دو سال از زمان معرفی‌اش هنوز هم انتخابی مطمئن برای طیف گسترده‌ای از خریداران به‌حساب می‌آید.

به‌هرحال، پس از انتظاری نسبتا طولانی، نسخه‌ی جدیدی از تلویزیون‌های میان‌رده سری C ال‌جی با نام C3 وارد بازار ایران شده است؛ اما آیا می‌توان حالا C2 را به فراموشی سپرد و C3 را در تمامی مقالات راهنمای خرید، جایگزین مدل قدیمی‌تر کرد؟

تماشا در یوتیوب

اگر با خانواده‌ی محصولات سری C ال‌جی آشنا نیستید، ال‌جی C3 تلویزیونی هوشمند با وضوح 4K است که از پنل‌های OLED کره‌ای‌ها استفاده می‌کند. این تلویزیون از پردازنده‌ی نسل ششم آلفا ۹ قدرت می‌گیرد که علاوه‌بر برخی قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی مانند بهبود کیفیت صدا و تصویر، افزایش سطح روشنایی را نیز با قابلیت Brightness Booster به تلویزیون‌های ال‌جی می‌آورد.

ال‌جی C3‌، وظیفه دشوار جانشینی تلویزیون C2 را برعهده دارد

دیگر قابلیتی که به کمک پردازنده‌ی آلفا ۹ فراهم شده، AI Upscaling است که به کمک آن تلویزیون می‌تواند با کم‌ترین افت کیفیت، تصاویری را که در حالت عادی ابعاد کوچک‌تری از اندازه و وضوح نمایشگر دارند، برای پخش روی یک صفحه‌ی بزرگ تنظیم کند.

ال‌جی تلویزیون C3 OLED را در طیف گسترده‌ای از اندازه‌ها روانه‌ی بازار کرده است که مدل‌های ۴۲، ۴۸، ۵۵، ۶۵، ۷۷ و ۸۳ اینچی را شامل می‌شوند. ما مدل ۷۷ اینچی C3 را برای بررسی در اختیار داشتیم. در حال حاضر مدل ۵۵ اینچی با قیمت حدود ۶۳ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد، نسخه‌ی ۶۵ اینچی حدود ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و برای خرید نسخه‌ی ۷۷ اینچی باید بیشتر از ۱۶۰ میلیون تومان هزینه کنید.

پنل پشتی تلویزیون ال جی C3
استند تلویزیون ال جی C3
ضخامت تلویزیون ال جی C3
حاشیه های نمایشگر تلویزیون ال جی C3

نخستین نگاه به C3، به سرعت نسل قبلی تلویزیون را با همان طراحی آشنا به یادمان می‌آورد. خوشبختانه طراحی نسل قبل به اندازه‌ای خوب بود که نیازی به تغییر آن وجود نداشته باشد. تلویزیون C3 تقریبا حاشیه‌ای ندارد و قاب نقره‌ای‌رنگ و فلزی‌اش به اندازه‌ای باریک و ظریف طراحی شده که در فاصله‌ی استاندارد از تلویزیون، نامرئی به‌نظر می‌رسد. عرض قاب تنها ۰٫۶ میلیمتر است و ضخامت تلویزیون در بیشترین حالت تنها به ۴٫۵ سانتی‌متر می‌رسد که به محل قرارگیری بورد، اسپیکرها و سیستم خنک‌کننده مربوط می‌شود.

اگر پنل پلاستیکی پشت موجود در پشت C3 OLED را که پورت‌های ورودی و خروجی تلویزیون را میزبانی می‌کند، از محاسبات حذف کنیم، به تلویزیون بسیار باریکی خواهیم رسید که از نظر ظاهری دست‌کمی از مدل‌های پرچم‌دار و گران‌قیمت نظیر تلویزیون G3 OLED ندارد.

قاب این تلویزیون تقریبا نامرئی است!

تلویزیون روی پایه‌ای فلزی محکم شده است که در مرکز آن قرار دارد. شاید این پایه ثبات پایه‌‌های دوتایی در طرفین قاب را نداشته باشد؛ اما از نمای روبه‌رو بسیار مدرن و شکیل به‌نظر می‌رسد و با طراحی فریم بسیار نازک تلویزیون همخوانی دارد. پایه‌ی C3 ارتفاع تلویزیون را تقریبا ۷ سانتی متر افزایش می‌دهد تا بدین‌ترتیب بتوانید از ساندبارهای اختصاصی در کنارش استفاده کنید.

شاید کسی به نمای پشتی تلویزیون توجه نکند؛ اما ال‌جی این بخش را هم فراموش نکرده و تنه‌ی اصلی را از فلز برس‌خورده با بافتی ظریف ساخته و یک پنل پلاستیکی نیز به فریم متصل کرده که محل قرار گرفتن پورت‌ها و البته پیچ‌های لازم برای اتصال مانت است. تلویزیون C3 OLED از مانت دیواری VESA با ابعاد ۳۰۰ در ۲۰۰ میلی‌متر پشتیبانی می‌کند.

درگاه های تلویزیون ال جی C3
لوگوی ال جی در تلویزیون C3

ال‌جی برای تلویزیون C3 چهار درگاه HDMI، سه درگاه USB، یک درگاه خروجی صدای اپتیکال و یک درگاه LAN در نظر گرفته است. دو پورت HDMI تلویزیون از نوع HDMI 2.1 هستند که نکته‌ی مثبتی برای علاقه‌مندان بازی و کاربران کنسول‌های نسل نهمی به‌حساب می‌آید. تیونرهای DVB-T2 و DVB-S2، پشتیبانی از بلوتوث نسخه‌ی ۵ و البته WiFi در دو فرکانس ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتزی را هم باید به مجموعه‌ی فناوری‌های ارتباطی C3 اضافه کرد.

هر چهار درگاه HDMI تلویزیون C3 از HFR پشتیبانی می‌کنند که به معنی داشتن محتوای 4K با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه،‌ پشتیبانی از HDR10 و دالبی‌ویژن به‌صورت هم‌زمان است. این درگاه‌ها از eARC و ARC هم پشتیبانی می‌کنند؛ بدین مفهوم که کاربران می‌توانند صدای خروجی از تلویزیون را به ساندبار منتقل کنند و با توجه به داشتن پهنای باند بیشتر در eARC (یا Enhanced Audio Return Channel) نسبت به ARC،‌ فرمت‌های صوتی HD مانند دالبی TrueHD و DTS-HD هم توسط تلویزیون پشتیبانی می‌شوند.

جدا از توضیحات ظاهری، باید کمی عمیق‌تر به ویژگی‌های فنی تلویزیون C3 ال‌جی بپردازیم. تلویزیون C3 از پنل ۱۰ بیتی OLED با قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و وضوح 4K بهره می‌برد. در پنل‌های OLED هرکدام از پیکسل‌ها مستقل از پیکسل‌های دیگر نور موردنیازشان را تأمین می‌کنند؛ بنابراین از لحاظ فنی با تلویزیونی طرف هستیم که ۸٬۲۹۴٬۴۰۰ (تعداد پیکسل‌ها) ناحیه‌ی Local Dimming در دل خود دارد و می‌تواند کنترل بسیار دقیقی روی روشنایی تصویر داشته باشد و از بروز هرگونه Blooming یا هاله‌های نورانی اطراف سوژه‌های روشن جلوگیری کند.

تماشای تصویر در تلویزیون ال جی C3

پنل‌های OLED با استفاده از پیکسل‌های Self-lit یا «خود نوردهنده»شان، در درجه‌ی اول بسیاری از لایه‌های داخلی تلویزیون را حذف می‌کنند و باعث کاهش ضخامت نهایی دستگاه می‌شوند؛ اما مهم‌تر از آن، به دلیل خاموش‌ماندن همه‌ی پیکسل‌های غیرلازم و تنها روشن‌شدنِ پیکسل‌های مورد نیاز برای تشکیل تصویر، از هاله‌ی نورانی و اثر Blooming در تصویر خبری نخواهد بود و محتوا به‌صورت شفاف و شارپ دیده می‌شود.

کنتراست تصویر در تلویزیون ال جی C3
مشکی عمیق و عاری از پدیده‌ی Blooming

نکته‌ی دیگری که ال‌جی در نام‌گذاری تلویزیون‌های جدید خود نیز به آن توجه داشته، استفاده از نسل جدید پنل‌های OLED‌ با نام evo OLED است. به گفته‌ی ال‌جی، این پنل‌ها می‌توانند ۲۰ درصد روشنایی بیشتری نسبت به پنل‌های OLED‌ قدیمی تولید کنند؛ البته باید توجه کنید که مدل‌های ۴۲ و ۴۸ اینچی، از پنل‌های OLED عادی استفاده می‌کنند و از نظر روشنایی با مدل‌های بزرگ‌تر، هم‌خوانی ندارند.

تست زاویه دید تلویزیون تلویزیون ال جی C3
زویای دید وسیع در تلویزیون LG C3

از جمله‌ی برتری‌های تلویزیون OLED به تلویزیون‌های LCD، به زوایای دید بسیار عریض‌تر آن‌ها بازمی‌گردد. تلویزیون C3 OLED نیز از این قاعده مستثنی نیست و حتی از گوشه‌ها نیز طراوت رنگ‌های خیره‌کننده‌اش را حفظ می‌کند.

ال‌جی C3 پروفایل‌های تصویری متعددی را در هر دو حالت SDR و HDR در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله‌ی این پروفایل‌ها می‌توان به مواردی مانند Vivid، Standard، Sport، Filmmaker Mode، Expert Dark و Expert Bright اشاره کرد که در سایر تلویزیون‌های ال‌جی نیز وجود دارند.

روشنایی صفحه‌نمایش تلویزیون ۷۷ اینچی LG OLED C3

حالت‌های تصویر / درصد سفیدی الگو

۱۰ درصد

۵۰ درصد

۱۰۰ درصد

SDR

Vivid

۹۶۰

۵۶۰

۲۷۷

Cinema

۴۳۵

۳۹۰

۳۱۵

Expert Bright

۵۹۸

۶۰۳

۲۷۸

HDR

Vivid

۱۳۷۰

--

--

تمام اعداد جدول بالا حاصل اندازه‌گیری‌های زومیت است.

در حالت SDR، بیشترین میزان روشنایی در الگوی ۱۰ درصدی پروفایل Vivd معادل ۹۶۰ نیت به‌دست می‌آید. همین الگو با ثبت روشنایی ۱۴۱۵ نیت در آزمایش‌های زومیت، بیشترین سطح روشنایی را در شرایط HDR را نیز به دست می‌دهد که به‌خودیِ خود عدد بسیار چشمگیری به‌شمار می‌آید؛ اما تفاوت چندانی با نسل گذشته ندارد.

مقایسه روشنایی و کنتراست C3 با تلویزیون‌های دیگر

تلویزیون / پارامتر

(پرنورترین پروفایل)

روشنایی (الگوی ۵۰ درصد)

کنتراست

LG C3

۶۰۳

LG QNED80

۵۸۰

۱۱۶

LG NANO84

۲۹۵

۱۴۹

LG C2

۵۲۵

LG QNED96

۴۷۰

--

تمام اعداد جدول بالا حاصل اندازه‌گیری‌های زومیت است.

نکته‌ی قابل توجه در تست‌های زومیت، افت حداکثر روشنایی در حالت HDR نسبت به نسل قبلی است. با وجود رسیدن حداکثر روشنایی تلویزیون به اعداد بالاتر از ۱۰۰۰ نیت (که در کنار پشتیبانی از فضای رنگی گسترده برای نمایش محتوای HDR ضروری هستند)، عدد ۱۳۰۱ نیتی حداکثر روشنایی C3 در آزمایش‌های زومیت تقریبا ۱۵ درصد کمتر از حداکثر روشنایی به‌دست‌آمده در بررسی تلویزیون C2 به حساب می‌آید.

عملکرد تلویزیون ۷۷ اینچی LG OLED C3 در پوشش فضاهای رنگی

حالت تصویر / فضای رنگی

sRGB

DCI-P3

Rec. 2020

پوشش

خطای میانگین

پوشش

خطای میانگین

پوشش

خطای میانگین

Vivid

۱۳۴٫۶

۱۱٫۸

۹۷٫۶

۹٫۶

۷۲٫۶

--

Cinema

۱۳۴٫۳

۴٫۶

۹۶٫۸

۳٫۰

۷۱٫۱

--

FILMMAKER MODE

۱۳۴٫۴

۵٫۲

۹۶٫۸

۳٫۶

۷۱

--

Expert Bright

۱۳۴

۴٫۵

۹۶٫۸

۳٫۲

۷۱

--

تمام اعداد جدول بالا حاصل اندازه‌گیری‌های زومیت است.

نتیجه‌ی تست‌های پوشش فضای رنگ، عملکرد بسیار خوب و دقیق LG C3 را نشان می‌دهد. این دستگاه در تمام پروفایل‌ها، علاوه بر پوشش عالی فضای رنگی sRGB، فضای رنگی گسترده‌تر DCI-P3 را هم به‌صورت میانگین بیشتر از ۹۶ درصد پوشش می‌دهد و حتی در فضای رنگی REC. 2020 هم می‌تواند اعداد بالاتر از دقت ۷۱ درصد را ثبت کند که عملکردی چشمگیر است. نتیجه‌ی تست‌ها نشان می‌دهد رنگ‌ها در تلویزیون C3 تا چه اندازه غنی و دقیق هستند و کاربران با چه کیفیتی روبه‌رو خواهند شد.

مقایسه دقت رنگ C3 با تلویزیون‌های دیگر

تلویزیون / پارامتر

(دقیق‌ترین پروفایل)

DCI P3

پوشش‌دهی

دقت رنگ

LG C3

۹۶٫۸

۳٫۰

LG QNED80

۹۰٫۷

۲٫۷

LG NANO84

۸۲٫۹

--

LG C2

۹۸٫۷

۲٫۱

LG QNED96

۹۰٫۸

۳٫۹

تمام اعداد جدول بالا حاصل اندازه‌گیری‌های زومیت است.

به‌نظر می‌رسد که حداقل در نمونه‌ی موربررسی زومیت، تلویزیون C3 به‌صورت پیش‌فرض، دقت کمتری درمقایسه‌با نسل گذشته در تولید رنگ‌های فضای DCI P3 به‌نمایش می‌گذارد؛ اما به‌لطف تنظیمات رنگی موجود در منوی تلویزیون، می‌توان برای بهبود دقت دستگاه، رنگ‌ها را کالیبره کرد.

تلویزیون ال‌جی C3 گزینه‌ای مناسب برای علاقه‌مندان بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آید. علاوه‌بر HDMI 2.1 و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی، زمان پاسخگویی تلویزیون کمتر از ۰٫۱ میلی‌ثانیه است. LG C3 همچنین از فناوری‌های FreeSync و G-Sync شرکت‌های AMD‌ و انویدیا برای هم‌گام‌سازی نرخ فریم بازی‌ها با نرخ نوسازی پنل هم پشتیبانی می‌کند تا تجربه‌ای بی‌نظیر از اجرای بازی‌ها روی تلویزیون به‌دست آورید.

ال‌جی C3 تلویزیونی با انبوهی از امکانات برای گیمرهاست

تلویزیون جدید سری C‌ ال‌جی از قابلیت ALLM یا Auto Low Latency Mode هم پشتیبانی می‌کند. به کمک این ویژگی، کنسول‌های ایکس باکس سری S، ایکس باکس سری X و پلی استیشن ۵ می‌توانند به‌صورت خودکار تلویزیون را وارد حالت پاسخ‌دهی سریع (برای اجرای بهتر بازی‌ها) کرده یا از آن خارج کنند.

پس از تشخیص اتصال به کنسول، تلویزیون وارد حالت Game Optimizer می‌شود که به کاربر کمک می‌کند با انتخاب سبک بازی در حال اجرا، بهترین تنظیمات تصویری و صوتی را برای آن انتخاب کند. کاربران هنگام اجرای بازی‌های کنسولی به یک داشبورد اختصاصی گیمینگ هم دسترسی خواهند داشت که تنظیماتی مانند پروفایل تصویر، سیستم بهبود صدای هوشمند، فعال‌سازی سیستم صوتی دالبی و کاهش نور آبی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

بازی کردن روی تلویزیون ال جی C3

تکمیل‌کننده‌ی ویژگی‌های گیمینگ تلویزیون C3 ال‌جی هم پشتیبانی آن از استاندارد HGiG است که در صورت همکاری توسعه‌دهندگان بازی‌ها با ال‌جی، به معنی در اختیار داشتن تکنولوژی HDR در بازی‌های خواهد بود.

همانند سایر تلویزیون‌های اخیر ال‌جی در C3 هم امکانات مبتنی‌بر هوش مصنوعی متعددی در دل دارد. از جمله‌ی این قابلیت‌ها می‌توان به AI Picture Pro (برای افزایش کیفیت تصویر براساس محتوای در حال پخش)، AI Brightness Setting (با هدف تنظیم بهترین میزان روشنایی براساس محتوای در حال پخش)، AI Acoustic Tuning (که از آن برای تشخیص فاصله‌ی بیننده تا تلویزیون و تنظیم بهترین حالت خروجی صدا را بر اساس این فاصله استفاده می‌شود) و AI Sound Pro (برای بهینه سازی صدای تلویزیون بر اساس محتوای در حال پخش) اشاره کرد.

سیستم عامل تلویزیون ال جی C3
گالری تصاویر در تلویزیون ال جی C3

شاید جالب‌ترین ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی در تلویزیون C3 ال‌جی، Personalized Picture Wizard باشد؛ زمانی که این فرآیند را آغاز می‌کنید، تلویزیون ۸ دسته تصویر ۶تایی از مناظر و صحنه‌های مختلف به شما نشان می‌دهد و از شما می‌خواهد تا تصویری که به نظرتان بهترین کیفیت را دارد انتخاب کنید؛ بدین‌ترتیب تلویزیون می‌تواند به‌صورت هوشمند سلیقه‌ی شما را تشخیص دهد و بهترین حالت تصویر را برایتان تنظیم کند.

تلویزیون ال‌جی C3 برای محافظت از پنل OLED و جلوگیری از Burn-in هم امکاناتی دارد، یکی از این قابلیت‌ها Pixel Cleaning است که همه‌ی پیکسل‌های صفحه را بررسی می‌کند و مواردی را تشخیص می‌دهد که در حالت یکسان، روشنایی بیشتری نسبت به سایر پیکسل‌ها دارند تا در نهایت، سطح روشنایی آن را با دیگر پیکسل‌ها هم‌سان کند.

تماشای تلویزیون ال جی C3

دیگر تلاش ال‌جی در زمینه‌ی محافظت از تلویزیون C3 در برابر وقوع پدیده‌ی Burn-in به قابلیت Screen Move بازمی‌گردد که به منظور جلوگیری از باقی‌ماندن یک تصویر ثابت روی صفحه برای مدت طولانی، صفحه را در بازه‌های زمانی مشخص اندکی حرکت می‌دهد تا از آسیب‌دیدن پیکسل‌ها جلوگیری کند.

ال‌جی می‌خواهد با راهکارهای هوشمندانه، بزرگترین مشکل تلویزیون‌های OLED را حل کند

به جز نسخه‌ی ۴۲ اینچی تلویزیون C3، سایر مدل‌ها به اسپیکر ۴۰ وات مجهز شده‌اند. سیستم اسپیکر تلویزیون از صدای ۲٫۲ کاناله پشتیبانی کرده و صدا را به‌سمت پایین پرتاب می‌کند. اسپیکرهای ال‌جی C3 فرکانس پاسخ‌دهی قابل‌قبولی دارند و هرچند قادر به تولید Bass قدرتمند نیستند، در فرکانس‌های پایین عملکرد مناسبی از خود به نمایش می‌گذارند؛ البته شدت صدای اسپیکرها چندان زیاد نیست و در حجم‌های بالا کمی اعوجاج نیز به‌گوش می‌رسد.

پروفایل های صوتی تلویزیون ال جی C3

تلویزیون جدید سری C ال‌جی از سیستم‌عامل webOS 23 استفاده می‌کند. شاید بسیاری از کاربران webOS را یکی از نقاط ضعف بزرگ تلویزیون‌های ال‌جی بدانند؛ چرا که قابلیت‌هایی همچون تغییر آی‌پی برای دسترسی به انبوه سرویس‌های خارجی همچون یوتیوب و اسپاتیفای در آن ممکن نیست و ابزار مدیریت فایل کارآمد و قدرتمندی نیز در webOS موجود نیست.

توجه داشته باشید که صرف‌نظر از نبود دسترسی به مجموعه‌ی نرم‌افزاری عظیم اندروید، webOS در انجام اموری که از آن انتظار دارید بدون مشکل عمل می‌کند. اپلیکیشن‌های رایج برای آن توسعه‌ داده شده‌اند و تعدادی از نرم‌افزارهای پرکاربرد کاربران ایرانی نیز نسخه‌ی مخصوص webOS‌ دارند. نسخه‌ی جدید webOS از پروفایل‌های کاربری چندگانه نیز پشتیبانی می‌کند تا بتوانید برای هر کدام از افراد خانه، پروفایل جداگانه‌ای با اپلیکیشن‌ها و تنظیمات مجزا تعریف کنید. در نتیجه حتی اگر طرفدار این سیستم‌عامل نباشید، شاید بتوان به نوعی با آن مدارا کرد.

کنترل تلویزیون ال جی C3

یکی از ویژگی‌های تلویزیون‌های ال‌جی، که درباره‌ی C3 هم صادق است، ریموت کنترل Magic Remote آنها است که به کاربر اجازه می‌دهد از دستگاه ریموت به‌عنوان کنترل‌کننده‌ی نشانگر روی تلویزیون استفاده کند. در کنار این ویژگی، امکان استفاده از دستورات صوتی هم وجود دارد و می‌توانید مجموعه‌ای از فرمان‌ها مانند تغییر ورودی در حال پخش و جست‌وجو در اپلیکیشن‌ها را به کمک ریموت صادر کنید یا سوالاتی مانند وضعیت آب و هوا را از تلویزیون بپرسید.

ال‌جی C3 یک تلویزیون میان‌رده است که انتظارات را به‌خوبی برآورده می‌کند. ترکیبی از قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی، در کنار تمرکز ویژه روی گیمینگ و امکاناتی نظیر تاخیر بسیار پایین، نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز، HDMI 2.1 و پروفایل Game Optimizer، این تلویزیون را به انتخابی بسیار عالی برای علاقمندان حرفه‌ای بازی‌های ویدیویی بدل می‌سازند. در کنار همه‌ی ویژگی‌های فنی چشمگیر، C3 از طراحی چشم‌نوازی بهره می‌برد که می‌تواند هر اتاقی را به یک شوروم مدرن تبدیل کند؛ هرچند که قیمت تلویزیون در بازار بسیار نجومی است، اما اختلاف قیمتی قابل توجهی هم با مدل قدیمی‌تر LG C2 ندارد و به‌همین دلیل می‌تواند به‌راحتی جایگزین آن در لیست باارزش‌ترین تلویزیون‌های OLED‌ بازار شود.

نکات مثبت

  • طراحی مدرن
  • پردازنده نسل ششم آلفا ۹
  • کنتراست خیره‌کننده و مشکی عمیق
  • پوشش دقیق از فضاهای رنگی وسیع
  • نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر برای کنسول‌های نسل نهمی

نکات منفی

  • قیمت بسیار زیاد
  • تفاوت اندک با نسل قبل
  • روشنایی کمتر از برخی رقبای OLED
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات